HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

rc2e.jpg


Hier zie je het verschil wel een beetje... De rest is 1/8 wagens, met de revo uiterst links...

Buggy fan? :rolleyes:

Haha, wel nice auto's man :D
Wil ook ooit nog is een 1:5 :) , had k gelijk moeten doen ipv 1:8 / 1:10 >.<
 
haha een beetje toch, echter is de Revo woensdag en de Baja vandaag verkocht...

Dus heb ik nog alleen de Ishima Rave en de HPI Vorza :)
Maar daar zou nog wel eens verandering inkomen binnenkort ;)
 
Ja nu zie ik het verschil wel. Die E Revo is echt geweldig mooi! De mooiste RC wagen die ik tot nu toe heb gezien :D
 
Qui uitzicht en zien rijden is de Ishima echt wel mijn voorkeur van uiterlijk! Hij is zo enorm plat en laag, en breder als de Vorza...

rijdt ook nog eens leuk haha
 
Oke nog een vraag. Ik heb nu al zeker 1 liter verstookt, en afgesteld. Alleen valt de snelheid nog tegen, ik heb mijn HSN 6 slagen dicht/arm staan. Moet ik nog door gaan met meer slagen dicht/arm, of is dit goed. Hij hoort een topsnelheid van ca. 75 KM/H te hebben, maar hij gaat nog geen 50 KM/H! Hij schakelt ook nog niet. Wat moet ik doen?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
6 slagen dicht gedraaid??????? Als je grote slagen bedoeld is dat zeker niet goed...


Als je 1 liter verstookt hebt mag je hem pas gaan afstellen, en dan met ongeveer 1/8e per keer..

En de topsnelheid die op de doos staat moet je al met een korrel zout nemen...

Een realistischer beeld van de snelheid is rond de 50/60... en schakelen wordt een beetje moeilijk met een auto waar geen versnellingen op zitten..
http://www.hpieurope.com/showimage.php?imgSrc=graphics/kits/kitpages/101400/_MG_5329_e.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel: Ik heb een liter verstookt met het afstellen
Dus ik heb allang een liter verstookt voor het afstellen.
Maar hoort mijn auto wel te schakelen?
 
Laatst bewerkt:
als je de link aanklikt die ik heb gepost zie je de tandwielen van de bullet MT zoals die op de HPI site staat.
Als er 2 tandwielen naast elkaar zitten heb je een 2 speed.
Zoals je ziet op de foto heb je maar 1 tandwiel.. dus ook maar 1 versnelling.


dus je hebt nu in totaal 2 liter verstookt.... dan kun je idd afstellen. maar wat noem jij 6 slagen? is dit 6x 1/8e of heb je grotere slagen gedaan? Als je HSN best diep in de behuizing is gedraaid betekend dit meestal dat je te arm staat.

Kun je een foto plaatsen van je hsn?

Komt er nog wel voldoende rook uit je uitlaat? wat voor temperatuur is de motor als je warm hebt gereden? Rijdt hij wel goed? niet inhouden ? Klinkt het alsof hij normaal in toeren opbouwt?
 
@Roelof,

Caretaker zei ook dat je de snelheid van de doos, dus ook de snelheid van de website met een korreltje zout moet nemen.

@Caretaker,
Ik zal straks een foto maken en verzenden.
Ik heb kwart slagen gedaan. Als ik hem helemaal dicht draai, en ik draai heb weer open om mijn laatste afstelling, dan draai ik 6 hele slagen tegen de klok in.
Als min auto stationair draait, komt er weinig rook uit, Als ik heel langzaam rijd ook, maar als ik harder begin te rijden, dan komt er wel rook uit.
 
Laatst bewerkt:
Oke nog een vraag. Ik heb nu al zeker 1 liter verstookt, en afgesteld. Alleen valt de snelheid nog tegen, ik heb mijn HSN 6 slagen dicht/arm staan. Moet ik nog door gaan met meer slagen dicht/arm, of is dit goed. Hij hoort een topsnelheid van ca. 75 KM/H te hebben, maar hij gaat nog geen 50 KM/H! Hij schakelt ook nog niet. Wat moet ik doen?

Alvast bedankt


sorry...maar ben je nu al vergeten wat ik je heb verteld???
Als je hebt gedaan zoals ik (en mario) jouw hebben uitgelegd, dan moet het gewoon goed gaan.

en over de snelheid. Het is natuurlijk geen wegracer zoals die van mij !
Anders moeten we deze week nog maar een keertje afspreken.
 
Als de hsn helemaal gesloten is en je gaat hem weer open draaien is 3,5 hele slagen genoeg om hem op een redelijk uitgangspunt te krijgen zodat de auto weer start.


6 hele slagen is teveel en dus ook veelste rijk!
 
Het is eerder 3 tankjes......Ik heb met Rajeev al het een en ander doorgesproken via msn.

Hij wil teveel en te snel en moet nog een hoop leren over modelauto's.
Binnenkort maar weer eens een meeting regelen met hem, zodat het inlopen goed gaat.
 
Ik bedoel: Ik heb een liter verstookt met het afstellen
Dus ik heb allang een liter verstookt voor het afstellen.
Maar hoort mijn auto wel te schakelen?

Dan moet je hem ook maar ff leren rekenen Pinty.
Als hij 3 tankjes al 2 liter noemt..
:rolling:

Maar ff serieus, maak hem ook goed duidelijk dat als hij niet gewoon zegt wat hij echt gedaan heeft wij hem nooit goed kunnen helpen.
Dus gewoon eerlijk zijn en geduld hebben en goed luisteren naar de tips die hem gegeven worden..
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik noem 3 tankjes helemaal geen 1 liter:confused:

Het is eerder 3 tankjes......Ik heb met Rajeev al het een en ander doorgesproken via msn.

Ik bedoel: Ik heb een liter verstookt met het afstellen
Dus ik heb allang een liter verstookt voor het afstellen.
Maar hoort mijn auto wel te schakelen?

Dat haal ik alleen maar uit deze voorgaande posts Rajeev..
Is geen verwijt maar als jij aangeeft dat je allang een liter hebt verstookt met afstellen. En volgens Pinty is het maar 3 tankjes.. Vandaar...

Maar wat het ook is, je wilt te snel te veel.. Je moet een nitro echt rustig aan inrijden.. Anders kun je over een maand je reserve motor erin zetten..
 
een liter verstookt met afstellen en om het af te stellen, is nog niet een liter verreden met inlopen.

Ga nou eerst eens hem helemaal inrijden. 6 tankjes totaal rijk afgesteld, daarna na iedere leeg gereden tank de sproeiernaald 1/4 indraaien.
Op deze manier komt het echt vanzelf goed !!
 
Back
Top