HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

Zijn er nog geen blanco body's beschikbaar cq te bestellen ?

Blanco body is er, en ook te bestellen.
Enige wat ik graag wil is een matte finish!
Je kan de body normaal spuiten maar het glimmen blijft. De matte finish kan je dan krijgen door een ps 55(tamiya) matte clear coat aan te brengen.
Ik heb dit op mijn drift auto gedaan en t ziet er super mooi uit, alleen ben je weer snel toe aan opnieuw de coat aanbrengen. Het houdt niet geweldig.
Het lijkt me voor mijn c1 dan ook geen optie, als ik m dan een paar keer over het bouwterrein heen en weer jaag kan ik de boel weer opnieuw gaan spuiten.
En spuiten is niet mn ding!
:cool:

Ik denk dat plastidip de enige oplossing is voor je wens!
Zoals ik op internet kan lezen is plastidip ook behoorlijk sterk dus de kans dat er verf eraf gaat is erg klein!! wel is het zo dat je je kap heel goed moet ontvetten voor het aanbrengen van plastidip.
maar dat is te verwaarlozen.

Graag zie ik je bouw/spuit verslag hier terug incl. foto's natuurlijk :thumbsup:

momenteel hou ik het nog even bij MONSTER ENERGY stickers !!!
wel ga ik een servo plaatsen in de kap zodat tijdens het rijden de helmen mee draaien. :-)

En Tinus de mudguards zitten erop!!! Thanks.

Laatst bewerkt:
Jammer dat het zo tijdrovend en duur is anders zouden polyethyleen bodypanels vacuumvormen een optie zijn. Mal maken en je body is de kleur die jij wil.

Ik denk dat plastidip de enige oplossing is voor je wens!
Zoals ik op internet kan lezen is plastidip ook behoorlijk sterk dus de kans dat er verf eraf gaat is erg klein!! wel is het zo dat je je kap heel goed moet ontvetten voor het aanbrengen van plastidip.
maar dat is te verwaarlozen.

Graag zie ik je bouw/spuit verslag hier terug incl. foto's natuurlijk :thumbsup:

momenteel hou ik het nog even bij MONSTER ENERGY stickers !!!
wel ga ik een servo plaatsen in de kap zodat tijdens het rijden de helmen mee draaien. :-)

En Tinus de mudguards zitten erop!!! Thanks.

Skidplate voor achterop nog gevonden!?
:)
Dacht... ik doe er een bij!

Weet iemand wat het maximale water wat de wagen kan of mag hebben.
omdat het vandaag heel veel geregend had lagen er nogal wat plassen water.
mijn zoon reed de wagen effe volgas door een plas van ongeveer tot bodemplaat diepte en dat ging net goed, bij terugkeer door dezelfde plas stopte de wagen ermee en na 3 seconde ging hij weer verder! ik denk zelf dat dit wel effe het maximale was.
wagen toch maar even droog gereden op het asvalt.
eigenlijk durf ik niet meer door plassen te rijden omdat ik bang ben dat de ESC of de motor ermee ophoud.
Wel heb ik in de reserveband een rubberen ring gemaakt zodat er geen zand of water vanaf boven via de velg in de fan kan komen.

Wie heeft hier meer ervaring mee of tips :-)

Laatst bewerkt:
MAANDAG MORGEN Wagen???

Beste Apache drivers
Volgens mij heb ik net de maandagmorgen wagen uitgekozen!!
even een tussenstand wat betreft pech na aanschaf Apache.

na 2 dagen: On/Off schakelaar moet vervangen omdat deze het niet meer deed door het stof.

8 dagen: 15 tands pion 2 tanden afgebroken. waarschijnlijk een steentje tussen gekomen! kan altijd gebeuren natuurlijk GGGgggrrrrrrrrrr. :-(

14 Dagen: Stuurservo naar de klote.

en vandaag na ongeveer 6 wkn achter wiellager eruit gelopen!!! Godver Godver :-(
Deze 2x bestellen! want de andere kant zal er ook zo wel uit lopen.
Kwalitief zijn de lagers volgens mij niet super want de rubber rand aan de andere kant loopt ook al los dus!!!

Ik zou graag willen weten of ik nou de enige ben met een monday morning car!! aangezien dit geen Bart smit wagen is weet ik niet of dit normaal is dat je er zo veel aan moet sleutelen of lijkt dit maar zo!!

MAANDAG MORGEN Wagen???

Beste Apache drivers
Volgens mij heb ik net de maandagmorgen wagen uitgekozen!!
even een tussenstand wat betreft pech na aanschaf Apache.

na 2 dagen: On/Off schakelaar moet vervangen omdat deze het niet meer deed door het stof.

8 dagen: 15 tands pion 2 tanden afgebroken. waarschijnlijk een steentje tussen gekomen! kan altijd gebeuren natuurlijk GGGgggrrrrrrrrrr. :-(

14 Dagen: Stuurservo naar de klote.

en vandaag na ongeveer 6 wkn achter wiellager eruit gelopen!!! Godver Godver :-(
Deze 2x bestellen! want de andere kant zal er ook zo wel uit lopen.
Kwalitief zijn de lagers volgens mij niet super want de rubber rand aan de andere kant loopt ook al los dus!!!

Ik zou graag willen weten of ik nou de enige ben met een monday morning car!! aangezien dit geen Bart smit wagen is weet ik niet of dit normaal is dat je er zo veel aan moet sleutelen of lijkt dit maar zo!!

Dat is inderdaad wel pech met je C1.
Nu weet ik wel dat er in veel RTR sets beknibbeld wordt op parts maar
de C1 is mijn eerste HPI auto dus heb ik nog geen idee hoe HPI dit aanpakt.
Dit is voor mij ook de reden geweest om niet de volle pond voor de C1 te willen betalen. De zomeractie prijs lag me veeeel beter!
Ik moet ook eerlijkheids halve zeggen dat de C1 een erg zware auto is!
En zwaar geeft altijd meer belasting op onderdelen.
Ik weet ook dat de aandrijflijn behoorlijk te voorduren heeft onder
zijn gewicht en dat daar de boel aardig slijt.
Neemt allemaal niet weg dat je wel wat meer degelijkheid mag verwachten! Maar..... sleutelen hoort erbij en aan de c1 is het easy sleutelen.
Zelf ben ik als heeel jong kereltje begonnen met de 1e HotShot van Tamiya en nu dus al zo een 33 jaar bezig met rc speeltjes. In deze tijd heb ik al wel geleerd dat de perfecte rc niet bestaat en het veel tijd en sleutelen kost om de boel goed rijdend,vliegend of varend te houden.
Wat betreft mijn C1 heb ik nog niets qua problemen ondervonden maar verwacht ik ze zeker...
De stuurservo lijkt me niet echt van het duurzame soort, de regelaar is net aan voor het gewicht vd auto en de schokbrekers zijn te kort wat het doorslaan vd achterkant in de hand werkt.
Al met al hoort het sleutelen er gewoon bij en maak ik er een "quality time " moment met m'n dochter van. Mijn kleine smurf heeft ondertussen t virus ook te pakken en kan al aardig overweg met mn spullen en ze gaat maar wat graag mee driften of crawlen!
:thumbsup:

Donderdag kreeg ik een telefoontje van de jongens van PK en na een vriendelijk gesprek stond vrijdag de C1 al voor mijn deur.

Flinke auto met een flink gewicht.

Iedere reviewer die een 1/8 Buggy verwacht moet mi direct stoppen met het maken van reviews. Dit is een schaalwagen die gebruik maakt van een aanal buggy/truggy onderdelen, maar daar houdt de vergelijking op.

Wat een gewicht!
Alleen de kap al is niet te vergelijken met een normaal lexan kapje.

Het zwaartepunt ligt hoog, accepteren, dit is geen 1/8 rc buggy.

Eerste minpunt is wel de servo, wat een sloom ding. Servo vervangen door een 1256 die ik nog had liggen, hiervoor ook een SPM1600 glitchbuster geïnstalleerd. Dit lijkt vooralsnog genoeg. Maar de MMP/QBase ESC staat bekend om zijn zwakke BEC. Instellingen waren trouwens ook meh, even via link wat meer oempf en remkacht gegeven.

Tweede minpunt, de ESC zit er idd los in. Ik snap dat ook wel want de Q-base past niet lekker met zijn ontwerp onder afdekking. Dat komt 100% door het van Castle afwijkende ontwerp van HPI. De opstaande connectoren voor motor en batterijkabels zitten gewoon in de weg. De RTR monteur heeft daar ook last van en propt dat ding er dan los tussen. Ik vind dit echt een onnodige ontwerpfout, want HPI ontwerpt en stelt de onderdelen samen. Standaard batterijkabels vervangen door kabels met enkele connector, maar dan horizontaal gesoldeerd.

Ik heb de veren vervangen - blauw voor en rood achter (alu shock caps nog niet gebruikt, heb ik nog busjes voor nodig).

Tbone skid plates voor en achter geplaatst, beetje bescherming kan geen kwaad.

Turnbuckle set erin, maar die is geen must.

Ruilen gaat niet meer :D

Vandaag vuurdoop, even het bos in en goed viesmaken.

Ah, wat een fijne open ruimte achterin. Niet alleen koeling, maar de kap hoeft er niet af als ik de batterij wil aan of afsluiten en als ik met de field programmer of link een instelling snel wil aanpassen.

Ik kan mij deze auto trouwens goed voorstellen als een Octane variant, ruimte zat.

Donderdag kreeg ik een telefoontje van de jongens van PK en na een vriendelijk gesprek stond vrijdag de C1 al voor mijn deur.

Flinke auto met een flink gewicht.

Iedere reviewer die een 1/8 Buggy verwacht moet mi direct stoppen met het maken van reviews. Dit is een schaalwagen die gebruik maakt van een aanal buggy/truggy onderdelen, maar daar houdt de vergelijking op.

Wat een gewicht!
Alleen de kap al is niet te vergelijken met een normaal lexan kapje.

Het zwaartepunt ligt hoog, accepteren, dit is geen 1/8 rc buggy.

Eerste minpunt is wel de servo, wat een sloom ding. Servo vervangen door een 1256 die ik nog had liggen, hiervoor ook een SPM1600 glitchbuster geïnstalleerd. Dit lijkt vooralsnog genoeg. Maar de MMP/QBase ESC staat bekend om zijn zwakke BEC. Instellingen waren trouwens ook meh, even via link wat meer oempf en remkacht gegeven.

Tweede minpunt, de ESC zit er idd los in. Ik snap dat ook wel want de Q-base past niet lekker met zijn ontwerp onder afdekking. Dat komt 100% door het van Castle afwijkende ontwerp van HPI. De opstaande connectoren voor motor en batterijkabels zitten gewoon in de weg. De RTR monteur heeft daar ook last van en propt dat ding er dan los tussen. Ik vind dit echt een onnodige ontwerpfout, want HPI ontwerpt en stelt de onderdelen samen. Standaard batterijkabels vervangen door kabels met enkele connector, maar dan horizontaal gesoldeerd.

Ik heb de veren vervangen - blauw voor en rood achter (alu shock caps nog niet gebruikt, heb ik nog busjes voor nodig).

Tbone skid plates voor en achter geplaatst, beetje bescherming kan geen kwaad.

Turnbuckle set erin, maar die is geen must.

Ruilen gaat niet meer :D

Vandaag vuurdoop, even het bos in en goed viesmaken.

Ah, wat een fijne open ruimte achterin. Niet alleen koeling, maar de kap hoeft er niet af als ik de batterij wil aan of afsluiten en als ik met de field programmer of link een instelling snel wil aanpassen.

Ik kan mij deze auto trouwens goed voorstellen als een Octane variant, ruimte zat.

Mooi dt je m ook binnen hebt:thumbsup:
Have fun met maiden run!

Hey Ruy,
wil je effe foto's plaatsen van je ESC en kabels hoe je dat hebt gedaan???
en ik hoor graag of het inderdaad naar wens is geweest in the forrest @ the first run :-)

En martoediefroets idd sleutelen hoort erbij, maar het moet geen dageliijkse ritueel worden want dan gaat de wagen gewoon exit!!!.

Dit is ook mijn eerste HPI en tot nu toe ben ik er wel klaar mee om te steutelen.
mijn vrouw klaagt nu ook al :-(
trouwens een lagerset bij PK kost €8 per set excl. verzenden.
nu via MP twee nieuwe lager setjes gekocht voor €6. volgens foto zijn ze hetzelde dus kijken of dit iets is??
momenteel staat de teller op bijna €700,-eurries totaal :-( moet niet gekker worden.nl

Laatst bewerkt:
Excuus voor de matige foto's, net even snel met de smart phone genomen.

full

full

full

full

Resultaat 1e rit beperkt tot verlies van een van de achterste mini body clips. Moet ik een setje van kopen, zal vaker gebeuren.

Verder was de 1256 te veel voor de QBase. Met glitchbuster ging het net, maar zo af en toe toch een brown out. Ik heb er nu een snelle 12kg Fitec in zitten die het redelijk doet, beter dan de SF50, maar deze auto vraagt mi om een snelle 20kg servo. Ik ga dus een 10a Castle BEC bestellen (een paar om de verzending goedkoper te maken, ik heb meer MMPs dus altijd handig. Ben zeer tevreden over Savox). Maar dat zal even moeten wachten, speelcentjes inmiddels ruim overschreden deze maand, moet ook de tandarts nog betalen :rolleyes:

De QBase Alphastar voldoet verder prima, de wagen heeft mi genoeg power met voldoende acceleratie.

Mijn oudste van vijfenhalf heeft er ook mee gereden en die kon er prima mee overweg, maar toen hij door had dat hij de Apache op het gras makkelijk op zijn kop kreeg door scherp door de bocht te gaan lag hij meer op zijn kop dan dat hij op zijn wielen stond. Wel lachen, samen met zijn broertje van drieënhalf. De jongste heeft ook zijn kans gehad, maar na een tweetal bijna raak momenten met kans op leed was de pret over. Geen auto voor de kleintjes - ja, slechte pa! :rolleyes:

Na de maiden naast het vervangen van de servo ook de rijhoogte verlaagd, om het zwaartepunt iets lager te brengen.

Persoonlijk had ik geen last van het zwaartepunt, maar ik heb zelf nauwelijks op gras gereden, vind ik geen hol aan maar is veiliger met de boys. Op gravel reed de Apache lekker. Door zijn gewicht gleed hij echt over de paden. De paar bobbels nam hij prachtig. De skid plates van Tbone deden het prima.

De HPI standaard look zal me snel gaan vervelen. Eerst even zoeken naar wat alternatieve stickers, maar zelf een body spuiten is toch het leukste. Voordeel is dat deze body delen al zijn uitgeknipt, scheelt een k.. klusje.

Tja, leuke schaal auto, maar absoluut niet zijn normale prijs waard. Heel veel plastic waar je in deze klasse eigenlijk aluminium verwacht*, een redelijke combo, maar een slome servo. Het is zeker geen D8 zelfs geen Vorza. Je kan mi beter een leuke buggy samenstellen, dan de C1 voor een hoop geld verbouwen. Voor EUR 400 vind ik het wel een succes, maar ik denk niet dat ik er nog veel hop ups voor ga kopen.

Maarrre leuk zeker :thumbsup:

*ik heb bij PK voor EUR 250 een HongNor LX2e 1/8 buggy roller gekocht die standaard veel beter is uitgerust dan de HPI, standaard alu waar je dat bij een goeie buggy verwacht. Prima buggy die voor een paar centjes zo in een on road rally auto is om te bouwen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, geen last van.
Brown outs zijn echt typische brown outs, geen interferentie.

Is maar tijdelijk, moet nog iets handigers verzinnen. Ik wil dit stuk los houden om snel te kunnen loshalen, maar helemaal los is niet handig. Ik denk aan een klittebandje, heb ik ergens liggen moet ik even zoeken.

Ps. Ik verwachtte al commentaar op dat punt :pc:

Hey Ruy,

Harstikke mooi man, wel opgeruimd achterin.
ik zie aan de foto's dat je met een 4S lipo peck rijdt.
ik ben daar namelijk niet zo voor, als een cell kapot gaat kan je meteen je lipo weggooien.
vandaar ik met 2x dezelfde S2 rij. maar dat is een ieder keuze.
wel zie ik op de foto dat je achterste boven draagarm/stabilisator verstelbaar is.
bij mij is dit gewoon een geheel zwart plastic ding.
zo zie je maar, elke wagen is anders.
gisteren weer een servo kapot gereden, tanden afgebroken!! terwijl de wagen niet eens een flinke klapper had gemaakt. misschien komt het omdat ik een aluminium hevel gebruik????????????
Ga denk ik een zware Savox halen en dan 20kg +
ik vraag me wel af of deze een klap kan opvangen zonder dat de tanden er weer af liggen.
Die 10a Castle BEC is toch voor een rechtstreeks verbinding accu naar ontvanger toch???

Nee, geen last van.
Brown outs zijn echt typische brown outs, geen interferentie.

Is maar tijdelijk, moet nog iets handigers verzinnen. Ik wil dit stuk los houden om snel te kunnen loshalen, maar helemaal los is niet handig. Ik denk aan een klittebandje, heb ik ergens liggen moet ik even zoeken.

Ps. Ik verwachtte al commentaar op dat punt :pc:

Dan verwcht je deze ook wel aankomen :neutral:

Weet je zeker dat het " brown outs " zijn , want de hoge spanning en stromen , vinden laag voltage signalen niet leuk , zeker als ze parallel lopen qwa draden : wink:

Hey Ruy,

Harstikke mooi man, wel opgeruimd achterin.
ik zie aan de foto's dat je met een 4S lipo peck rijdt.
ik ben daar namelijk niet zo voor, als een cell kapot gaat kan je meteen je lipo weggooien.
vandaar ik met 2x dezelfde S2 rij. maar dat is een ieder keuze.
wel zie ik op de foto dat je achterste boven draagarm/stabilisator verstelbaar is.
bij mij is dit gewoon een geheel zwart plastic ding.
zo zie je maar, elke wagen is anders.
gisteren weer een servo kapot gereden, tanden afgebroken!! terwijl de wagen niet eens een flinke klapper had gemaakt. misschien komt het omdat ik een aluminium hevel gebruik????????????
Ga denk ik een zware Savox halen en dan 20kg +
ik vraag me wel af of deze een klap kan opvangen zonder dat de tanden er weer af liggen.
Die 10a Castle BEC is toch voor een rechtstreeks verbinding accu naar ontvanger toch???

Je hebt een punt met 4s vs 2x 2s, zeker je ook wagens met 2s hebt is het efficiënter qua kosten. Ik vind dit wat makkelijker in een 4s wagen. Daarnaast heb ik nog altijd de mogelijkheid om 2x 2s aan te sluiten met een verloopkabel.

Standaard bij mij ook plastic, maar ik heb die voor de maiden direct vervangen met de turnbuckle hop up set. Niet echt nodig hoor.

Hier info over de externe BECs van Castle.
Castle Creations | CC BEC and CC BEC Pro

Even rommelen, maar dan ben er vanaf.

Je hebt natuurlijk ook de optie om een ander merk dan Savox te nemen die minder power hungry is, ik heb Savox liggen daarom is dat mijn eerste keuze, maar als je toch een servo moet kopen heb je meer keus bv Ace of Hitec.

Dan verwcht je deze ook wel aankomen :neutral:

Weet je zeker dat het " brown outs " zijn , want de hoge spanning en stromen , vinden laag voltage signalen niet leuk , zeker als ze parallel lopen qwa draden : wink:

Ja, omdat 1. het een bekend euvel is met deze combi en 2. Ik in het begin ook last heb als de glitchbuster nog moet "opladen". Maar ik zal niet te koppig zijn om toe te geven dat interferentie ook zijn rol kan/zal spelen in het geheel.

Mooie is dat dit het makkelijkst verholpen is als ik met mijn luie reet van de bank kom en dat kabel klittebandje zoek dat ik ergens heb liggen. :thumbsup:

Nou, dan leg ik die ipad nu even weg en ga zoeken....

Back