Hpi Mt2 18ss

• Topicstarter Topicstarter StefanMT2
  • Startdatum Startdatum
Bedankt..de hoesen heb ik laten maken door iemand van een ander forum: http://www.rcbigscaleforum.nl ,Hemertje is zijn nickname,vraag daar maar aan,kost niet veel,wel je veren opmeten,zijn vrouw maakt ze op maat,en elke kleur die je wilt.(badkledingstof ofzo).
Ik heb nu alles van aluminium besteld,alleen het kunstof,achter de bumper kan ik niet vinden???

Dat is ook het enige onderdeel dat niet in alu te krijgen was geloof ik. Maar om eerlijk te zijn, zou ik de bumper ook beter zo veel mogelijk in kunststof laten, dat buigt niet en er komen geen lelijke krassen op bij een crash. :)

Ik heb nu alles van aluminium besteld,alleen het kunstof,achter de bumper kan ik niet vinden???

Dit onderdeel heb ik ook nog niet gevonden op internet. Komt denk ik omdat dit onderdeel redelijk bewerkelijk is om te maken. Zelf ben ik engineer van beroep en beschik over de middelen om het onderdeel ook zelf te maken (lees; laten maken). Deze week wil ik hem ff in de computer zetten (3D, Solidworks). En dan maar eens ff kijken wat de kosten zijn. Even een paar foto's voor de beelvorming:

Het "lastig" van dit onderdeel zijn de twee ronde pinnen die door de voorste schokbrekerplaat gaan. Vandaar dat ik hem in totaal uit 3 onderdelen wil maken. 1 hoofddeel met daaraan de 2 ronde pinnen.

Als het een beetje meezit,kun je de kosten door 2 delen,scheeld alweer ;-)..
De demontabele velgen ook besteld,kijken of dat wat/wordt.
Ik zit nu nog ff te kijken,of ik de .15 motor vervangen wil door een .18 of een G 3.0 motor,maar ik twijfel of er veel verschil inzit(of dat ik het merk vooral).
Ga zodoor met je MT2,misschien een x afspreken als we ze klaar hebben :-)

OS motoren zijn de beste voor een MT2 ;)
met die dingen haal je pas echtsnelheid uit je autotje :p

zal anders volgend weekend als het droog is even een kortfilmke maken van me MT2.

kunnen beadlock's de ballooning van je band wel aan?

Laatst bewerkt:
Verschil merk je echt wel hoor tussen 2.5 cc en een 3cc. ;) hogere top, meer kracht.

Ik merkte het verschil zelfs tussen de standaard 18ss (3cc van hpi) en mijn OS cv-rx .18.

(ik kan het niet vaak genoeg zeggen:D hij staat nog te koop :D!! ;) )

Verschil merk je echt wel hoor tussen 2.5 cc en een 3cc. ;) hogere top, meer kracht.

Ik merkte het verschil zelfs tussen de standaard 18ss (3cc van hpi) en mijn OS cv-rx .18.

(ik kan het niet vaak genoeg zeggen:D hij staat nog te koop :D!! ;) )
Ja klopt,maar voor de helft koop ik een nieuwe 3cc motor..ik hoef het maximale niet eruit te halen,maar het lijkt mij ook wel prettig om met een nieuwe motortje te beginnen,ik heb dit model(jammer genoeg)2e hands gekocht!!

Alvast een sneak preview van de "bumpergeleiderachtigstukplastic":

Ziet er netjes uit!!,kan jij(collega?) dat zelf draaien/frezen?,ik ben benieuwd hoor,en houd me ook aanbevolen voor een setje anders..
Net een mailtje uit Hong-Kong gekregen,en daar stond in 10 tot 20 dagen,voor ik het in huis heb??,dacht gelezen te hebben binnen een week?

1 week is meestal als je het versneld laat bezorgen (meestal ook 2X zoduur) ;)

het weer moet echt even beter worden, ik kan zo nooit me MT2 goedafstellen :(

Ik kan het uitbesteden bij een van onze bewerkers. Aangezien wij alles uitbesteden en alleen de assemblage doen van ons product. Heb hem even "ruw afgemaakt:

Het onderdeel weegt 21,94 gram en ik zal eens kijken of ik aan wat 7075 aluminium kan komen. Zal morgen even wat afdrukken maken zodat ik kan controleren of alles op de juiste plek zit. Ik denk dat ik er een stuk of 10 laat maken als de prijs gunstig is. Per 1 of 2 zal te prijzig zijn. Misschien kan ik het ook laten anodiseren, maar dat moet ik even navragen. Later meer!

Ik zat nog even na te denken over de lagers. Ik heb zelf niet zo veel "zin" om de lagers uit alle plastic onderdelen te halen. Eigenlijk om 2 redenen, ten eerste bestaat de kans dat je de lagers beschadigd bij het demonteren en ten tweede is het altijd handig mocht je schade rijden dat je het alu deel zo kunt vervangen door een plastic deel incl. lager. Nu kwam ik op de site van jespares het volgende setje tegen: HPI Nitro MT/MT 2 Teflon Bearings Kit. Heeft één van jullie hier al aangedacht of ervaring mee? Ze hebben ook een set met metalen afdichting (scheelt weer in de prijs).

Voor een wat mooier plaatje even snel gerenderd op het werk:

Laatst bewerkt door een moderator:
waarom teflon lagers?

Shielded: Deze lagers zijn een standaard in het R/C racen. Meestal worden dit soort type lagers gebruikt als vervanging van de plastic glijlagers. De lager heeft een metalen afdichtring als afscherming om vuil en zand buiten te houden. Dit type lager wordt niet erg veel gebruikt voor het off-road racen omdat dit type meer onderhoud vraagt dan de sealed lagers, die zijn helemaal afgesloten.

Sealed: Dit type lager heeft hele dunne strak passende seals die virtueel de kans erg klein maken dat er nog vuil en stof de lager binnen dringen. Er zijn drie verschillende soorten sealed lagers; fiber-sealed, dit type heeft gewoven materiaal over de hele zijkant van de lager. Rubber-sealed, teflon-selaed. Rubber en teflon sealed lagers hebben meestal een felle kleur afdichting. Alle drie de type werken goed, maar lopen als ze nieuw zijn niet goed vrij uit zichzelf. Dit komt omdat de seals erg strak om de lagers zitten. Na een tijdje rijden wordt dit "probleem"vanzelf opgelost. Rubber gesealde lagers zijn het meest effectief tegen vuil, zand en water. Teflon gesealde lagers hebben het minste last van frictie. Alle gesealde lagers lopen aardig vij, zeer zeker beter dan de glijlagers als ze eenmaal ingelopen zijn. Sealed lagers hebben zo goed als geen onderhoud nodig. Wel op zijn tijd de lagers een keer schoon maken natuurlijk.

Ziet er goed uit! Maar lagers eriut halen is toch niet zo lastig. Of ben je te lui :D

Zoals ik had omschreven om de volgende redenen; ten eerste bestaat de kans dat je de lagers beschadigd bij het demonteren en ten tweede is het altijd handig mocht je schade rijden dat je het alu deel zo kunt vervangen door een plastic deel incl. lager.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back