HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Rajeev, 13 jul 2010.

  1. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Mijn motor is overleden, die van mijn oom ligt op sterven...

    We denken het volgende in ieder geval/hoogstwaarschijnlijk niet te gaan doen:

    1. Ombouwen naar FLUX (Brushless), te duur, 320 euro met accu en al
    2. Nieuwe nitro motor, momenteel niet echt zin meer in. We hebben in die anderhalf jaar dat we de auto's hebben nooit echt serieus leuk met elkaar kunnen racen, als zijn auto het perfect deed, deed die van mij moeilijk, en zo was het ook andersom.
    3. Marktplaats, niet echt een optie, met een kapotte motor krijg je er misschien 100 euro voor, en dat vinden we gewoon te weinig. Maar misschien probeer ik het nog wel ff...

    Wat we denken te doen is het volgende:

    Gewoon de Bullets in een kast opbergen. We kunnen later nog altijd, als we zin hebben, een motortje erop gooien en er altijd nog iets mee doen. We denken nu gewoon 2 stuks van een Traxxas Rustler VXL te kopen met 2x 2cell lipo 5800mah met 1 lader. Mijn oom 1 lipo en ik 1 lipo. De lader kopen we gewoon samen en ik laad de batterijen dan op. Daarnaast krijgen we dan ook een 8,4volt nimh accu bij.

    Toch kost dat ook weer bij elkaar 450 euro, en dat voor 1 auto. Samen zijn we dus 900 euro kwijt en dat is geen malligheid. Maar oke, we zullen er ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven...

    Het enige wat nog zou kunnen, is misschien een universeel brushless setje op zetten, maar die moet wel genoeg kracht hebben om minimaal een topsnelheid te behalen van circa. 90 km/h

    Ik laat jullie nog wel weten wat we gaan doen.

    Als iemand misschien interesse heeft, hoor ik het graag.
     
  2. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Met andere woorden, het lukt je niet om een motortje goed af te stellen.
    Ga eens in de leer bij iemand die het wel kan en leer van die persoon.
    Het is echt niet moeilijk om een motortje af te stellen. Geef de moed niet op;)

    M.v.g. Mark
     
  3. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Heb ik vaak genoeg geprobeerd maar het is gewoon heel moeilijk!
    En brushless is ongetwijfeld veel makkelijker!
     
  4. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    @Rajeev: wie heeft er gezegd dat je motor versleten is en op basis waarvan hebben ze die conclusie getrokken?

    @Mark: ik had vandaag maar 5 minuten dus ik heb niet echt de tijd gehad, maar wel de nodige moeite om deze motor afgesteld te krijgen. Ik ben wel benieuwd naar het antwoord van Rajeev op bovenstaande vraag...de symptomen zijn er wel naar dat de motor versleten is.

    PS: Rajeev, een Rustler kost "maar" € 200...een VXL € 339, dus ik vraag me af hoe jij aan € 450 per auto komt.
     
  5. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
  6. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Motor werd na 2 keer volgas heen en weer op z'n top al bloedheet, 141 graden. En als je hem rijker zette gooide hij alle nitro eruit. Richard heeft het gezegd en ik denk wel dat het klopt. Maar inderdaad, toen u hem had afgesteld liep hij redelijk goed. Maar na 10 minuten was het weer ellende. Het leek trouwens alsof de schroef zichzelf verplaatste, als ik hem rijker zette, en hij sloeg af, en ik ging ernaar toe, was hij opeens armer...maar misschien heb ik het verkeerd gezien of verkeerd gedacht.

    Ja ik heb het bedrag een beetje afgerond. 440 euro voor de Rustler VXL zelf, 60 euro voor de Lipo accu en 35 euro voor de Lipo Lader, dat is samen 435 euro. Had het maar een beetje afgerond, kan je misschien nog een iets duurdere accu aanschaffen. Hij kost bij Conrad trouwens 330, beetje vaag want de Bandit VXL kost bij hun 380 en ik zie geen reden waarom de Bandit beter is dan de Rustler of de Rustler beter dan de Bandit.
     
  7. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Heeft Richard ook gekeken hoe het ervoor staat met de compressie van je motor, ik heb dan namelijk niet gevoeld en dat is toch wel een belangrijk punt om te bepalen of je motor versleten is.

    Een motor kan ook moeilijk af te stellen zijn doordat je ergens valse lucht hebt o.i.d. dan denk je hij is versleten maar dat is dan niet zo. Verder als je motor niet op zijn afstelling blijft staan dan moet de O-ring in je HSN gewoon vervangen wordt. Ik vond de stelschroef al heel erg soepel gaan, als je gaat rijden en dat ding trilt rijker of armer kan je ook deze problemen hebben.

    Samenvattend ben ik wel benieuwd of Richard ook je compressie heeft gevoeld, zo niet dan zou ik de hoop niet zomaar opgeven.
     
  8. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Heeft hij zeker gedaan. Hij liet ons uitgebreid het verschil zien. Zijn auto had nog genoeg compressie. Daardoor voelde het vliegwiel heel anders aan. Hij zei ook al dat hij gewoon geen compressie meer had. En dan kan ik dus wel de hoop opgeven denk ik. Op asfalt kan ik trouwens nog wel gewoon racen.
     
  9. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust
    Rajeev, denk je eraan dat een Rustler wat moeilijker door ruw terrein komt dan je Bullit. Op vlak terrein prima, maar op de pollenbaan van vandaag rijdt dat iets lastiger.
     
  10. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Weet ik. Mijn neef heeft een normale Rustler met een EZRun 9T motortje erin. Ik reed er een keertje mee. Op asfalt gewoon top, maar op nat gras met versleten bandjes is dat niet te doen. Dan denk ik aan de andere kant wel dat als het gras een beetje normaal droog is en je gewoon goede banden met veel grip eronder hebt zitten dat wel makkelijker moet gaan. Misschien is dit een mogelijke oplossing, 2WD naar 4WD: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate...de=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik vrees dat een deel van de schade al ver vooraf gemaakt is, toen je voor de afstelproblemen bij mij kwam stond je HSN al veel te ver ingedraait. Daar heb je natuurlijk mee gereden en heeft de oververhitting de sterkte uit de materialen gehaald.
    Jammer dat het gebeurd is maar misschien is inderdaad electro te betere keuze voor je.
     
  12. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ja, denk het ook. Ik denk dat de Bullet gewoon netjes zonder werkende motor de kast in gaat. Ik haal hem dan wel weer eruit als ik wat extra geld over heb, waarvan ik dan een motortje kan kopen. Kijken of ik dan zin heb. Ik kan er in ieder geval nog wel mee rijden op asfalt, dus ik kan met dit motortje nog misschien een beetje plezier beleven. Ik hoop dat ik er nog wel een litertje mee kan verstoken.
     
  13. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust

    Ik denk niet dat ombouwen van 2wd naar 4wd heel veel gaat helpen.
    De Rustler is en blijft een 1 op 10 met redelijke kleine banden, jouw Bullit is wel een 1 op 10 maar kijk eens naar het verschil in banden.

    Op asfalt geen enkel punt maar op de baan die wij meestal neerleggen kom je met een Rustler net te kort.

    Je kunt er natuurlijk grotere banden opzetten maar hou hier rekening mee anders valt het straks misschien tegen als je bij ons wilt rijden en krijg je spijt van je aankoop.

    Die Bullit flux verraste mij in ieder geval die kwam ook gewoon overal door zonder veel problemen, vorige week waren er een Bullit Flux en Savaxe Flux aan het rijden en de Bullit viel me echt mee.

    Gr.
     
  14. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ja maar het probleem van HPI is dan weer dat ze mega duur zijn. En die bandjes schaf ik 1 keer aan voor gras, en dan rij ik ze alleen op gras. Ik zal echt geen spijt hebben van zo'n Rustler VXL denk ik.
     
  15. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust
    Volgens mij zit er niet veel verschil tussen een Rustler VXL + 4 extra banden en een Bullit Flux, reken maar eens uit.

    Het is veel belangrijker dat jij de auto kiest de jij leuk vindt!!

    Veel plezier met kiezen.
     
  16. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Die extra banden zou ik niet meteen kopen.
    Maar, ik heb met mijn Bullet meer dan genoeg problemen gehad en neem niet nog een keer het risico om hem dan dubbel te kopen. Misschien dat de problemen nu opgelost zijn, maar ik heb stiekem altijd al die Rustler een leuke auto gevonden. Nu is het tijd om hem aan te schaffen!
     
  17. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    kun je hem niet ombouwen naar brushless? moet niet zo moeilijk zijn, denk dat je daar vel meer plezier van heb als van een rustler. Mijn zoontje heeft de rustler met een VXL set maar ehct leuk rijden kun je er naar mijn mening niet meer. De bullet kun je veel beter besturen. Zelf heb ik de bullet Flux, maar die kan echt veel meer als de rustler..
     
  18. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ombouwen naar Brushless kost ruim 300 euro. Daarvoor koop ik liever een gloednieuwe Traxxas Rustler VXL. Met goede bandjes kun je toch wel gemakkelijk sturen met zo'n Rustler? Ik heb er wel eens mee gereden en vind het niet echt slecht hoor. Daarnaast heb je voor de Rustler ook nog veeeeeeeeeeeeeeeeel meer upgrades dan voor de Bullet. De Rustler is een veel groter succes. En met mijn Bullet heb ik al genoeg problemen gehad.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2011
  19. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    Dat je meer upgrades voor een rustler hebt is absoluut waar, hij bestaat ook al een stukje langer. Nu de bullet in america is gereleast en de savage flux XS dezelfde diffs gebruikt zullen er best wel hopups komen (de eerste wheelybar is er al ha ha)
    Zelf heb ik al wat alu aan mijn bullet zitten, met slecht kleine aanpassingen van de mt2


    het ombouwen kost zeker geen 300 euro.. denk dat je zelfs nog wel onder de 100 euro kan blijven..

    accubak / ontvangerbak
    motor en ESC
    motormount
    en misschien nog wat plastic onderdeeltjes voor je servo om de orginele plek te zetten


    Als je een Ezrun 8.5T setje met 60a esc er in gooit is ie nog sterker als een st. bullet ook..

    Aangezien een rustler 2wd is en de VXL versie echt wel een hoop power heeft is ie zeker wel lastiger te besturen, het is een echte paaltjes zoeker :-D Wel een makelijke auto om aan te sleutelen dat dan weer wel.

    Maar van een bullet naar een rustler is zeker wel een stap terug uit.

    Mocht je er toch intressen hebben om hem om te bouwen ik heb hier nog een orginele esc en motor liggen die je voor een redelijk prijsje nog mag overnemen ook (al raad ik deze set niet echt aan, hij presteerd goed maar een 8,5T met 60A esc is gewoon beter)
     
  20. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    100 EURO!?

    Is een EZRun 8.5t niet te zwak? Want de Bullet is niet echt een lichte auto? Wat kost zo'n complete EZRun 8.5t dan? En een EZRun 9t dan?

    Voor hoeveel kan ik jouw Flux Setje overnemen?
     

Deel Deze Pagina