HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

Lijkt me zonde van je geld, de Q-base is een MMP met HPI stickers en bekabeling.

hmm, is dat zo ja? De Q-base leek kleiner als de MMP.. moet ze dan tochmaar eens naast elkaar houden/goed vergelijken.
Volgens mij zit er namelijk wel verschil in. Heb in een E-Maxx een MMP zitten met een novak HV-Pro4.5t motor. (5000kv) die rijdt ook op 4s Lipo, maar hier is de fan tot nu toe nog neit aan geweest. (regelaar word ook niet echt warm of zo. ) maar bij de C1 heb ik de fan heel snel al aan het draaien, vandaar dat ik ervan uit ga dat ze verschillend zijn.

maargoed, kan ook alleen al software wezen. maar eens goed nakijken dus. :D ben benieuwt.

persoonlijk vind ik de C1 mooier als de SC. (SC's zijn er al zoveel, Baja/Dakar buggies veel minder. )

Info over deze combo - van Castle bons:

The ESC is a Mamba Max Pro, HPI special version.

The motor is a low-cost version 1517. (a few changes from the standard version to make it much lower cost to produce.)

Bron:
Insight into 2350 Flux equipment? - RC-Monster Forums

Daarnaast staat in de handleiding dat de Q-base tot 6s aan kan, conform MMP, dus de 4s rating zal meer met de motor of de auto te maken hebben - zie tekst link.

Ik zit dus fout met de 1415-2400 :rolleyes:
Het is blijkbaar een HPI low cost variant van de 1500-serie.

zou verklaren dat je verrast was over de motor? :mrgreen:

't beesje loopt iig erg goed. denk dat Motorsports gelijk heeft, en ze de fan gewoon aan zetten als de regelaar moet werken, en niet zozeer naar temperatruur kijken. Ik zal er de volgende keer eens op letten.

Da's ook waar, uiteindelijk is een HPI versie van de 15xx logisch.

Denk aan een paar kleine start hop ups, nl
HB blauwe veren voor, rood achter
Turnbuckle setje

Dan heb ik het niet over elektra - mn de servo en ontvanger.

Als het lukt wil ik de stock schokbrekers wel houden, anders toch D8 big bores. Ik vraag me echter af of deze auto het geld voor zo een upgrade wel waard is?

Het is een wagen die volgens de liefhebbers leuk rijdt als een schaal desert buggy, waarom zou je er dan uiteindelijk iets van willen maken dat het nooit helemaal wordt, nl een standaard 1/8 rc buggy?

Beetje tunen en dan lekker bashen deze zomer.

zou verklaren dat je verrast was over de motor? :mrgreen:

't beesje loopt iig erg goed. denk dat Motorsports gelijk heeft, en ze de fan gewoon aan zetten als de regelaar moet werken, en niet zozeer naar temperatruur kijken. Ik zal er de volgende keer eens op letten.

Oh, met betrekking tot MMP fan die loopt even bij het aanzetten en gaat dan weer uit tot hij echt moet koelen, dus dat klop idd wat MS zegt.

De firmware is verschillend ,dus daar ook evt werking van de fan . De behuizing lijkt bijna op twee druppels water ,stickers niet meegenomen

Een draaiende fan op een ESC zegt opzich niet heel veel.. lijkt geen reden tot zorg toch
Was er hier op het forum niet iemand die geregeld op 6s reed met de stock combo?
Zou het geld mooi achter de hand houden voor de emaxx combo :p
Vind dit ook nog steeds wel coole autos.
En volgens mij kan je nog veel aan sleutelen met misschien D8/D812 onderdelen straks
Zit lijkt mij in ieder geval zeer betrouwbare onderdelen support achter
Grts

Nog een vraag met betrekking tot de plastic Apache fabrieksschokbrekers, zijn er aluminium caps die daar op passen?

Passen bv de d8 caps op de plastic schokbrekers?

och, tot nu toe zijn m'n shocks nog 100% dicht... en heb er toch al aardig mee rond lopen banjeren in vrij grof terein. (iig sommige stukken zo grof dat je kon zien dat de auto het niet echt leuk meer vond. )

Ze hebben hiervoor volgens mij ook een stuk stugger plastic genomen als bijv Traxxas gebruikt bij de schokbrekers. hierdoor is dat plastic op plastic niet zo'n probleem denk ik.

Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum!
Ik heb nu een week of vier een HPI Apache Flux C1 wagen en dit rijdt super!
Het enige wat mij is overkomen is dat de on/off schakelaar na twee dagen al heb moeten vervangen omdat dit door stof niet meer werkte.
na acht dagen is van de 15 tand aandrijf pion twee tanden afgebroken.
nu naar vier weken is de stuurservo over de zeik en rateld alleen maar.
en als ik met deze auto helemaal los zou gaan zou het misschien wel kunnen, maar dat is nu net niet het geval. ik vindt het zonde als de wagen door het crossen helemaal beschadigd raakt, dus deze gebreken al onder het rijden van 60% is erg jammer.
Deze nu bij Toemen neergelegd voor garantie bij HPI.
Dus alles bij elkaar wel een top wagen. en even over het bericht hier boven.
De fan slaat bij mij ook geregeld aan en als je de wagen aanzet en zo even laten staan begint hij ook te blazen zonder dat je er een meter met hebt gereden.
Weet iemand of je rechtstreeks een klacht bij HPI kan neerleggen?? laat het me anders weten :-)

Laatst bewerkt:
Heb vandaag m'n C1 binnen gekregen
Nu nog even wachten op de lipo's en dan eens kijken hoe ie gaat.
Ik vond de prijs erg hoog maar de "zomeractie" prijs heeft me overgehaald en hij ziet er live erg goed uit.

Ik vond de prijs erg hoog maar de "zomeractie" prijs heeft me overgehaald en hij ziet er live erg goed uit.

Gelijk heb je, de RTR Apache zijn geen EUR 625,- plus waard, daarvoor heeft HPI te veel plastic gebruikt. Voor deze prijs had de Apache standaard met alu big bores en turnbuckles uitgerust moeten zijn.

Met de huidige onderdelen zou hij c. EUR 100 goedkoper moeten zijn. Deze actie brengt de prijs leuk omlaag, voor EUR 400 krijg je weer veel auto voor je geld. Leuk voor de consument, maar hopelijk geen teken dat HPI het model dumpt en de productie stopt. Gelukkig dat er veel Vorza en D8 onderdelen op passen.

ik moet tot medio mei wachten, waar ik heb ingetekend is nog geen voorraad.

Gelijk heb je, de RTR Apache zijn geen EUR 625,- plus waard, daarvoor heeft HPI te veel plastic gebruikt. Voor deze prijs had de Apache standaard met alu big bores en turnbuckles uitgerust moeten zijn.

Met de huidige onderdelen zou hij c. EUR 100 goedkoper moeten zijn. Deze actie brengt de prijs leuk omlaag, voor EUR 400 krijg je weer veel auto voor je geld. Leuk voor de consument, maar hopelijk geen teken dat HPI het model dumpt en de productie stopt. Gelukkig dat er veel Vorza en D8 onderdelen op passen.

Hoi Ruy,

zoals ik al uitgelegd had ben ik met HPI nieuw en weet niet waar ik evt. ergens anders onderdelen kan kopen indien nodig is.
wat zijn Vorza en D8 onderdelen precies????
kan je me dat even vertellen!!

Groetjes Ray

Ik ben t helemaal met jullie eens qua big bores en turnbuckels, maar de plastic parts die erop zitten zijn naar mijn idee behoorlijk sterk.
Ik heb het afgelopen weekend de C1 flink uitgelaten in in mooie bouwput......en alles bleef heel(inclusief jumps en crashes).
Ik ben wel erg verbaasd over wat er achter blijft in de C1.
Er blijft zooi uitkomen....
Dit weekend wil ik eens 6S gaan proberen en kijken hoe dat gaat, maar eens zien of alles dan ook heel blijft :cool: !?
Er zijn inderdaad veel Vorza en D8 parts die erop gaan, ik heb al wat parts onderweg.
Een ding is voor mij wel zeker, de C1...:thumbsup:
Ik ben ondertussen ook opzoek naar een setje "paddles", ik woon 5 min van het strand af en dat lijkt me wel wat!
;)

Back