HPI Blitz topic

Als ik nu een SC zou kopen zou het de Blitz worden. Waarom? Voor het grootste gedeelte gevoel en als ik me niet vergis praktischer omdat het ding metrische bevestigingsmiddelen heeft en 12mm meenemers rondom.
De Slash heeft volgens mij een paar nadelen:
Zwaar
Open gear box (ik bedoel spleet erin waardoor stof en zand naar binnen kan
Zeer open diff
Plastic aandrijfassen die binden na iedere keer rijden
(Ik heb ook een Slash dus ik weet waar ik het over heb)
Maar ondanks dit alles blijft het ding rijden.

Asso is prachtig maar mijn versie heeft geen meenemers dus daar moet ik een keer in investeren. En ik heb vandaag een nieuw setje stiftsleutels moeten bestellen met engelse maten en een dopsleutelsetje is ook gewenst. Maar het ging niet over een SC10 :).
 
Circuit: Blitz.
bashen:Slash.
Dus alleen voor de Blitz gaan als je een circuit in de buurt hebt waar je regelmatig gaat rijden.
 
zo ver is mvb niet hoor ;) en vergeet hfcc niet.
en voor die 30 euro meer als een slash ,kan deze zonder mods aardig bashen en op circuit rijden(las ik iig):D
en is alles van staal ipv plastic asjes en gears.
 
net een 8,5t in de blitz gezet .maar wat me opviel is dat de stock spur erg wiebelt .en ik vind de stuurservo erg haperend sturen.iemand anders ook problemen mee gehad?
 
BL combo en gearing

Heb sinds kort een blitz maar wil brushless gaan rijden.

Zit te twijfelen tussen een Ezrun 45A/9.5T en een Ezrun 60A/8.5T.
Ga rijden op 2S LiPo bij MVB, bochtigebaan met wat sprongen maar niet veel lange stukken.

Wat is jullie advies en welke gearing (afhankelijk van combo) is raadzaam.

Ben op zoek naar de praktijk en iedereen rijdt voornamelijk Slash hier in de buurt.

Gr.
 
de stock spur erg wiebelt .en ik vind de stuurservo erg haperend sturen.iemand anders ook problemen mee gehad?

JAAAAA ik!
Oh god hopelijk reageer ik nog op tijd. Mijn Blitz at bij elke sessie een spur/pinion setje op door het wiebelen. Nu rijd ik weer fijn rondjes op ons baantje in Alkmaar met de Blitch. Hoe?
De light weight slipper clutch van HPI er op gezet (zit standaard op de ESE, maar is niet duur). Deze leunt minder op de king pin (oorzaak van het wiebelen) en houdt de boel recht.

Servootje? HK HK ;)

@ Jan Schip: mijn tip; 8,5 EzRun (=kwaliteit, echt, de mijne gaat al 3 jaar nonstop in mijn zware Slash). Rij je nog op de standaard banden? Deze zijn best dicht qua profiel, mijn Blitz ging alleen maar rondjes er mee. Ik rijd nu op lekker zachte Pro Line Calibers met lekkere hoge wangen die de zijwaartse nijgingen omzetten in voorwaartse snelheid, doorgaans.

Iemand nog een goed(kope) tip om de besturing wat strakker te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
ok,ik zat al te kijken naar een calandra as en spur holder maar die is erg prijzig.
en andere servo gaat er zeker in,deze is traaaaag.
ben nu aan het klooien met de tandwiel setup.
 
@ Jan Schip: mijn tip; 8,5 EzRun (=kwaliteit, echt, de mijne gaat al 3 jaar nonstop in mijn zware Slash). Rij je nog op de standaard banden? Deze zijn best dicht qua profiel, mijn Blitz ging alleen maar rondjes er mee. Ik rijd nu op lekker zachte Pro Line Calibers met lekkere hoge wangen die de zijwaartse nijgingen omzetten in voorwaartse snelheid, doorgaans.

Iemand nog een goed(kope) tip om de besturing wat strakker te krijgen?

Thanx, die heb ik nu ook, echt geweldig.

Ken je deze tip al: Erik Shauver’s Blitz Tech and Teardown Thread - Page 2 - RCShortCourse.com Bulletin Board
 
Bedankt! Ik zal kijken of ik de servo saver aandraai, er moet toch ook wel een nieuwe servo in hoor. Kan dan mooi in 1 keer.

Kijk dit is die light weight slipper clutch die wiebelen verhelpt:

PICT4630.jpg


Schrik niet van de stabilisator. Ook niet van de koelknokkels.

Een Blitz hoor je niet te horen aankomen... dan schrikken de Slashes meer. Maar deze optie helpt daarbij, hij loopt lekker soepel. Over de vertanding; ik zeg altijd tegen iedereen: snelheid zit in je handjes, niet in je tandjes. Zo licht mogelijk! Langere rijtijd! Minder belasting op je aandrijving! Minder hitte! Meer plezier. De spur moet maar net passen, en de pinion moet net iets dikker zijn dan je motor asje ;) Is mijn tip. Hangt er van wat je er mee doet.

Volg mijn Blitz hier! -> Sicco's HPI Blitz | Materiaal bespreking | Forum | RCM-Alkmaar.nl
 
Laatst bewerkt:
zo de ese spur holder zit erop en geen gewiebel meer :D
ook heb ik het diff even nagekeken en goed gevult en geshimt.loopt een stuk soepeler nu allemaal.heb met 23/88 getels maar vind ik hem wel wat meer top hebben maar niet snel genoeg optrekken en met de 19/88 is het net andersom.eens kijken voor een 21t dan maar.
ook heb ik mijn nieuwe esc binnen castle creations sct
 
ok thnx.ik heb de ese spur holder erop maar het gewiebel is niet helemaal weg en stoort mij nog steeds.word dus een calandra as of efirestorm as ooit.
 
Het enige nadeel is dat HPI alleen 87t spurs verkoopt, maar ik dacht dat associated T4/B4 spurs ook zouden moeten passen.
 
ik krijg volgende week mijn nieuwe motor binnen ,en dan moet ik weer opnieuw gaan vertanden .kijk dan even wat ik nodig heb jan ;)
is trouwens een castle 6900kv.kijken hoe dat rijd in de blitz :D
 
Back
Top