HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook de servo stuk na 2 ritjes .
Heb nu al een hele tijd de savox servo.

Shocks zijn ook lek.
Heb de big bor shocks alu .
En achter een langere tower en 110 shocks.

Rij alleen met 4s lipo's .


Hier een klein filmpje.

Hpi apache's c1/scflux big jumps,big air,onboard cam - YouTube

Echt een fantastisch wagen..

Kan me eigenlijk wel voorstellen dat je shocks lek zijn als ik naar je filmpje kijk :-) flinke jumps!!
Zo rijden durf ik niet, ben bang dat alles afbreekt!!:(
Welke type Savox heb je erin zitten?
 
Rij nu met de savox sc-0251 MG 16kg.

Shocks zijn niet meer lek geweest na dat ik de alu shocks had geplaatst .
 
zo eerste rit zit er op
lekker gereden voor de eerste keer dit jaar
geen schade veel lol top auto
grtz mark
 
Stugge veren achterzijde en iets positievere camber voor pakken goed uit op harde klei, los zand en asfalt !!!:razz:

some snapshots :



 
Ziet er toch fraai uit die SC!

Ik heb onlangs mijn SCT ontbouwsetje ontvangen, haal ik waarschijnlijk een SC8 blanco kap om als vakantie projectje op te pakken.

Voor wie interesse heeft, hier de onderdelen.

1 x HPI Body Mount Set (HPI107429) = $6.39
1 x HPI Front Bumper Set (HPI107428 = $7.29
1 x HPI Rear Bumper Set (HPI107427) = $13.75

Ook een zakje mini body pins. Inmiddels ben ik er 2 kwijt - alletwee aan de achterkant, waarschijnlijk bij achteruit botsingen. Ik draai deze pins nu om.

1 x HPI 4mm Body Pin Set (10) (Small) (HPI6121) = $2.79

Nu ik toch bezig ben, nog wat aanpassingen voor de evt belangstellende:

Meer afstelmogelijkheden, niet echt nodig.
1 x HPI Apache C1/SC Turnbuckle Set (HPI107445) = $30.99

Versteviging en bling voor de plastic schokbrekers, niet echt nodig
2 x Hot Bodies Big Bore Shock Cap (HBS67433) = $28.98
2 x Hot Bodies Shock End & Spring Retainer Set (HBS67351) = $10.98

Zwaardere veren.
1 x Hot Bodies 60mm Big Bore Shock Spring (Blue - 89Gf) (2) (HBS67448 = $7.29
1 x Hot Bodies 68mm Big Bore Shock Spring (Red - 81Gf) (2) (HBS67452) = $6.09

Finally some protection
1 - [26030] B203-TBR Dsr rear skid - 26030 - HPI Vorza * nss @ $6.80
1 - [26029] B105-TBR DSF front skid - 26029 - HPI Vorza * nss @ $8.80
 
Stuggere veren van Hot Racing zijn ook prima, 3 verschillen stugheden in 1 verpakking .

Zou haast een stickie maken van de "ombouw lijst" :wink:
 
Laatst bewerkt:
Heb net een apache sc gekocht maar kan in het boekje niks over de lipo cut of vinden er in

Weten jullie of die standaard aan staat ?
 
Op blz 35 staat hoe je de LVC aan en uit kan zetten, dus check dat even .

Daar staat ook bij dat de factory setting:
Auto-lipo is pre-set on from factory


Daarbij detecteert de esc zelf hoeveel cellen er zijn aangesloten , en past daaraan de lvc spanning op af .
Volgens de usb-link software is dat 3.0Volt per cell.(staat niet in de manual )

Wil je een hogere cell spanning voor de lvc zal je de castle usb link of fieldcard moeten kopen , om zodoende via de pecee/fieldcard/usb Link de spanning te verhogen .

Suc6
 
Heren,
Ik heb dringend jullie hulp nodig!!
vandaag nieuwe motor binnengekregen(Garantie) deze weer volgens boekje aangesloten aan de ESC dus kabel A motor op A ESC tot dat alle drie de kabels erin zaten.
wagen aangezet en hij rijd achteruit heel hard achteruit wat hij normaal vooruit moet doen.
vooruit gaat hij dus minder hard dus eigenlijk alles omgedraaid.
zender op reverse gezet maar dit werkt ook niet! dus ook alles andersom!(gas vooruit rijd de wagen achteruit en andersom)
alles geprobeerd krijg het niet voor elkaar!
de enige mogelijkheid was dus kabel A omruilen met C en de wagen rijdt normaal wat hij eerst ook deed Pffffffffff.............
na een paar test ronden te hebben gereden maak de ESC een heel raar geluidje wat ik normaal nog nooit heb gehoord. een Brrrrrrrr geluid en de fan draaide niet!! meteen alles afgezet en gecontroleerd.
alles zat verder goed en weer geprobeerd en hij loopt weer als een zonnetje
en nou is mijn vraag!! kan dit kwaad als je A met C omdraaid??????
ik zal de ESC voorlopig wel in de gaten houden maar vroeg me af of iemand dit weet.

trouwens hoe is jullie stand / instelling van de zender
CH3 op R
CH2 op N
CH1 op R
kan het evt. hier aan liggen? ik denk het zelf niet!
Kabeltje van de ESC omdraaien in de ontvanger? en volgens mij is het dit ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Bij sensorless motoren mag je altijd draden met elkaar wisselen om de draai richting van je motor te veranderen(bij sensored motoren niet!). Het brommen kan ook komen doordat er zand of een steentje in de fan zit.
 
Even oude foto's van mijn wagen bekeken en kom tot de conclusie dat de kabels inderdaad omgedraaid zijn!! dus af fabriek ook zo gemonteerd.

IS DIT TOEVALLIG OOK BIJ JULLIE HET GEVAL!!

waarom het zo in het boekje staat is mijn een raadsel!!
enfin, hij doet het weer, maar de nieuwe motor klinkt minder brut als de vorige dus misschien was de motor vanaf het begin niet goed geweest!
 
Laatst bewerkt:
Back
Top