HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

Pas op met een achteruit, het is namelijk zeer delicaat...
Kameraad van me heeft er ervaring mee hoor..
& Een tweebak schakelt vanzelf terug hoor...

Ik heb vandaag mijn auto schoon staan maken, oftewel, mijn chassis plaat. Ik moest dus veel onderdelen eruit halen, onder andere de servo. Toen ik hem weer heb vast gedraait, deed ik mijn servo en ontvanger aan om te checken of alles wel werkte. Mijn stuurwiel werkte prima, maar mijn carburateur, die gaf volgas bij het aandoen. Toen heb ik een beetje eraan gesleuteld. Nu doet hij het weer, maar ik heb een vraagje. Als ik de trim dicht zet, en ik geef vol gas, dan geeft hij zegmaar gas op 80%. Als ik mijn trim helemaal open zet, dan geeft hij zegmaar 100% gas. Is dit normaal?

Alvast bedankt :D

het nul punt weer goed zetten op je afstands bediening en dan je servo hevel er af schroeven en deze dan zo zetten dat het gas dicht is dan staat hij waarschijnlijk weer goed

het nul punt weer goed zetten op je afstands bediening en dan je servo hevel er af schroeven en deze dan zo zetten dat het gas dicht is dan staat hij waarschijnlijk weer goed

Dat heb ik ook gedaan, maar eigenlijk was dit mijn vraag: "Als ik de trim dicht zet, en ik geef vol gas, dan geeft hij zegmaar gas op 80%. Als ik mijn trim helemaal open zet, dan geeft hij zegmaar 100% gas. Is dit normaal?"

Rajeev, met alle respect ik denk dat je aangezien je ook nog jonge leeftijd en de toch ietswat gebrek aan technisch inzicht het niet slecht zou zijn iemand te zoeken die je goed kan begeleiden. Vooral als je begint te sleutelen.

Wel alle respect dat je het toch kan doen op deze leeftijd het zal je veel voordeel geven als je een paar jaar ouder bent.

Dat heb ik ook gedaan, maar eigenlijk was dit mijn vraag: "Als ik de trim dicht zet, en ik geef vol gas, dan geeft hij zegmaar gas op 80%. Als ik mijn trim helemaal open zet, dan geeft hij zegmaar 100% gas. Is dit normaal?"

Bij bep.types zenders is dat normaal, de uitslag tov. het middenpunt zel altijd even groot zijn, verleg je het middenpunt met de trim zal je dus ook de maximale uitslg verleggen.

Rajeev, als je tijd hebt kan je wellicht volgende week naar de RCCZ meeting komen. Dan leg ik je even uit hoe je dit op kan lossen en help er even mee.

oplossing is simpel. Draai de trim helemaal dicht, geef vol gas en draai dan aan de trim totdat de carb volledig openstaat.
Nu hoef je alleen de rem nog maar goed af te stellen.

Als je wijs bent laat je Snellehenk of iemand anders het volgende week even voordoen op de meeting.

In principe is je gastrim alleen maar om je motor iets hoger te laten lopen met starten.

Je moet dus je servo en hevels en stangetjes zo afstellen dat als je trim op nul staat je auto stationair draait op je stationair schroef van je carbarateur.

Als je gasschuif niet helemaal open gaat zit het toch echt in je hevel en/of stangetje

Heb je het armpje van de servo losgeschroefd? Indien zo denk ik dat daar je probleem zit.

hoo, wacht ff. Niet mij de schuld gaan geven !!

Ik leg het nog maar een keer uit, nu met text.

Zet de zender aan, met alle knuppels, stuurwielen etc, op de stand die jij wil hebben (de trim bedoel ik).
Trim van je stuur moet in het midden en van je gas iets meer naar de remkant.
Haal de servo-armpjes van de servo en zet de ontvanger aan.
Zet nu het servo-armpje terug, zodat de card dicht zit, maar nog niet gaat remmen. (testen door de auto even te laten rollen). Dit zal nooit helemaal 100% in 1 keer goed zitten, maar dat is nu bij te trimmen met de zender.
Geef nu gas (motor uit!!!) en kijk of je schuifje van de carb helemaal opengaat.
Ga nu remmen en kijk of hij ook remt.
Als dit allemaal klopt, ben je klaar.

servo armpje/servo hevel.. als dit je al niets zegt...........

Het is toch echt heel erg duidelijk omschreven hoor..

Zucht..

Back