Hpi baja Q32

Dat klopt, zowel het stuursysteem, gewoon motor met ESC en een centreerveer, is een stukje goedkoper dan een echte servo met servosaver. Laatste zou misschien wat kwetsbaarder zijn, maar wel volledig proportioneel, nu bepaalt de sterkte van de stuurmotor, en de sterkte van de veer, het stuurgedrag. En geen diff, dus op ondergrond met veel grip, gaat de achterkant wringen. Ik rij alleen op tapijt, en dan doen ze het vrijwel net zo goed als een Micro T. De Losi heeft soepeler besturing, maar de Q32 is erg licht, en op 1S sneller dan de Losi. Plus de buggy kapjes, die wel op de Q32 passen, ga je niet op een Micro T krijgen, of je moet het complete chassis gaan vervangen door een veel smallere, en andere elektronica, want die brede ontvanger/ESC van de Losi, past dan niet meer.

Proportionele sturing heeft hij inderdaad alleen vaak maakt hij grote sprongen waardoor je te ver stuurt. De snelheid is leuk maar door de foam banden heb je nauwelijks grip op een glad oppervlak. Ik ga van de week de micro T bestellen, eens kijken of die beter bevalt.

Zou het door het formaat van de auto niet zonder servo saver kunnen?
Dan hoef je alleen een klein servotje te hebben als HPI, als je die groot inkoopt zijn die niet zo duur denk ik?

Dat klopt, zowel het stuursysteem, gewoon motor met ESC en een centreerveer, is een stukje goedkoper dan een echte servo met servosaver. Laatste zou misschien wat kwetsbaarder zijn, maar wel volledig proportioneel, nu bepaalt de sterkte van de stuurmotor, en de sterkte van de veer, het stuurgedrag.

De Micro-T zal je vast beter bevallen als ik alle berichten hierover hoor...

1 groot nadeel van de Losi, nog steeds 27 MHz voor zover ik weet, dus zender met lange spriet, en bereik houdt niet over. In de huiskamer vaak geen probleem, maar op een wat groter oppervlak kun je wel eens wat gestotter zien.

Op een groot opper vlak denk ik dat je blij bent gestotter te zien.
Dat betekend dat je je Micro-T nog kunt zien tenminste.. :) :)

Met die van mij viel dat prima mee hoor, ik kon zo 20 meter rijden, en dan zag je hem inderdaad al lastig :)

Blijft die lange joekel van een antenne, en als de auto vaak op zijn dak gaat, heb je al snel een knik in de antenne op de auto te pakken. Wordt toch tijd dat Losi eens gaat updaten wat betreft zendertechniek, zelfs een quadcopter van net een tientje heeft al 2.4 GHz zender met een bereik van bijv. 50 meter.

Dat is waar inderdaad, de antenne van de mijne was eraf geschuurd nadat ik onderste boven probeerde te rijden ;)
Ze zitten bij Horizon, en bij alle andere Losi auto's word nu een Spektrum DX2e geleverd, dat zou een goede zender zijn zo'n autotje.
Het nadeel is wel dat de ESC en de ontvanger in hetzelfde board zitten, dus dat zal ze wel tegen houden bij de micro's denk ik?

Heb een weekje geleden mij de hpi Q32 aangeschaft.
Leuk wagentje,buiten dat ik stenen vloer in de living heb,en de bandjes niet genoeg grip hebben. Heb al bandjes geprobeerd van men zoontje zijn porsche van lego:D,was net dezelfde maat en van van rubber,maar was net hetzelfde.

Weet er iemand waar je misschien anders bandjes kan bestellen als dat er is,of een andere oplossing?

Back