S
StefanMT2
Guest
Vorig jaar had ik de MT2 aangeschaft en al gemonteerd. Na de "winterstop" vond ik het tijd worden om er maar eens een verslag van te maken. Aangezien ik me nu bezig ga houden met het aanpassen van m'n MT2. Uiteraard is er nog een "to-do" lijst(je):
De auto ombouwen d.m.v. GPM onderdelen (plastic naar alu)
Rolkooi maken van RVS (AISI 316), het materiaal hiervoor krijg ik binnenkort (is besteld)
Standaard banden vervangen voor Proline Masher banden
Standaard velgen vervangen voor velgen van MIR engineering. Het voordeel van deze velgen is dat je de banden klemt d.m.v. ringen met inbusbouten. Je kunt de velgen dus weer gebruiken als je banden versleten zijn.
Foto's en een uitgebreid bouwverslag komt er binnenkort aan!
Eenmaal terug van de winkel uiteraard meteen begonnen met de bouw van de auto. Eerst alles even netjes op tafel uitstallen, werkt toch wat fijner dan dat gezoek de hele tijd:

Beginnen bij het begin:

Langzaam aan wordt het wat:

De differentielen:

Gemonteerd:

Draagarmenvoor incl. de nodige andere onderdelen:

Draagarmenachter incl. de nodige andere onderdelen:

De schokbrekers gemonteerd:

Bijna klaar:

De sticker's maar geplakt:

Dit was ongeveer zoals ik hem standaard heb gekocht vorig jaar. Maarjah dan gaat het pas beginnen zullen we maar zeggen. Je gaat een beetje de forum's afzoeken naar andere MT2's en dan gaat het toch wel kriebelen.... Even de vrouw lief aangekeken en overtuigd dat het toch echt wel noodzakelijk was dat sommige onderelen "nu al" aan vervanging nodig waren. Een kleine opsomming van de eerste aanpassingen:
- K&N luchtfilter + antistatiche hoes en alu adapter voor de montage
- Alu koppelingsschoenen
- Brandstoffilter met pompje
- Langere benzineslang
- Uitlaatrubber
Het resultaat:

Mooi detail al zeg ik het zelf:

Na de eerste paar keer rijden gebeurde er toch nog wat onverwachts. Door de één of andere manier stond de aan- en uitschakelaar op UIT! Ondanks de failsafe geen hij er als een speer van door. Gelukkig kwam hij net op de rond van een greppel tot stilstand (half in het water). Na een snelle controle bleef het bij een goede controle van m'n conditie (die niet al te best is, haha). Na thuiskomst de auto schoon gemaakt en meteen aan de slag gegaan.
Ik heb de schakelaar aan de bovenzijde van de "elektronicabox" geplaats en de failsafe naar de plek waar voorheen de schakelaar zat. De opening m.b.v. een stukje van een cd-rom doosje dicht gemaakt.
De failsafe:

De schakelaar:

Volgende keer meer!
Update 2:
Na de eerste paar keer rijden wederom een kapot onderdeel. En ja drie keer raden..... De trekstarter. Gebeurde natuurlijk al na een half tankje. Meteen de rotostart besteld want ik had geen zin om iedere keer de trekstarter kapot te trekken. Aangezien ik alles netjes met loctite had vast gezet (te vast) draaide ik 2 schroeven dol in de motorsteun. Bij PK de "huis" motorsteunen besteld aangezien de orginele overdreven duur zijn. De foto's:
De rotostart en motorsteun:


Na een paar keer rijden was de achterspoiler van m'n kap gescheurd. Omdit probleem te verhelpen en de stabiliteit te vergroten heb ik de achterspoiler van de Hellfire gemonteerd.


Zo staat de auto er nu bij. Verder update zal ik verder in het topic plaatsen:

De auto ombouwen d.m.v. GPM onderdelen (plastic naar alu)
Rolkooi maken van RVS (AISI 316), het materiaal hiervoor krijg ik binnenkort (is besteld)
Standaard banden vervangen voor Proline Masher banden
Standaard velgen vervangen voor velgen van MIR engineering. Het voordeel van deze velgen is dat je de banden klemt d.m.v. ringen met inbusbouten. Je kunt de velgen dus weer gebruiken als je banden versleten zijn.
Foto's en een uitgebreid bouwverslag komt er binnenkort aan!
Eenmaal terug van de winkel uiteraard meteen begonnen met de bouw van de auto. Eerst alles even netjes op tafel uitstallen, werkt toch wat fijner dan dat gezoek de hele tijd:

Beginnen bij het begin:

Langzaam aan wordt het wat:

De differentielen:

Gemonteerd:

Draagarmenvoor incl. de nodige andere onderdelen:

Draagarmenachter incl. de nodige andere onderdelen:

De schokbrekers gemonteerd:

Bijna klaar:

De sticker's maar geplakt:

Dit was ongeveer zoals ik hem standaard heb gekocht vorig jaar. Maarjah dan gaat het pas beginnen zullen we maar zeggen. Je gaat een beetje de forum's afzoeken naar andere MT2's en dan gaat het toch wel kriebelen.... Even de vrouw lief aangekeken en overtuigd dat het toch echt wel noodzakelijk was dat sommige onderelen "nu al" aan vervanging nodig waren. Een kleine opsomming van de eerste aanpassingen:
- K&N luchtfilter + antistatiche hoes en alu adapter voor de montage
- Alu koppelingsschoenen
- Brandstoffilter met pompje
- Langere benzineslang
- Uitlaatrubber
Het resultaat:

Mooi detail al zeg ik het zelf:

Na de eerste paar keer rijden gebeurde er toch nog wat onverwachts. Door de één of andere manier stond de aan- en uitschakelaar op UIT! Ondanks de failsafe geen hij er als een speer van door. Gelukkig kwam hij net op de rond van een greppel tot stilstand (half in het water). Na een snelle controle bleef het bij een goede controle van m'n conditie (die niet al te best is, haha). Na thuiskomst de auto schoon gemaakt en meteen aan de slag gegaan.
Ik heb de schakelaar aan de bovenzijde van de "elektronicabox" geplaats en de failsafe naar de plek waar voorheen de schakelaar zat. De opening m.b.v. een stukje van een cd-rom doosje dicht gemaakt.
De failsafe:

De schakelaar:

Volgende keer meer!
Update 2:
Na de eerste paar keer rijden wederom een kapot onderdeel. En ja drie keer raden..... De trekstarter. Gebeurde natuurlijk al na een half tankje. Meteen de rotostart besteld want ik had geen zin om iedere keer de trekstarter kapot te trekken. Aangezien ik alles netjes met loctite had vast gezet (te vast) draaide ik 2 schroeven dol in de motorsteun. Bij PK de "huis" motorsteunen besteld aangezien de orginele overdreven duur zijn. De foto's:
De rotostart en motorsteun:


Na een paar keer rijden was de achterspoiler van m'n kap gescheurd. Omdit probleem te verhelpen en de stabiliteit te vergroten heb ik de achterspoiler van de Hellfire gemonteerd.


Zo staat de auto er nu bij. Verder update zal ik verder in het topic plaatsen:

Laatst bewerkt door een moderator: