HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

Gezien de huidige aanbiedingen op deze auto en het feit dat ik enkel 3-cell lipo's heb;

Kun je gewoon zonder verdere aanpassingen op 6s rijden?
Blijft alles dan een beetje heel?
ik veronderstel dat je garantie komt te vervallen.

In de aanbieding bij PK racing , zomer aanbieding voor beide auto , laag geprijsd

:cool:

Bij toemen ook. Zou HPI een nieuwe versie gepland hebben en op deze manier van de oude voorraad af willen komen?

Ook al bij Beeracing.

€ 399 is geen geld voor die auto. Ook bij Romulco dus, en er komen nog meer aanbiedingen aan, d'r gaan meer fabrikanten stunten want ze hebben een baggerjaar gehad, en de hobby is wel 1 van de eerste dingen die lijd als er wat minder te besteden is.

HPI wil van voorraad af word als reden gegeven.

Zijn er nog maar weinig van gekocht. Op het verkeerde moment geintroduceert en te duur waarschijnlijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb me vandaag ook een Apache C1 aangeschaft. :) Moet nog even andere stekkers aan de regelaar maken en de spectrum ontvanger inbouwen. dus weet morgen pas hoe die me bevalt qua rijden.

Maar om gewoon te zien en in de hand te hebben vind ik het echt een prachmachine. Als die half zo goed rijdt als ik hem er uit vind zien, zit dat ook wel snor. :) kan eigenlijk niet wachten. :lol:

Waarom is de Apache niet populairder?

1/8 SC te weinig race mogelijkheden, de C1 te zwaar voor de RTR suspensie?

Wat is het?

Zelfs hier op het forum zie je weinig interesse, terwijl hpi in nl relatief populair is.

Ik zit echt op het randje om een SC of C1 te kopen, waarschijnlijk de buggy, maar er knaagt twijfel.

Die twijfel was er al tijdens de pre-release, daarom hem ik hem toen laten staan, maar ook de "reviews" waren redelijk lauw te noemen.

Is dit een dump actie?

Wellicht omdat et nou niet bepaald een budget autotje is..
Maar wellicht ook omdat een 'normale' buggy (als een Forza / Inferno enz enz) een beter weg (en vlieg) gedrag hebben..

Maja.. als je iets wilt dat er ook nog mooi uit ziet...... Ik heb iig geen spijt van de aankoop

ik sluit mij aan bij de mening van dutch rc. Toen ik de apache voor het eerst zag dacht oh wat gaaf.. een soort vereenvoudigde (goedkopere ) Vorza buggy maar dan met een ander uiterlijk. Toen ik de oorspronkelijke prijs voor het eerst zag dacht ik ..... belachelijk.... (600 euro ofzo)

En dan denk ik aan de goedkopere shocks, eenvoudigere electronica en geloof ook nog ander soort aluminium maar dat laatste weet ik niet zeker.

En dan heb ik het... zoals dutch rc het al zei, niet eens over de matige wegligging van de apache.

Afijn om toch positief af te sluiten..... hij ziet er gaaf uit.

en die 400 euro vind ik dan eigenlijk een meer geschikte prijs voor de Apache

"matige wegligging" klopt niet helemaal.. Eerder een ander weggedrag dan je van een buggy zou verwachten..

Ik heb er (onderdanks goed gebruik) nog niks aan kapot gehad trouwens, in 3/4 jaar...(ik rijdt de helft van de tijd op 6S, dus echt makkelijk heeft de mijne het niet)

Tsja twijfel nog steeds, eerst was de prijs te hoog , reden : te veel "slechte ervaringen" gelezen en gezien van dogbones, slechte schokbrekers , ect .

Maar nu de prijs wat lager is wordt de drempel voor aanschaf wat lager, toch weerhoudt mij het toch om over te gaan tot aanschaf, ik zou voor de sc gaan, maar ben nog steeds niet echt overtuigd van de kwaliteit van de delen , immers varieert dat wel bij HPI , de Xs was ronduit slecht , maar de wr8 weer bijzonder sterk, dat geldt netzoals voor de trophy .

Maar goed de goede ervaringen zijn er ook tov de slechte , en tis in te schatten waar je meer waarde aan hecht , ik heb ze beide zien rijden maar overtuigd ?....

Zou de SC veel beter rijden, gewichtsverdeling en chassis, of is het verschil marginaal te noemen?

Als het verschil klein is neig ik naar de C1 omdat het weer wat anders is.

"matige wegligging" klopt niet helemaal.. Eerder een ander weggedrag dan je van een buggy zou verwachten..

Idd, vindde wegliggingjuist erg mooi om eerlijk te zijn.
Het is een auto die je bij het nekvel pakt, en de bochen in pleurt, dan een stoot gas geven zodat je iets overstuur krijgt, en kom je heel iets zijwaarts de bochten uit. 't is qua rijbeeld net een echte dakar baja/buggy.

Ik heb die van mij onlangs gekocht, en al een aantal accu ladingen leeg gereden. bevindingen tot nu toe: Perfect. laten zo,m niets aan veranderen. :mrgreen: Heb geen last dat de kont doorslaat. de dogbones etc blijven ook op de plek zitten. al met al heb ik nergens last van.

Heb alleen de regelaar verplaatst. die zig bij de buggy normaal onder het reservewiel. maar deze heb ik nu dus direct achter de accu geplaatst.

O nee, 1 puntje.. die verrekte schakelaar van de regelaar. :rolleyes: mja, kunt niet alles hebben. :lol:

Kan me trouwens vergissen, maar volgens mij heeft de Apache c1 een langere wielbasis als de Vorza. qua proporties vind ik hem iig perfect.

...verrassend dat de combo als de HPI versie van de MMP SCT pro versie wordt beschreven, en dat de Alphastar niet veel van de 1415-2400 verschilt. Dat is ook zo met de Vektor 4000 en 1408-3800, maar dat is een ander verhaal.

Dat deze SCT set genoeg is voor zo'n zware 1/8 wagen.

Nu lees niet eens zo vaak dat de combo het niet aan kan en de MMP wordt vaker in 1/8 buggies gebruikt of zware SC trucks, maar de motor vind ik wel verrassend.

Hoe zijn daar de ervaringen?

Voldoende power?

Nouja, Ik heb tot nu toe wel elke keer de fan van de regelaar horen draaien onder het rijden. maar behalve dat valt mij de motor combo 100% mee.

(wellicht dat als ik een 1717 in m'n Savage 5T hang dat de 2200kv motor set in de Apache komt. maar van de andere kant bevalt me de wagen ook prima zo. )

Het is dat Amstelveen zo'n eind weg is. anders had je zo eens met m'n Apache kunnen rijden. kun je zien hoe/wat 't ding doet.

Dank voor het vriendelijke gebaar!

Ik zal er snel genoeg zelf achterkomen.

Als hij stock toch nog tegenvalt heb ik nog wat liggen om de zaak wat pittiger te maken, maar ik ben toch voorzichtig optimistisch over de Apache als RTR als de signalen goed lees.
:usa
Het is een schaal Class 1 buggy, geen standaard 1/8 rc buggy en zo moet je er dan ook niet naar kijken.

Het enigste wat ik misschien eens ga doen is de regelaar vervangen voor een MMP. maar dat zou eerder voor m'n eigen gemoedsrust zijn. Vind dat de Fan al wel erg snel aan staat bijde regelaar. (tot nu toe elke keer bij het rijden stond de fan aan. )

Moge wel gezegt worden dat ik tot nu toe nog helemaal geen problemen heb gehad. (ook geen temperatuur problemen. )

Ben iig erg benieuwt hoe de auto je bevalt. :) Ben er zelf iigerg contend mee. (vind het model ook prachtig. :mrgreen: )

Lijkt me zonde van je geld, de Q-base is een MMP met HPI stickers en bekabeling.

Ik zie nu pas waarom de SC mogelijk beter rijdt.

Niet alleen is het gewicht lichter door de SC kap, het zwaarte punt ligt over het geheel meer naar voren (kijk maar naar oa de center diff en servo positie) Ik schat zo'n 3cm, maar toch. Tel daar de ESC bij op en je hebt een heel andere gewichtsverdeling. Praten we niet eens meer over de reserve band.

Ik kan me voorstellen dat je voor een beter rijgedrag de SC kiest, maar de C1 is weer iets anders.

Verbaasd mij hoe weinig je hierover kan vinden.

HPI heeft heel wat verschillende onderdelen gebruikt, incluis verschillende chassis. Best dom qua kosten.

Ik denk dat het nog wel makkelijk is om een C1 om te bouwen naar SC - maar dan met andere cg verdeling. Van SC naar C1 gaat je volgens mij meer aan onderdelen kosten.

Back