HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

Oke, bedankt. Dus ik doe er gewoon lekker afterrun in. Zijn 3 druppels in de motor en in het luchtfiltergat genoeg?

Een paar druppels in het pluggat en meer druppels in je geopende carburateur en dat 1 keer aan je trekstarter trekken. Hiermee komt en verdeelt de afterrun in je carter en op je lagers. Met name de lagers zijn roestgevoelig, je cilinderbus en zuiger zijn hier minder gevoelig voor.

Een paar druppels in het pluggat en meer druppels in je geopende carburateur en dat 1 keer aan je trekstarter trekken. Hiermee komt en verdeelt de afterrun in je carter en op je lagers. Met name de lagers zijn roestgevoelig, je cilinderbus en zuiger zijn hier minder gevoelig voor.

Oke. Morgen ga ik misschien met mijn oom rijden.

Hey!

Misschien wil ik ook on-road gaan rijden. Dat lijkt me op asfalt nog leuker en heftiger dan met een off-road wagen op het asfalt. En om eerlijk de zijn, ik rijd meer op asfalt, dan op gras en zand. Mijn banden zijn ook aan het slijten, en zijn niet goedkoop. Ik denk dat ik nergens ga kopen als ik bij alle kleine stomme dingetjes bij HPI blijf. Volgens vele is het alleenmaar duurder, en ongeveer hetzelfde kwaliteit als de goedkopere versies. Maar terug komend op het on-road rijden. Wat is een goede auto voor mij? Ik denk niet dat ik hem zo direct ga halen, maar misschien in maart - april 2011. Dan zullen er nog vele beter auto's / nieuwere auto's zijn. Maar ik wil graag eentje die vrij hard gaat, ongeveer 90 km/h. En ook het liefst eentje van HPI of Tamiya. Dat wil ik omdat: Ik zelf al een HPI auto heb, dan kan ik misschien van onderdelen gaan wisselen, zonder nieuwe te kopen, of ik heb ze misschien dubbel. En ten tweede, mijn neef heeft ook een Tamiya On-road. Hij rijd alleen brushless. Maar hij is altijd wel zo vriendelijk dat ik onderdelen die 50 euro kosten voor 10 euro van hem kan krijgen of meestal wel gewoon gratis. Een ander merk mag ook wel, maar mijn voorkeur gaat uit naar een HPI of Tamiya auto. Kortom, ik wil gewoon een razendsnelle on-road auto gaan kopen, die niet al te duur is. Mijn budget is rond de €250,-. De kans is groot dat ik er geen een koop, omdat mijn HPI Bullet MT 3.0 al behoorlijk was.

De Hpi RS4 is een optie.. Maar die ligt al boven je budget.. En die gaat "maar" 80 km/h ;)
80 km/h is best hard hoor!
En misschien een paar onroad bandjes voor je bullet is ook een optie ?

Maar ik vind, als je dan iets koopt wat ook echt HARD gaat, ga dan voor een serpent ofzo. Ik zag laatst nog een serpent 960 helemaal compleet met wedstrijd motor en uitlaat + servo's alleen zonder zender en NIEUW voor maar 299 euro ;) en das niet duur..

En die halen wel snelheden van boven de 100 :) en das hard hoor op een parkeerplaats :P als je daarmee iets raakt, zeg maar dag 300 euro ;)

De Hpi RS4 is een optie.. Maar die ligt al boven je budget.. En die gaat "maar" 80 km/h ;)
80 km/h is best hard hoor!
En misschien een paar onroad bandjes voor je bullet is ook een optie ?

Maar ik vind, als je dan iets koopt wat ook echt HARD gaat, ga dan voor een serpent ofzo. Ik zag laatst nog een serpent 960 helemaal compleet met wedstrijd motor en uitlaat + servo's alleen zonder zender en NIEUW voor maar 299 euro ;) en das niet duur..

En die halen wel snelheden van boven de 100 :) en das hard hoor op een parkeerplaats :P als je daarmee iets raakt, zeg maar dag 300 euro ;)

Oke, dankjewel voor je reactie. Ik besluit het toch volgend jaar misschien te doen. Ik ga eerst sparen! Het voordeel is nu wel dat ik al allemaal spulletjes heb ervoor. Nitro starter pack enzo. Maar, ik wil wel eentje hebben die dan echt super hard zou gaan. Dat ik een brushless ermee wegblaas??? hahahaha. Mijn neef heeft een brushless van Tamiya. Die gaat echt super hard. Ik mocht er een keer mee rijden. Ik kon maar geen volgas geven. Anders was 't over :p. Kan ik trouwens ook een goedkope, goede, motor in mijn bullet zetten die beter is dan die ik nu heb? een picco ofzo? Ik heb nu de HPI Nitro Star G3.0

Oke, dankjewel voor je reactie. Ik besluit het toch volgend jaar misschien te doen. Ik ga eerst sparen! Het voordeel is nu wel dat ik al allemaal spulletjes heb ervoor. Nitro starter pack enzo. Maar, ik wil wel eentje hebben die dan echt super hard zou gaan. Dat ik een brushless ermee wegblaas??? hahahaha. Mijn neef heeft een brushless van Tamiya. Die gaat echt super hard. Ik mocht er een keer mee rijden. Ik kon maar geen volgas geven. Anders was 't over :p. Kan ik trouwens ook een goedkope, goede, motor in mijn bullet zetten die beter is dan die ik nu heb? een picco ofzo? Ik heb nu de HPI Nitro Star G3.0

Nou met een serpent, ben je waarschijnlijk wel een starterbox nodig wat ook al 50 euro kost excl accu. Minimaal ;). En een bigscale (hpi baja) blaast ook makkelijk een brushless weg hoor ;) tenminste met een fatsoenlijke motor dan.
En als je al zon tamiya niet onder controle kan houden dan zou ik niet aan een serpent beginnen :P die kunnen wel 140 halen heb ik gehoord :O !
En ik denk niet dat een 3.5 cc picco veel verschil maakt hoor.. En dan belast je alleen maar je chassis meer = meer rommel vervangen = minder geld voor je serpent :P . En ik vind het persoonlijk geldverspilling om 200 euro aan een picco motor uit te geven als je spaart voor een on road ;) en dan toch meer met die on road rijd lijkt mij.

Laatst bewerkt:
Een 3,5 cc Picco zal zeker wel veel uitmaken, echter heb jij een 3 cc wat een smallblock is en 3,5 cc is een bigblock (Je hebt wel wat 3,5 cc's die een smallblock zijn)

De Picco P2 Max is er in een .21 en een .26 smallblock formaat.

Voor iemand die nog moeite heeft met het afstellen van een motor kan je beter niet aan een Serpent (of soortgelijken) beginnen, dan krijg je nog een boekwerk van 80 pagina's aan afstelmogelijkheden van de auto erbij....

Ik wil ook nieuwere bodies. Kan ik ook de banden van de HPI Firestorm 10T op mijn auto zetten? Passen ze op mijn auto. Die zijn kleiner. Dan kan ik een echte BMW kap ofzo erop zetten. Die banden die ik nu heb zijn echt MT banden.

Denk niet dat je een "echte" bmw kap kan plaatsen op je bullet, de bodyposts komen niet overelkaar denk ik hoor... en, koop gewoon een paar onroad bandjes voor je bullet als je onroad wilt gaan rijden, is toch evenveel fun?

Back