Als dat zo is houd de trim de gasschuif nog net iets open als je de gashendel netraal houdt.
Oke bedankt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als dat zo is houd de trim de gasschuif nog net iets open als je de gashendel netraal houdt.
Daar is dus je stationairschroef voor, of als je een engelse handleiding hebt heet dat de idle.
Stationair zet je niet armer of rijker, die zet je alleen hoger of lager, inweze is de stationairschroef niets anders dan een stootblok voor de gasschuif. Als je hem in draait (rechts-om) zet je hem hoger.
Als je nu remt en afslaat betekent het dat de schuif verder terug kan vallen dan je wilt. Zoals ik al zij is die schroef niet meer dan een stootblok en kan je die dus nog wel iets indraaien voordat die ook daadwerkelijk hoger gaat lopen.
Je zou een lek in je uitlaat of tank moeten verwachten.... Maar als je carburateur wat verder dicht staat kan ik mij voorstellen dat ook de brandstof toevoer wordt dicht gegooit.
Als je de schuif open houdt, stroomt er dan wel brandstof?
Ehm.... Druk van de uitlaat gaat de tank in en komt direct op je brandstoftoevoer. Dat wil dus zeggen dat als er ergens een lek zit van af de uitlaat-aansluiting bij de motor, door de uitlaat, door de tank naar de carburateur er een drukverlies ontstaat je brandstofpomp minder werkt.
Blaas ook eens op het slangetje richting de uitlaat, misschien dat die daar verstopt zit?
Ehm.... Druk van de uitlaat gaat de tank in en komt direct op je brandstoftoevoer. Dat wil dus zeggen dat als er ergens een lek zit van af de uitlaat-aansluiting bij de motor, door de uitlaat, door de tank naar de carburateur er een drukverlies ontstaat je brandstofpomp minder werkt.
Blaas ook eens op het slangetje richting de uitlaat, misschien dat die daar verstopt zit?
Hier heb je het al eens eerder over gehad. In theorie klopt het wel, maar in de praktijk gaat het niet werken.
Ten eerste zit je al met je midden diff, ten tweede klopt de totale gewichts verhouding niet meer (en dat ga je merken met sturen).
en ten derde........zucht...![]()