HPI Bullet ST Flux vs. HPI E-Savage

Heb ik zelf ook regelmatig hoor. Maar dan zijn er andere die me daar op moeten wijzen.

Kan me nog goed herinneren dat ik niet wist wat het verschil was tussen brushed en brushless, NiMH en LiPo, ST en MT... dat waren nog eens tijden, haha !

Hoi

Ik heb de HPI Savage gereden en dit altijd met veel plezier gedaan. Ik heb er veel mee gedaan zoals jumps, over strand racen in los zand en nog meer. Er is bij mij weinig kapot gegaan. Alleen door een te verkeerde landing na een jump is het een keer fout gegaan.
Het nadeel van de Savage is dat het brushed motoren heeft. Ik heb ze al eens moeten vervangen. Ook moest ik meerdere batterijen kopen (2 per keer). Bij de bullet heb je er maar 1 per keer nodig maar de batterijen zijn wel duurder per stuk.
Brushless motoren zijn op dit moment in. Doordat er bij de Bullet flux maar maximaal een 2cell lipo op kan (volgens HPI) zal de wagen geen 100 kilometer pet uur gaan. Hierdoor kun je wel een betere controle over de wagen.
.

ik denk dat lipo's uit hongkong goedkoper zijn dan alle nimh's van redelijke kwaliteit

We have the models on pre-order with HPI and are hoping to receive them this week. They will be added to our website within the next day or so therefore will appear online, the RRP is £299.99, however we will be advertising them at a lower price.

Regards

Modelsport UK

Hallo allemaal,

Ben nu al een maand in het bezit van een HPI Bullet MT en eerlijk gezegd bevalt hij mij goed. De wagen ligt goed op de weg en is zeer goed in balans. Ik heb 2 x 2cell lipo's gekocht (5000 mah 40C) en kan daar toch een half uur tot 40 minuten mee rijden per accu. Het is wennen aan de snelheid maar een pracht wagen. Soms kan ik weelies maken maar dit lukt niet altijd. Ben ook al op de skatebaan mee geweest. Wel wat wennen met de snelheid. Ik heb meer moeite om hem uiteindelijk goed te laten landen. Hierbij nu ook stukken gemaakt. (grote jump kwam recht op zijn kop terecht).

Ik zal deze wagen zeker aanraden.

Back