Hpi Mt2 18ss

  • Topicstarter Topicstarter StefanMT2
  • Startdatum Startdatum
S

StefanMT2

Guest
Vorig jaar had ik de MT2 aangeschaft en al gemonteerd. Na de "winterstop" vond ik het tijd worden om er maar eens een verslag van te maken. Aangezien ik me nu bezig ga houden met het aanpassen van m'n MT2. Uiteraard is er nog een "to-do" lijst(je):

De auto ombouwen d.m.v. GPM onderdelen (plastic naar alu)
Rolkooi maken van RVS (AISI 316), het materiaal hiervoor krijg ik binnenkort (is besteld)
Standaard banden vervangen voor Proline Masher banden
Standaard velgen vervangen voor velgen van MIR engineering. Het voordeel van deze velgen is dat je de banden klemt d.m.v. ringen met inbusbouten. Je kunt de velgen dus weer gebruiken als je banden versleten zijn.

Foto's en een uitgebreid bouwverslag komt er binnenkort aan!

Eenmaal terug van de winkel uiteraard meteen begonnen met de bouw van de auto. Eerst alles even netjes op tafel uitstallen, werkt toch wat fijner dan dat gezoek de hele tijd:



Beginnen bij het begin:



Langzaam aan wordt het wat:



De differentielen:



Gemonteerd:



Draagarmenvoor incl. de nodige andere onderdelen:



Draagarmenachter incl. de nodige andere onderdelen:



De schokbrekers gemonteerd:



Bijna klaar:



De sticker's maar geplakt:



Dit was ongeveer zoals ik hem standaard heb gekocht vorig jaar. Maarjah dan gaat het pas beginnen zullen we maar zeggen. Je gaat een beetje de forum's afzoeken naar andere MT2's en dan gaat het toch wel kriebelen.... Even de vrouw lief aangekeken en overtuigd dat het toch echt wel noodzakelijk was dat sommige onderelen "nu al" aan vervanging nodig waren. Een kleine opsomming van de eerste aanpassingen:

- K&N luchtfilter + antistatiche hoes en alu adapter voor de montage
- Alu koppelingsschoenen
- Brandstoffilter met pompje
- Langere benzineslang
- Uitlaatrubber

Het resultaat:



Mooi detail al zeg ik het zelf:



Na de eerste paar keer rijden gebeurde er toch nog wat onverwachts. Door de één of andere manier stond de aan- en uitschakelaar op UIT! Ondanks de failsafe geen hij er als een speer van door. Gelukkig kwam hij net op de rond van een greppel tot stilstand (half in het water). Na een snelle controle bleef het bij een goede controle van m'n conditie (die niet al te best is, haha). Na thuiskomst de auto schoon gemaakt en meteen aan de slag gegaan.


Ik heb de schakelaar aan de bovenzijde van de "elektronicabox" geplaats en de failsafe naar de plek waar voorheen de schakelaar zat. De opening m.b.v. een stukje van een cd-rom doosje dicht gemaakt.

De failsafe:



De schakelaar:



Volgende keer meer!

Update 2:

Na de eerste paar keer rijden wederom een kapot onderdeel. En ja drie keer raden..... De trekstarter. Gebeurde natuurlijk al na een half tankje. Meteen de rotostart besteld want ik had geen zin om iedere keer de trekstarter kapot te trekken. Aangezien ik alles netjes met loctite had vast gezet (te vast) draaide ik 2 schroeven dol in de motorsteun. Bij PK de "huis" motorsteunen besteld aangezien de orginele overdreven duur zijn. De foto's:

De rotostart en motorsteun:




Na een paar keer rijden was de achterspoiler van m'n kap gescheurd. Omdit probleem te verhelpen en de stabiliteit te vergroten heb ik de achterspoiler van de Hellfire gemonteerd.




Zo staat de auto er nu bij. Verder update zal ik verder in het topic plaatsen:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
een bouw-verbouw verslagje is altijd leuk!!

Standaard velgen vervangen voor velgen van MIR engineering. Het voordeel van deze velgen is dat je de banden klemt d.m.v. ringen met inbusbouten. Je kunt de velgen dus weer gebruiken als je banden versleten

= beadlocks

greetz
 
mooi kan ik kijken wat ik aan mijn MT2 kan doen :p
en bij PK verkopen ze denk ik (weet nog niet zeker) een 3.5cc motor voor je MT2 (een pico).

ow ja de dampers van 3 racing voor de MT2 zijn Huge!



mischien een leuke hopup :p
 
Laatst bewerkt:
Ga je er ook dan een andere motor in doen, anders kom je amper vooruit met al dat alu

Ben benieuwd hoe hij wordt:)

Eerst ga ik me richten op het "uiterlijk" en het vervangen van de plastic onderdelen. Daarna maar even kijken hoeveel € er nog over is. Ik heb inmiddels de eerste GPM onderdelen binnen vanuit Hongkong en ik moet zeggen dat ze volgens mij nog lichter zijn dan de plastic delen.
 
mooi kan ik kijken wat ik aan mijn MT2 kan doen :p
en bij PK verkopen ze denk ik (weet nog niet zeker) een 3.5cc motor voor je MT2 (een pico).

ow ja de dampers van 3 racing voor de MT2 zijn Huge!

Toevallig heb ik deze gisteren binnen gekregen, maar dan van GPM. Heb ze via Ebay gekocht incl. de draagarmen scheeldt het zo'n € 70,- met de prijzen die ze er hiervoor durven te vragen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Offtopic, de foto's zijn wat te groot, richtlijn is 640 x 480, iets groter is niet zo erg, enkel daar vallen deze foto's niet echt onder...
 
Ik zal de foto's vanavond even kleiner maken. Het leest dan denk ik ook wel weer wat makkelijker aangezien dit een topic zal worden met veel foto's. Dankje!
 
3.5cc blokje past NIET zonder modificaties,

Ik heb "toevallig" nog een mooie OS motor voor de HPI mt2 :) en een mooie uitlaat voor een perfecte combo. Mijn hpi mt2 18ss is reeds voor 70% verkocht in onderdelen.

klikkerdeklik

Motortje is zeker sterker/sneller als de standaard 18ss motor. ;)
Prijs valt over te praten :)

Groetjes,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien ik net zo ongeveer alle alu hop-up parts heb besteld die er zijn voor de MT2 denk ik dat ik nog maar ff wacht met andere uitgaven. Ik ben trouwens van mening dat het niet veel in gewicht zal schelen als hij dadelijk helemaal van alu is. Maargoed om het zeker te weten ga ik de onderdelen vergelijken op de weegschaal! Morgen komt er weer een update!
 
Trouwens, weetje dat ALLES alu eigenlijk niet goed is. Want:

"Alu buigt, waar plastic terugveert"

Maar je hebt dus echt alles alu gedaan? dat kost wel een duit ja,

Succes ;)
 
Aangezien ik net zo ongeveer alle alu hop-up parts heb besteld die er zijn voor de MT2 denk ik dat ik nog maar ff wacht met andere uitgaven. Ik ben trouwens van mening dat het niet veel in gewicht zal schelen als hij dadelijk helemaal van alu is. Maargoed om het zeker te weten ga ik de onderdelen vergelijken op de weegschaal! Morgen komt er weer een update!
Mooi autootje!!,foto`s altijd goed..,Ben met hetzelfde projekkie bezig,.,weg met kunstof,welkom aluminium!!,heb je nog een mooie link waar je die haal op e-bay?,de draagarmen en onderkant heb ik al wel,nu de rest nog..(en dat blokje bij PK-Racing,3,5cc,zie ik nergens los?)

Groetjess
 
rc-ownd:

Het klopt inderdaad dat de plastic onderdelen wat "veerkrachtiger" zijn dan de alu onderdelen. Dit neem ik voorlief. Het heeft wat gekost, zo'n $400,-. Als ik dit allemaal in NL had gekocht dan was ik zeker meer als het dubbele kwijt! Dus eigenlijk een koopje...

mikebike:

Ben ook benieuwd naar jou auto. Ik heb de spullen gekocht bij RC-Mall op ebay (RC MALL: Wij verkopen HPI Savage Series, ENGINES, HPI SAVAGE X. eBay Winkel). Goede en snelle levering en niet duur. Maak jij je auto ook van paarse alu delen of ook met silver? Heb je een foto hoe jou auto er nu bij staat?

Vanavond zal ik eens verder gaan met de update van m'n bouwverslag. Eerst moet ik nog ff wat foto's maken van de auto zoals hij er nu bijstaat.
 
Rc Mall heeft aan mij ook een goede klant,alleen kocht ik het nog niet via E-Bay..net ff gedaan,kijken of dat goed werkt,ze hebben er wel meer als op hun eigen site iig..
Vanmiddag ff gereden,en na een greppel over het hoofd te hebben gezien,klapte die op zijn(kunstof) bumper tegen de aardwal aan,en toen knapte de 2 boutjes af in mijn nieuwe GPM ALLOY FRONT LOWER ARM BULK..klotezooi..niet uit te boren,dus nu vastgezet met 3 tyrep`s..goede tip om dat voor die tijd te doen,doe er een trekbandje om!,ik denk dat het met de orginele plastieken ook wel de schroeven uit het draad was getrokken,maar die zijn stukken goedkoper dan de alu`s..verder wel een stevig ding!!
O-ja,heb je een link naar die velgen van je?,lijkt mij ook wel wat,net als op de HPI Baja,niet meer de banden hoeven te lijmen!!perfekt!!,bestel ik gelijk(als ik weet waar ;-) )
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar waardeloze foto`s van mijn kant,met de helft van het alu-spul wat erop komt:
imgp4179jx0.jpg

imgp4180pl7.jpg

imgp4181ms3.jpg

Ik ben er nu mee begonnen,nu moet ik wel mee verder gaan..misschien nog een x als ik geld over heb een Traxxas E-Max erbij,of een Nitro Truck..)De Hpi Baja staat nu wel een beetje zielig op de kast,hij is ook wel erg groot,om zomaar in de buurt te rijden,vandaar dat die nog geen 3 liter gereden heeft.)
 
Via ebay kopen bevalt me prima. Rc-mall is een powerseller, gezien die status zal het geen probleem opleveren. Bij mij hadden ze het op 7 maart verstuurt en ik had het al de 12de in huis (en dat voor maar $ 7,-, kan TNT niet tegen op!)

Balen dat je bumper is afgebroken. Ik zat er nog over te twijfelen of ik m'n plastic bumper zou vervangen voor een alu. Maar het oog wil dan ook weer wat. De velgen kun je kopen bij:

eBay Store - JunFac Store: 2.2 Beadlock wheels: 2.2 Mudrock ch beadlock chrome rim for crawler tlt F350

Kosten maar $ 14,90 per 2. Zelf zit ik nog te twijfelen of ik de Proline masher erop zet of de moab. Met de standaard banden van HPI vindt ik het maar een "glij partij" over het zand.

Dit zijn de velgen die ik onder m'n auto wil zetten (eerst de alu onderdelen maar):





Ik zie trouwens dat je ook een K&N filter hebt gemonteerd maar zonder antistatische hoes. Het lijkt me raadzaam om die er overheen te doen. Aangezien het toch een "open" luchtfilter is. Het zou zonde zijn dat 1 zandkorrel de motor zou vernielen.
 
Passen die velgen op de orginele 6-kant?(hex?),en de orginele banden,kun je die klemmen hiermee??ik heb er geen ervaring mee,maar voor mijn Baja heb je aparte banden nodig,daarom..
En de hoes van mijn K&N had ik eraf liggen,vandaar..is wel een goede reden om een sneller motortje aan te schaffen,als deze zand opvreet trouwens :-)
 
Back
Top