HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

Met de compressor het zand net IN de motorlagers geblazen ipv dr UIT?

Dhuuuuuuuu Gies,
oppervlakkig afspuiten en niet met 5 bar alles eruit spuiten!!!!

ik heb gewoon pech met mijn wagen.
Tandwielen kapot uit de servo kan gewoon gebeuren! hij hoeft maar net verkeerd terecht komen en dan het zo gebeurd zijn.

on/off schakelaar die erop zat hoeft maar een zandkorrel in te komen en hij doet het niet meer. dus een tuimelschakelaar erop gezet.

wel heb ik bij de open aandrijf tandwielen een netje er over getrokken om evt. steentjes die daar terecht komen niet tussen de tandwielen komen.

Wiellager eruit ligt gewoon ook aan een verkeerde montage/fabrieks fout. en heeft niks te maken met schoonmaken.
technisch zit dat niet goed. de binnenlager krijgt het hele gewicht plus neerwaarse kracht op een lager dus je kan raden dat het op een gegeven moment eruit gedraaid wordt.
eigenlijk moet er tussen de binnen en buitenlager nog een extra ring tussen.(tussenruimte)
nu drukt de aandrijfas eigenlijk de binnenlager naar buiten en daar kunnen lagers niet tegen.
mijn zwager heeft een revisie bedrijf en die bevestigd dit ook!

Wiellager eruit ligt gewoon ook aan een verkeerde montage/fabrieks fout. en heeft niks te maken met schoonmaken.
technisch zit dat niet goed. de binnenlager krijgt het hele gewicht plus neerwaarse kracht op een lager dus je kan raden dat het op een gegeven moment eruit gedraaid wordt.
eigenlijk moet er tussen de binnen en buitenlager nog een extra ring tussen.(tussenruimte)
nu drukt de aandrijfas eigenlijk de binnenlager naar buiten en daar kunnen lagers niet tegen.

Ik ben eens gaan kijken bij de andere auto's .

Bij het kleinere broertje , de WR8 , zit tussen de binnenste lager en het buitenste lager een (vul) bus , en tot nu toe heb ik daar geen "uitgelopen"wiellager gehad.Er zijn toch al heel wat accupacks verstookt in deze auto .
Bij de bigscale wordt dit ook(bus ertussen) toegepast bij de wiellagers,ook daar nog nooit een "uitgelopen"wiellager gehad .
Waarom er dan bij deze auto , Apache , geen bus is toegepast ,snap ik dan niet , het is qwa aanschaf een veel duurdere wagen dan bv de WR8.

Daarmee deel ik gedeeltelijk de mening dat dit een , waarschijnlijk, een ontwerp fout is , mede dat het ook niet in de exploded views e.d terug komt als onderdeel.Maar het kan ook zijn dat gewoon niet nodig is , ivm met de gebruikte onderdelen.

Bij de Vorza Buggy zie ik de bus ook niet , netzoals de super5 SC truck, en dat zijn ook geen "goedkope"modellen.

:|

Laatst bewerkt:
Even voor Ruy en Wesley!!
omdat jullie vinden dat ik geen onderhoud aan mijn wagen pleeg.
hier een paar Pic's waar hij er weer netjes bij staat! Beter zo :-)

Motor is trouwens terug naar HPI!! volgens Toemen is dit garantie en niet mijn schuld.
Wel gaf Toemen aan dat dit kan komen door bv een zware crash of botsing! bij ons was dit niet het geval!!
Hem wel vervolgens uitgelegd dat ik wel een maandag morgen wagen had, hij gaf toe dat de wagen door zijn gewicht veel te lijden heeft. en vooral de lagers en ophanging krijgen bij een eventuele koprol flinke klappen.
dit wou ik ook effe kwijt.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, schijnt weer als een ... in de maneschijn! :D

Gelukkig was het oordeel van Toemen je gunstig gestemd en kan je aanspraak maken op garantie.

Ik blijf wel bij mijn oorspronkelijk uitspraak, omdat alles om beeldvorming draait. De wagen zag er ietwat verwaarloosd uit, je hebt een historie van brokken en de optel som wijst dan de gebruiker aan als een van de meest aannemelijke oorzaken.

Nb, nu niet boos worden want ik bedoel dit niet als een persoonlijke aanval, maar als een onderbouwing voor mijn vorige conclusie - lees gerust aanname.

Ik verloor laatst een wiel met mijn 1/8 buggy, niet van te voren even gecontroleerd terwijl ik al een tijdje niet met die auto had gereden. De enige mazzel die ik had was het niet tijdens een "speed run" gebeurde, desondanks is er een boutje flink bijgeschuurd. Daarnaast heb ik persoonlijk de afgelopen twee jaar 3 ESCs en een aantal LIPO's aan een vroegtijdig einde geholpen. Kan je ook je conclusies uit trekken :rolleyes:

Sorry dat ik eventueel belerend over kwam, we zijn hier allemaal grote jongens.
:worship:

Hopelijk heb je snel een vervanging en kan je weer met je kind gaan rijden, altijd goed voor een paar leuke herinneringen.

Hoi Ruy no hard feelings hoor!!!
Ik ben er echt zuining op hoor!! het is een wagen die me tot nu toe ongeveer 6,5 honderd heeft gekost en deze ga ik niet zomaar laten verwaarlozen.

en Rob,nice pic's by the way :-)

Idee opgedaan van martoediefroets!!
nu mijn motor toch bij HPI is even de bestuurders een kleurtje gegeven!
als het straks helemaal droog is de randjes nog even bijwerken ;-)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit!
Jammer dat je zo'n pech hebt met de auto!

tja,het voordeel is wel dat nu alles weer vervangen is!
dus nieuwe kansen nieuwe rondes!
en nu maar hopen dat alles heel blijft!!
ik hoor eigenlijk helemaal niks van andere Apache rijdens of die al iets geks meegemaakt hebben.

ik tot nu toe nog niets. :P Mja, dievan mij heeft tot nu toe nog het meest gereden in een skatepark. dus qua rolweerstand is het niets daar, maar qua harde landingen is het wat heftiger als op zand/gras. tot nutoe nog geen problemen.

Mja, ik heb zelf ook nog bijv de originele stuurservo er in laten zitten, omdat ik zo'n snel ding niet bij de auto vind passen. vind hem met de langzamere servo een mooi schaal gevoel geven zeg maar. :lol:

Ik heb de SC nog niet zo lang ,wel al 20 packs 5s lipo's "verstookt".
Alleen wat kleine opstart problemen gehad, losse draad op esc ,maar voor de rest niks ,zowel jumps,als mul zand ,gras kort en lang gaat de SC goed af .

Vanavond even OH plegen ,maar op het oog lijkt het wel goed te zitten. De stock servo is ook nog aanwezig en voldoet prima ,heb nog geen neiging tot vervangen .

Lijkt er toch beetje op dat Raymond een "maandag " exemplaar heeft ,jammer !.

:cool:

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik ben sinds vrijdag in bezit van een SC
Ik heb er evengoed nog niet mee kunnen rijden ( men lader wordt gerepareerd)
Woensdag mijn maidenvoyage' ik ben benieuwd als er schade is horen jullie het
Grtz mark

5S LiPo packs zijn gewoon te koop hoor?
Of een 3S en een 2S in serie geschakeld..
Lijkt mij een prima midden oplossing om sneller te zijn dan met 4S, maar minder slijtage te hebben dan een met een 6S.

Back