HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Rajeev, 13 jul 2010.

  1. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Oke bedankt!
     
  2. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Alles is goed, maar als ik rem slaat hij af en ik blijf stilstaan en ik neem niet snel de beslissing om weer snel het gas in te drukken, slaat hij af?

    Ik kan btw volgende week de 9e helaas niet aanwezig zijn op de meeting van RCCZ, er is iets tussen gekomen dat belangrijker is.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    28.512
    Locatie:
    Sassenheim
    Daar is dus je stationairschroef voor, of als je een engelse handleiding hebt heet dat de idle.
     
  4. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Daar durfde ik niet veel aan de draaien. Heb hem 1/16e slag armer gezet, meer kan het niet zijn geweest, toen moesten we helaas stoppen. Maar moet hij dan armer of rijker? Want het geluid 'zegt' steeds dat de motor teveel brandstof krijgt en dus afslaat, naar mijn idee moet hij dan armer toch? Verder loopt alles prima.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    28.512
    Locatie:
    Sassenheim
    Stationair zet je niet armer of rijker, die zet je alleen hoger of lager, inweze is de stationairschroef niets anders dan een stootblok voor de gasschuif. Als je hem in draait (rechts-om) zet je hem hoger.
     
  6. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Als het dus goed is, als ik hem hoger zet zal hij niet meer afslaan? Want dan maakt hij stationair meer toeren toch? Het enige wat dan eigenlijk achteruit gaat is het verbruik toch? Maar dat verbruik kan me echt niks schelen, als de auto het maar doet en als ik er maar veel plezier aan beleef.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    28.512
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je nu remt en afslaat betekent het dat de schuif verder terug kan vallen dan je wilt. Zoals ik al zij is die schroef niet meer dan een stootblok en kan je die dus nog wel iets indraaien voordat die ook daadwerkelijk hoger gaat lopen.
     
  8. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Zal ik proberen, bedankt!
     
  9. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Trouwens, als ik nitro wil doorpompen naar mijn motor, deed ik dit vooraf altijd met mijn vinger op de uitlaat, en dan trekken aan de trekstarter. Nu lukt dat niet meer, er gaat gewoon geen nitro naar de motor. Ik moet dit doen door het slangetje van de tank naar de uitlaat eruit te halen, uit de uitlaat zeg maar, en dan daarin blazen. Maar dit klopt toch niet? Is het een echt probleem als er een lek zit in de uitlaat?
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    28.512
    Locatie:
    Sassenheim
    Je zou een lek in je uitlaat of tank moeten verwachten.... Maar als je carburateur wat verder dicht staat kan ik mij voorstellen dat ook de brandstof toevoer wordt dicht gegooit.

    Als je de schuif open houdt, stroomt er dan wel brandstof?
     
  11. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ook met de schuif geopend werkt het niet, ik moet echt blazen op het slangetje. Ik verwacht zelf een lek in de uitlaat, niet in de tank. Maar wat kunnen de gevolgen zijn van een lek in je uitlaat? Zelf denk ik dat het niet echt een groot probleem is toch?
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    28.512
    Locatie:
    Sassenheim
    Ehm.... Druk van de uitlaat gaat de tank in en komt direct op je brandstoftoevoer. Dat wil dus zeggen dat als er ergens een lek zit van af de uitlaat-aansluiting bij de motor, door de uitlaat, door de tank naar de carburateur er een drukverlies ontstaat je brandstofpomp minder werkt.

    Blaas ook eens op het slangetje richting de uitlaat, misschien dat die daar verstopt zit?
     
  13. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Er zit niks verstopt, wat nu? Ik snap dat eerste stukje niet helemaal, het is echt ingewikkeld :p
     
  14. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ik zat net de denken de auto achterwiel aangedreven te maken. Dan gaat hij in feiten toch harder? Vooral qua acceleratie toch? Ik wil het echt heel graag proberen, dan zou ik de mijne achterwiel aangedreven maken en mijn oom zou zijn auto dan voorwiel aangedreven maken en kijken wat ons het beste bevalt. Ik zou dan gewoon de 3 aandrijfassen (voor links, voor rechts en in het midden die de voorwielen aandrijft) en dan gewoon het tandwiel aanpassen dat hij alleen kracht op de achterkant zet toch?

    Is dit mogelijk?
     
  15. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.777
    Locatie:
    Leidschendam
    Hier heb je het al eens eerder over gehad. In theorie klopt het wel, maar in de praktijk gaat het niet werken.
    Ten eerste zit je al met je midden diff, ten tweede klopt de totale gewichts verhouding niet meer (en dat ga je merken met sturen).

    en ten derde........zucht... ;)
     
  16. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Haha oke. Maar ik zit nog steeds ermee van de lek ergens. Als ik echt keihard gas geef in de lucht, dan komt er rook uit de uitlaat maar ook uit de motor zegmaar. Dus waar mijn uitlaat is aangeschroeft op mijn motor, daarzo komt er rook. Dit kan toch nooit kloppen?
     
  17. Bkman

    Bkman

    Lid geworden:
    12 apr 2009
    Berichten:
    232
    Locatie:
    Herwijnen
    Dan zal de uitlaat pakking stuk zijn, en die zit dus tussen je motor en je uitlaatspruitstuk.

    Gewoon ff losschroeven en kijken en indien nodig vervangen
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    28.512
    Locatie:
    Sassenheim
    Waarschijnlijk inderdaad de pakking tussen motor en bocht maar controleer ook de schroeven van de kop (vast is vast, niet te veel kracht zetten)

    Wat betreft 2wd maken. De vraag is als jij het verschil kan uitmaken, op 2wd zal je auto lastiger te controleren zijn (vanwege de korte wielbasis) en kan je er echt niet beter mee optrekken en dat beetje topsnelheid meer is niet echt byzonder.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2011
  19. tigiy

    tigiy

    Lid geworden:
    8 jul 2009
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Den Haag
    Met 2wd heb je eigenlijk ook kans dat die alleen maar slomer optrekt omdat die minder grip heeft. dus gaat die spinnen.

    en ook natuurlijk wat iedereen al heeft gezegd dat die moeilijker te besturen is.
     
  20. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    520
    Locatie:
    nieuwegein
    gewoon lekker 4wd houden rijd vele malen beter.
     

Deel Deze Pagina