HPI Blitz topic

@Janschip:

Ik bedoelde de spurs van een e-firestorm. Voor blitz zijn er inderdaad verschillende maten te koop, maar dat is een ander type.
Het gat voor de as is bij een e-firestorm spur veel kleiner.
 
Ondertussen heb ik trouwens al 2x een diff kapot gereden...
Word er niet goed van, maar ik vroeg me af of er geen mod is of iets dergelijks voor een sterkere diff.
Zo zag ik laatst een filmpje hoe je je diff cups kunt verharden, dus ik vraag me nu af kan dat ook met de tandwielen van mijn diff? Geen idee wat voor materiaal die tandwielen zijn, maar die krengen blijven maar breken bij mij.
Ook zag ik dat er MIP ball diffs op de markt zijn, maar ook daar schijnen mensen problemen mee te hebben. Ik rij eigenlijk alleen maar op 3s lipo met een flink sterke motor, dus de diff moet flink wat geweld aan kunnen. Geen idee of een ball diff sterker is dan de originele, iemand ervaring?
 
Is breken van je diff niet een kwestie van leren rijden ermee? Bv met gas erop landen na het springen is een no go. Als er iets kapot gaat is het iig niet de wagen maar de bestuurder ;-)
 
Hmm, alle 2 de keren dat mijn diff kapot ging was toen ik op asfalt reed met straatbandjes. Toen heb ik absoluut geen jumps gemaakt.
Ik maak wel vaak wheelies, maar daar zou hij wel tegen moeten kunnen of niet?
Maargoed, niemand heeft een idee om het probleem te verhelpen?
 
Minder wheelies en de blitz gebruiken waar hij voor gemaakt is, in het zand bv ;-)
Je zou ook de slipper wat losser kunnen zetten.
 
Oke dan. Slipper staat volgens mij wel redelijk strak bij mij.
Is donuts draaien trouwens slecht voor je diff? De laatste keer dat mijn diff brak, brak hij nog geen 5 minuten nadat ik donuts aan het draaien was (Met flink wat gas). En zou het helpen als ik dikker vet in mijn diff stop? Krijgt mijn diff het dan minder hard te verduren? Ik zag trouwens ook dat er verschil (Qua uiterlijk) zat tussen een blitz diff, en een e-firestorm diff. Zit er ook nog verschil in kwaliteit/materiaal?
 
donuts is het slechtste wat je kan doen met een rc wagen .zeker een 2wd waar dan alle krachten op 1 diff komen.
ligt denk toch echt aan je rijstijl dat je een diff kapot krijgt.
 
Afstelling voor offroad

Ik heb sinds 2 dagen een HPI Blitz.
Vind het een schitterend apparaat.

Alleen heeft tie behoorlijk last van "wheel wobble" bij achteruit rijden.
Heb gelezen dat je dit kunt verhelpen door de afstelling te veranderen.
Nou ben ik plan om met deze auto voornamelijk op bos grond te gaan rijden.
Heeft iemand hier een afstelling voor? Of een website met iets van een tutorial?

Bij voorbaat dank!
 
onderdelen kopen

Ik heb nu een tijdje een HPI Blitz en heb destijds wat reserve onderdelen gekocht. Echter wil ik nog wat extra onderdelen erbij hebben voor de zekerheid. Vraag is nu, is er in Nederland een goed verkoopadres voor HPI Blitz onderdelen?
 
Blitz

Deze link stuurt je direkt naar onderdelen voor de Blitz.
Misschien is niet alles meteen op voorraad, maar wel erg snel te leveren!
 
Elke hpi dealer kan alle onderdelen bestellen. Als je in het onderdeelnummer op zoekt, kan je op internet de prijzen nog vergelijken.

Binnenkort mijn Blitz ESE opbouwen, dan zal ik fotos plaatsen.
 
409633513.jpg


409633515.jpg


409633523.jpg


Hierbij wat fotos van mijn nieuw opgebouwde HPI Blitz ESE.

De wagen is volledig als de ESE opgebouwd op de zwakke delen van de ESE na, hier zijn de zwarte flexibelere RTR delen gebruikt.

Banden:
Voor Proline Bowtie
Achter Proline Caliber

Verder voorzien van:
Savox servo.
castle sidewinder 3 regelaar met koelfan.
castle 4pole 5700kv motor.
En turnigy 2s 6200mah lipo.
 
Heeft HPI ook een 4wd SC truck 1/10? (voor in de toekomst)

Ik vind nl de Team Associated en de HPI trucks de mooiste/beste en voor zover ik weet is HPI metrisch en is mijn SC10 dat niet.
 
Back
Top