hpi baja 5 SC SS

het lijkt mij inderdaad ook de beste oplossing alleen ik snap nog niet helemaal hoe de slipperclutch werkt.
en het is nou eenmaal een dure hobby, het is maar wat je er voor over hebt ;)

Neem een hostile spur en een 5000 rpm koppelingsveer ofzo. Zo bespaar je die spur wat langer.
Iedereen die die 8000 veer gebruikt, is leuk om te zien dat je banden veel slippen, maar daardoor ga je spur dus snel op.
+1

Niet alleen je spur leeft dan langer, je aandrijfassen+cups zullen minder slijtage vertonen, je koppeling slijt minder hard en je banden blijven langer heel.

Zo'n 8000rpm veer is enkel handig met een 23cc met een potje erop en met minimaal vermogen, met een leuke uitlaat zorgt het enkel voor extra slijtage voor minimum snelheidswinst.

Het mooiste aangrijppunt zit imo ongeveer rond de 6500-7000rpm, dan begint je koppel vaak te komen, 5000rpm is nog relatief 'lui' maar wel veiliger voor je overige delen, behalve voor je koppeling omdat ie wat warmer kan worden door de extra slip.

met een 8000 toeren veer zou dat best kunnen :)

Kan ook zijn dat er misschien een mis-gieting zit... dat net tegen de bell aan komt.

zo hij zit er in :) morgen even testen met m'n oom samen als het weer het toelaat.
helaas tijden het uit elkaar halen vandaag een gescheurde gearbox aangetroffen.
gelukkig kon mams me even snel naar de pk racing rijden om een nieuwe te halen.

gr jeroen

De site lijkt gewoon van Integy zelf.
Tja, Integy is vaak matig, maar er zitten ook redelijke producten tussen geloof ik.
Je kan het proberen als het verzenden niet heel duur is.

De Super Bee zal misschien beter zijn, met betere support, maar daar betaal je ook voor.
Volgens mij was hij The Pitstopshop goedkoper trouwens?

hey Pitstop is inderdaad € 5,- goedkoper,

verzendkosten voor die van integy zijn 7 dollar en de killswitch is 26 dollar dit maakt samen 33 dollar omgerekend naar euro is dit zo'n € 26,-

die killswitch van Rovan is nieuw zo'n € 24,- lijkt me dat ze dit ook wel via brief post kunnen versturen versturen per brief is € 2,75 dus dan zit je ook op zeg maar zo'n beetje op € 26,- prijs verschil is verwaarloosbaar vind ik persoonlijk, persoonlijk zou ik dan voor die van rovan kiezen aangezien deze wel in de NL zitten.

en zoals in dit Topic al eerder is gezegd is werkt een rovan killswitch dus ook naar behoren. Zie linkje voor de pagina:

http://www.modelbouwforum.nl/forums/big-scale-autos/197063-hpi-baja-5-sc-ss-6.html

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik dan gewoon de killerbee neem. Maar die kan toch niet zomaar op elke zender ?? Ik heb een spectrum dx3e
En wil vroeg of laat naar een dx4c gaan. Kan ik de killerbee op beide zenders gebruiken ??

Back