Hpi baja 5t geeft zelf gas

hallo allemaal

Mijn hpi baja 5t doet een beetje raar na langer rijden. na ongeveer een half uur heb ik het al 2 keer gehad dat hij uit zichzelf toeren maakte, nu was ik laatst aan het rijden en nu kwam het na 5 minuten al alleen dan maar een klein beetje terwijl het de vorige keren net leek of hij half gas gaf. De servo en de gashevel staan gewoon op de stationair stand maar toch maakt hij toeren. Wat kan nou het probleem zijn?

Ik heb de caberateur er net afgehaald maar vanbinnen was hij schoon alleen aan de onderkant was hij best vies, hoe kan ik hem nou het beste schoonmaken

allereerst eens kijken of je de pakking niet hebt kapotgemaakt, en ik maak hem altijd schoon met benzine. Beste gaat met een kwastje, oude tandenborstel of zo

ooit ergens gelezen over magnetisme bij de gas/rem stang en dat ze daar iets van plastic overheen maken maar zal eens kijken of ik dit ergens terug kan vinden

Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord.
Volgens mij was dat storing van de ontsteking als de gas stang de cilinder aanraakte?
Er werd dan krimpkous om de gas/rem stang gedaan.

ooit ergens gelezen over magnetisme bij de gas/rem stang en dat ze daar iets van plastic overheen maken maar zal eens kijken of ik dit ergens terug kan vinden

Geen magnetisme. Als 2 gescheiden metalen elkaar raken ontstaat er een knakpuls wat een storinkje op de ontvangst kan geven. Je kunt de delen maximaal van elkaar isoleren of juist met draadjes electrisch aan elkaar verbinden.

Dat van die knakpulsen heb ik ook wel eens gehoord, maar die storing moet dan wel tot gevolg hebben dat je servo de gasklep vd carburateur verder open drukt.

Als je motor harder gaat lopen terwijl de carburateur in de stationair stand staat, dan zuigt je motor volgens mij ergens valse lucht aan.

De pakking van het luchtfilter zag er ook niet echt goed uit, dus die vervang ik ook maar. Ik denk dat ik de zuigerveer ook gelijk vervang, hoef ik maar een keer verzendkosten te betalen;)

Valt mee hoor, hij zit vaak tussen de carburateur en het blok ;)

Soms helpt wat vlakken op schuurpapier ook wel een beetje, maar zo heel duur zijn ze niet.
Als u hem weer in elkaar hebt het blok inspuiten met remmenreiniger als hij loopt, en als hij harder gaat lopen als u een op een plek spuit, zit daar een lucht lek.

Back