Hpi baja 5t geeft zelf gas

De isolator is niet krom?
Vaak kun je de speling wel iets voelen.
Op RCBigscaleforum.nl staat een how to over hoe je een o-ring achter/om de gasstang doet om de speling te voorkomen.

Het was wel vettig bij de isolator, op de gasstang is maar een heel klein beetje speling dus het lijkt me sterk dat er alleen daardoor zoon toerentalverschil is

Het hoeft maar heel iets te zijn natuurlijk, maar als hij vettig is bij de isolator en dan komt niet door de WD40 zou ik het probleem daar zoeken.

Ik denk dat de isolator het probleem is, hij is bruin geworden en de pakking was zo hard en oud dat hij er in stukjes afkwam, ga zo een nieuwe bestellen en dan hoop ik dat ie t weer doet

Ik wil ook gelijk de zuigerveer vervangen, nou verkopen ze bij tps een zuigerveer van hpi zelf van 0,7 mm dik en een zenoah van 1 mm dik welke moet ik nou hebben?

Opmeten van de orginele en anders denk ik HPI? Ik denk HPI veer voor hpi motoren en zenoah voor zenoah motoren of het maakt niks uit. Zal gewoon even de orginele pakken!

Als ik het goed heb zit er op de HPI een CY motor geen zenoah?
Tenminste, dat was op de 5B zo, misschien dat daar het verschil in zit?
Of anders Harrie even mailen, die reageert vaak snel en heeft verstand van zaken.

Ik heb de goede zuigerveer al, maar nou heb ik een pakking erttussen gedaan en de cilinder vastgedraaid maar nou raakt de zuiger de cilinder. Ben helaas mijn oude pakking kwijt geraakt dus heb geen idee hoe dik die was. Als het goed is is de nieuwe pakking 0,5 en die is dus te dun.

Heb net het hele huis overhoop gehaald maar de oude voetpakking niet gevonden jammer genoeg. Heb ik nu een 0,7mm voetpakking nodig of een nog dikkere?

Laatst bewerkt:
Ik heb net geprobeerd met isolator pakkingen die 0,7mm zijn om de bouten van de cilinder om een voetpakking van 0,7mm te simuleren en toen raakte de zuiger de cilinder nog maar ik denk dat die indeukten omdat ze alleen om de bouten zaten, De oude was een blauwe schuim/rubber achtige pakking en ik heb nog geen pakking gezien van 1mm die van schuim/rubber achtig is wel van metaal, een 0,7mm pakking is we wel van schuim/rubber achtig. Heb ik die dan nodig?

Laatst bewerkt:
ik heb net contact gehad met harrie, en die snapt er ook niks van waarom de standaard pakking niet werkt. Met die pakking die dus 0,5 mm is raakt de zuiger de cilinder dus net aan, als je een heel klein beetje kracht zet draait hij weer verder. Ik snap er zelf ook vrij weinig meer van.

Het is gewoon nogal dom van mij om de oude kwijt te raken:frustie:
Welke pakkingen moet ik dan proberen. De oude pakking was zoon blauwe en ik heb geen 1mm pakking gezien die blauw schuim/rubber is wel van 0,7 mm
Maar het kan ook nog zijn dat er 2 van 0,5mm op elkaar zaten en dat die door de warmte een elkaar zaten geplakt. Dus het kan een 0,7mm zijn geweest of twee 0,5mm aan elkaar geplakt

Back