HPI Bullet

Dan moet je even aan HPI vragen of je je diff op kan sturen, zodat ze onder garantie, via Modelsport UK een nieuwe kunnen sturen. Wanneer heb jij je Bullet gekocht? Ik kan niet wachten om mijn Bullet weer rijdend te krijgen, want ik ontdekte tijdens een fietstochtje met mijn moeder (ik vind fietsen nog steeds eng, 5 maanden nadat ik aangereden werd), een prachtige rijplek. Groengeel gras, een 15 meter hoge heuvel en 80x150 meter aan mooi vlak terrein.:Fade-color

Bullet ST

goedendag

ik ben voornemens de bullet st aanteschaffen
maar kan nergens de afmetingen vinden van de accu bak
de lipo die ik op het oog heb en er in mopet passen is
Turnigy 5000mAh 2S2P 7.4v 40C hardcase pack
Pack Size: 139 x 46 x 26mm

kunnen julie mij hier aan helpen aan de maten van de bak

grt nick

Ik kan het niet meten, maar ik weet hoe groot mijn accu is, dus kan ik wel goed schatten (mijn accu zit erg krap). Accubak is ongeveer 26x46x163mm.:)

hallo

bedank voor het doorgeven van de maten

ben nu bezig met de option parts gelijk er bij te bestellen even afwachten wat ze kosten en ook de progam kaart er bij leek me wel handig

grt nick

bullet of cyber 10b

hallo

ben vandaag aan het twijfelen gebracht door een mede rijder de bullet of de cyber 10b

hij kwam met de opmerking je kunt net zo goed/beter een hpi cyber 10b kopen er een ezrun motor/regelaar inzetten en ontvanger+servo bij kopen en dan ben je iets meer kwijt maar heb je ook meer .

hoe denken Julie hier over ??

of hebben Julie nog ander ideeën in de zelfde prijs klassen
(wil graag een hpi vorza maar gaat boven het budget)

de nieuwe nog aan te schaffen auto moet de hpi firestorm flux(met 2s 30c 5200 lipo) opvolgen en 4wd hebben

ben erg tevreden over kwaliteit de firestorm flux. rij hem nu een jaar of 3 zonder problemen op de normale slijtage na dan, en hij krijgt echt op zijn klootten bij mij. ik wil deze kwaliteit eigenlijk ook weer in de opvolger hebben.

ik hoor graag julie reactie

grt nick

Het zijn twee compleet verschillende wagens:
Bullet = 1/10 offroad monster truck gemaakt om mee te bashen
Cyber 10b = 1/10 offroad buggy die al meer gericht is om mee te racen
De keuze zou afhankelijk moeten zijn van hetgeen dat je er mee wilt doen en waar je rijd.

EDIT: Ik weet je budget niet, maar ook al eens naar 2de hands 1/8 wagens gekeken?

wordt weer nadenken

hallo

ik had welk gezien dat er verschillen waren tussen de bullet en de cyber 10 b maar had het zo nog niet bekeken

toch even mijn huiswerk beter doen dus

wat ik eigenlijk wil is een firestorm flux rij eigensap en kwaliteit maar dan in 4wd.
ik rij voornamelijk off-road op een camping waar het vooral gravel, gras, zand,losse grond is. het is in de bossen en daar zijn heuveltjes genoeg om over heen te springen.

ik heb een standaard e-maxx gehad maar deze vond ik te groot en te lomp.

budget is 300-350 euro ex de lipo's zender/ontvanger/servo
tweedehans heb ik niet zo goede ervaringen mee

heeft iemand een idee

grt nick

Hmm... Bij Modelsport.co.uk staat de Bullet 3.0 als 'Discontinued' en er staat dat er van de zomer een nieuw model komt, er gaan geruchten rond dat dit ook gaat gebeuren met de Flux.:D En, de nieuwste trend van HPI is 'UPDATE, UPDATE, WATERPROOF, WATERPROOF!!!'

Hmm... Bij Modelsport.co.uk staat de Bullet 3.0 als 'Discontinued' en er staat dat er van de zomer een nieuw model komt, er gaan geruchten rond dat dit ook gaat gebeuren met de Flux.:D En, de nieuwste trend van HPI is 'UPDATE, UPDATE, WATERPROOF, WATERPROOF!!!'

De Bullet is net een jaar oud, ze zullen hem niet zo snel 'wegdoen'.
Volgensmij zijn er ook aardig veel van verkocht, dus het lijkt me sterk.

hallo

ik had welk gezien dat er verschillen waren tussen de bullet en de cyber 10 b maar had het zo nog niet bekeken

toch even mijn huiswerk beter doen dus

wat ik eigenlijk wil is een firestorm flux rij eigensap en kwaliteit maar dan in 4wd.
ik rij voornamelijk off-road op een camping waar het vooral gravel, gras, zand,losse grond is. het is in de bossen en daar zijn heuveltjes genoeg om over heen te springen.

ik heb een standaard e-maxx gehad maar deze vond ik te groot en te lomp.

budget is 300-350 euro ex de lipo's zender/ontvanger/servo
tweedehans heb ik niet zo goede ervaringen mee

heeft iemand een idee

grt nick

De cyber 10 b is end of life an word atm niet vervangen, heb contact gehad met HPI UK omdat ik deze ook nog graag had gehad ... tevergeefs. de nieuwe Firestorm is reeds uit.

Ook wist HPI mij te bevestigen dat ze heel hun Kit versie flux,bullet,firestorm,savage(al nieuwe versie vanuit) zijn aan het updaten naar 2.4 & waterproof om bij te kunnen blijven met Traxxas.

mvg
Nils

De Bullet is net een jaar oud, ze zullen hem niet zo snel 'wegdoen'.
Volgensmij zijn er ook aardig veel van verkocht, dus het lijkt me sterk.

Ik hoor anders nooit iets over de Bullet, denk dat het wel meevalt qua aantallen verkocht, en als het waar is dat hij niet is uitgebracht in usa dan al helemaal niet.
Staat er ook nooit 1 te koop bv.

vandaag heeft mijn bullet het laten afweten :( na 10min rijden omdat ik mijn nieuwe
zender was aan het testen weigerde hij nog dienst.

Servo van stuur werkte nog, alleen deed heb ik geen motor meer, de regelaar word wel
ENORM warm en dan gaat hij in failsafe. nu zit ik met het probleem dat ik niet kan
zeggen of het de regelaar is of de motor ...

Op de regelaar zie ik rood led en als ik gas geef worden deze rood/groen, dus ik
vermoed dat hij signaal geeft maar dit is echter van korte duur daar hij echt warm word.
zet ik mijn bullet aan zonder iets te doen nog geen minuut en ik blijf plakken aan de regelaar zo warm word deze.

Nu vroeg ik mij af is er een manier om de motor te testen zonder de regelaar te gebruiken ?? daar ik bij HPI wil gaan voor garantie wil ik erker zijn dat ik het juiste claim :)

Thx
mvg
Nils

Ja, ik denk dat die van de Bullet ook flitsend worden, trouwens, ik ben een roodfanaat, maar de zilver met geel en roze body's zijn wel erg aantrekkelijk.;)

@ Viper_gts: Als de regelaar zonder iets te doen erg warm wordt, is er misschien interne kortsluiting in de motor, dan trekt ie ineens wel heel veel stroom;)

Edit: Het is trouwens wel mooi om het Bullet draadje actief te zien.:)

Laatst bewerkt:
Ja, ik denk dat die van de Bullet ook flitsend worden, trouwens, ik ben een roodfanaat, maar de zilver met geel en roze body's zijn wel erg aantrekkelijk.;)

@ Viper_gts: Als de regelaar zonder iets te doen erg warm wordt, is er misschien interne kortsluiting in de motor, dan trekt ie ineens wel heel veel stroom;)

Edit: Het is trouwens wel mooi om het Bullet draadje actief te zien.:)

probleem is dat ik hier aan het GEK gaan ben, ik krijg die verdome spurr er niet af ...
dus kan de motor niet uit de bezel halen :( al 2 inbusjes kapot gedaan zijn deze
niet metrisch ofwa ?

Wel de juiste kant op gedraaid? Als je de pinion er niet af krijgt als je het inbusje al hebt losgemaakt, moet je de inbusjes die de motor vasthouden losdraaien en de motor opzij schuiven.:)

Back