HPI Firestorm FLUX houdt in

• Topicstarter Topicstarter denniswpels
  • Startdatum Startdatum
D

denniswpels

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en kom uiteraard niet zomaar ff kijken.

Heb sinds een paar weken een HPI Firestorm FLUX gekocht..2e hands.
Er zaten geen accu's bij dus heb 2 accupacks gekocht(6 cells Interlect 4600mAh) Geweldige accu's als je het mijn vraagd. Heb ze dan ook gekocht op aanraden van een collega van mij die ook een HPI heeft.

Nu zag ik op de site van HPI dat de Firestorm FLUX ook op 8 cells en LIPO's rijdt...nu heb ik bij de Conrad 2 losse Interlect 4600mAh cellen gekocht, met als doel mijn 6 cells om te bouwen naar 7 cells...1tje heb ik vandaag omgebouwd en opgeladen.

Sinds ik die erin hebt gezet en ben gaan rijden wil die niet echt meer lekker meer vooruit. Ook niet meer met de standaard 6 cells erin. In het begin gaat die lekker maar na 1 minuut begint die al in te houden en is het net of de accu leeg is. Als ik volgas geef, gaat die maar half de snelheid en het klinkt alsof die een beetje heen en weer hengelt met het toerental van de motor.

Kan het zijn dat ik iets heb gesloopt met die 7 cells accupack erin? Terwijl volgens HPI zelf er tot 8 cells in kan.

mvg Dennis

Ik gok eerder op de accu's , inhouden komt meestal doordat de accu niet genoeg vermogen kan leveren.

Is de accu (of een enkele cel) erg heet na het rijden , of is er een cel waarvan de krimpfolie is gescheurd of iets dergelijks ??

Zoja dan heb je je probleem gevonden ;)

Ik gok eerder op de accu's , inhouden komt meestal doordat de accu niet genoeg vermogen kan leveren.

Is de accu (of een enkele cel) erg heet na het rijden , of is er een cel waarvan de krimpfolie is gescheurd of iets dergelijks ??

Bedankt voor je snelle reactie...mijn accu's en motor worden idd erg heet, maar dat hebben ze al vanaf het begin. Heb er nu pas zo'n 5 keer mee gereden en dus 5 keer de accu's op geladen. Maar vanmiddag dat ik die omgebouwde 7 cells accupack erin stopte deed die zo raar. Toen meteen die originele 6 cells accupack erin hij bleef zo raar doen.

Zelf denk ik aan de spanningsregelaar of de motor...maar weet het niet zeker. Morgen maar ff een modelbouwzaak bellen die ook HPI dealer is.

Weet niet hoe het zit om een nieuwe cell met zes oudere cellen te combineren, zou me kunnen voorstellen dat zoiets niet lekker werkt.

ps. als je vind dat hij nu lekker rijd dan wacht maar eens tot je LiPo rijd, dan komt de auto pas echt tot leven ;)

Ook het solderen van de cellen zelf kan problemen opleveren ;)

Te lang de bout erop bij het solderen is ook slecht voor je cellen.....

Accu's die echt heet worden geven aan dat er iets niet goed zit , of het systeem vraagt te veel of de accu's zijn niet meer in orde.

als ik van jou was kocht ik een 2s 7.4v lipo veeel sneller en langer rijden dan met nimh
en je batterij plus motor word niet zo warm

De firestorm flux doet het nog redelijk op 6 cellen maar als je meer wilt moet je echt de vertanding aanpassen want anders wordt de motor veelst te heet.

Weet niet hoe het zit om een nieuwe cell met zes oudere cellen te combineren, zou me kunnen voorstellen dat zoiets niet lekker werkt.

ps. als je vind dat hij nu lekker rijd dan wacht maar eens tot je LiPo rijd, dan komt de auto pas echt tot leven ;)

Oude cellen? Zijn splinternieuw! Maar 5x gebruikt.

Kan toch al problemen opleveren..... De huidige ni-mh's zijn ook niet echt bekend om hun robuustheid , met die 5 x rijden kunnen ze dus ook al om zeep geholpen zijn....

Ook het solderen van de cellen zelf kan problemen opleveren ;)

Te lang de bout erop bij het solderen is ook slecht voor je cellen.....

Accu's die echt heet worden geven aan dat er iets niet goed zit , of het systeem vraagt te veel of de accu's zijn niet meer in orde.

Hij heeft het ook bij de originele 6 cells waar ik nog geen soldeerbout tegenaan heb gehad.

Kan toch al problemen opleveren..... De huidige ni-mh's zijn ook niet echt bekend om hun robuustheid , met die 5 x rijden kunnen ze dus ook al om zeep geholpen zijn....

Zou ik wel toevallig vinden dat ze dan na 5x al beidde tegelijk komen...ik geloof in toeval maar nu even niet.

Het gekke is...als ik de motor ff loskoppel van het tandwiel...dus de motor dan onbelast draait, heeft die het ook. In het begin bij een volle accu gaat die voluit...1min later kakt die in en draait die onregelmatig...ik denk toch de spanningsregelaar.

ik weet niet of er een beveiliging op zit ofzo maar
als de vertanding niet goed is en alles word super heet kan hij mischien in een beveiliging schieten. als je dan de 6cell accu erin doet als alles nog heet is zal hij mischien snel weer in de beveiliging schieten na die 1 min

Het gekke is...als ik de motor ff loskoppel van het tandwiel...dus de motor dan onbelast draait, heeft die het ook. In het begin bij een volle accu gaat die voluit...1min later kakt die in en draait die onregelmatig...ik denk toch de spanningsregelaar.

Ik denk ook de regelaar. Het kan zijn dat de Low Voltage Cut-off (LVC) aan staat. Deze zorgt ervoor dat een LiPo niet verder wordt ontladen bij een bepaalde spanning, daarna kan je alleen nog langzaam rijden of helemaal niet meer. (ligt aan de regelaar) Bij NiMh moet deze functie allerdings uitstaan, anders krijg je iets wat erg veel op dat van jou lijkt.

Ik heb wel eens gehoord dat die functie (LVC) vanzelf op LiPo cut-off ging, zonder dat iemand er iets aan veranderd had via de pc. Misschien is dit ook bij jou het geval?

Ik denk ook de regelaar. Het kan zijn dat de Low Voltage Cut-off (LVC) aan staat. Deze zorgt ervoor dat een LiPo niet verder wordt ontladen bij een bepaalde spanning, daarna kan je alleen nog langzaam rijden of helemaal niet meer. (ligt aan de regelaar) Bij NiMh moet deze functie allerdings uitstaan, anders krijg je iets wat erg veel op dat van jou lijkt.

Ik heb wel eens gehoord dat die functie (LVC) vanzelf op LiPo cut-off ging, zonder dat iemand er iets aan veranderd had via de pc. Misschien is dit ook bij jou het geval?

Ik weet wel dat de vorige eigenaar er een LIPO in had zitten, ik rij idd met NiMh accu's...kan ik dat zelf instellen of moet ik dan met mijn auto langs een HPI dealer?

Toch wel raar dat als dit zo is wat jij zegt, dit pas na 5x rijden gebeurd.
Heb hiervoor ruim 20min kunnen knallen op 1 accu..en pas na die 20min ging die langzamer rijden...maar dan ook veel langzamer dan wat die nu doet.

het kan zijn dat de regelaar op auto/lipo staat .
hoor je bij het aansluiten /aanzetten van de wagen ook een aantal piepje,s .
het aantal komt overeen met het aantal lipo,s wat hij denk te zien.
zo stelt hij ook de cutoff in.
is dit het geval???
groeten wiebe.

het kan zijn dat de regelaar op auto/lipo staat .
hoor je bij het aansluiten /aanzetten van de wagen ook een aantal piepje,s .
het aantal komt overeen met het aantal lipo,s wat hij denk te zien.
zo stelt hij ook de cutoff in.
is dit het geval???
groeten wiebe.

Ik hoor idd een aantal piepjes...dat deed die al vanaf begin. Alleen heb ik de problemen sinds ik er mijn omgebouwde "van 6 naar 7cells" accupack erin stopte. Sindsdien houdt die dus in. Kan het zijn dat hij zichzelf heeft ingeschakeld nadat hij dus die hogere spanning heeft gemeten? Een volgeladen 7 pack doet iets van 10,2Volt...kan zijn dat die dat als LIPO ziet?

Is dat bij elke HPI dealer weer goed te zetten?

Ik hoor idd een aantal piepjes...dat deed die al vanaf begin. Alleen heb ik de problemen sinds ik er mijn omgebouwde "van 6 naar 7cells" accupack erin stopte. Sindsdien houdt die dus in. Kan het zijn dat hij zichzelf heeft ingeschakeld nadat hij dus die hogere spanning heeft gemeten? Een volgeladen 7 pack doet iets van 10,2Volt...kan zijn dat die dat als LIPO ziet?

Is dat bij elke HPI dealer weer goed te zetten?

Heb nog ff gekeken...met die 6 cells hoor ik 2 piepjes...en met die 7 cells hoor ik 3 piepjes...maar met beidde accu's houdt die in tijdens het rijden.

dat is het dan denk ik .
je regelaar moet je weer zonder lipoafslag zien te krijgen .
2 piepjes afslag voor 2 cell lipo ,3piepjes afslag voor 3 cell lipo.
dus 2 piep afslag op ongeveer 6 volt 3piep op 9 volt .
groeten wiebe.

Back