Hpi Mt2 18ss

• Topicstarter Topicstarter StefanMT2
  • Startdatum Startdatum
Quick change dus ;) maar oke ik snap je.

Precies, is net zo makkelijk. Je weet maar nooit als je een keer ergens gaat rijden, dan is het makkelijk dat je wat reserve onderdelen bij hebt.

Nog even een overzicht van alle bestelde onderdelen. Hopelijk krijg ik ze deze week nog.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hebben we allebei hetzelfde,alleen bij de ik heb nog grijze Edit aluminium zitten bij de banden(lagerschaaltjes ed.),volgende x maar paars meebestellen!
Ik heb het spul Zaterdag en zondag`s besteld,en Maandag`s bevestigd,zal het deze week worden aangeboden dan?
Zag op: RC Monster: We specialize in Brushless setups. ook nog een motor-mount,misschien wel leuk om met de overgebleven spullen een brushless kanon te maken(of ipv de nitro zelf),moet nog ff kijken wat ik doe,als ik een nieuw motortje bestel,welke is sneller/sterker?,de 18ss,of de G3.0?
Benieuwd hoe de auto eruit komt te zien,in het alu,en of die er nog zwaarder van wordt!
Mike

Ik had m'n eerste bestelling op een vrijdag geplaatst en de maandag erop bevestigd. De week erop kreeg ik de spullen binnen op een woensdag. Maar de onderdelen waren op vrijdag verzonden en hebben er fysiek 5 dagen over gedaan. Ik denk dat ze misschien alleen op een vrijdag verzenden? Ik denk dat je (en ik) de spullen aankomende week zullen ontvangen. Als je trouwens bij je PayPal betaling in het opmerkingen vak je adres nog een keer invoert dan sturen ze het denk ik wat sneller op. Ze hoeven dan niet zelf een mail te sturen ter bevestiging.

Wat betreft de motor heb ik ff snel gekeken op de site van HPI:

NITRO STAR G3.0 ENGINE WITH PULLSTART

6.5mm Rotary Carb./ABC/SG Shaft/Side Exhaust/Heatsink Head/Black Crank Case
g3wh5.jpg

Glow Plug: R5
Displacement: 3.01cc
Bore: 16.8mm
Stroke: 13.6mm
Maximum Horse Power: 2.2PS(2.17hp)/ 31,000rpm
Maximum RPM: 32,000rpm Head Gasket: x3 0.2mm
Carburetor: F2 Composite 6.5mm

NITRO STAR 18SS ENGINE with PULLSTART

With 6.0mm Rotary Carb./50x39mm Big Purple Heat Sink Head/Side Exhaust/Pullstart

For a big boost in power upgrade to the HPI Nitro Star 18SS engine. Rated at 1.5 horsepower, the 18SS is a high torque engine with features that include aggressive porting, durable ABC construction, a large heat sink head, dual needle 6mm carburettor and a lightweight aluminium connecting rod. The large .18 cubic inch size propels, for example, the Nitro RS4 3 18SS to a top speed in excess of 50 mph or the MT-2 to a top speed in excess of 45 mph!

Technisch gezien zou de G3.0 iets sneller moeten zijn. Hoewel het niet zoveel zal schelen in praktijk. De carburateur is denk ik het onderdeel wat werkelijk de verbetering is. Deze is iets groter, meer mengsel, meer vermogen??? Zelf moet ik me nog gaan verdiepen in de verschillende motor merken en specificaties. Maar volgens mij zijn de motoren van andere merken beter/sneller?

Ik ben van plan alle plastic onderdelen even op de weegschaal te leggen en ze te vergelijken met de alu onderdelen. Maar zou het niet erg vinden als de auto wat zwaarder zou uitvallen. Rij er toch geen wedstrijden mee.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke,ik zie volgende week wel,ik heb mijn adres ook overal ingevuld waar het staan kon,dus ze weten het nu wel,als ze onze bestelling maar niet doormekaar halen :-)..
Ik zag nergens een vakje,of je nog kon kiezen tussen verschillende opstuuropties,snel en sneller ofzo,want sommige hebben het pakketje al zo snel uit het buitenland,en ik heb 3x besteld op de site van RC-Mart,en het deed alledrie de keren een dikke 2 weken,daarom!!
En die motors,wat een verschil he,allebij 3cc maar de 1 2,2pk en de ander 1,5pk..nu klopt er van de opgave`s nooit wat van,maar dit zijn wel 2 opgave`s van dezelfde fabrikant,dat vind ik raar!ze doen bij een ss pakket toch geen langzamere motor,als bij de rtr model?

Zozo @ stefanMT2

Veel alu :o

Jaja, alles besteld wat er te krijgen was voor de MT2!

Vanochtend om 9.45 de bel?!? Wie kan dat nou zijn dacht ik bij mezelf? Bezorger; "Goedemorgen meneer, ik heb een pakketje voor u. Als u daar u naam en handtekening wilt zetten. Zo gezegt zo gedaan... Aangezien m'n vrouw ook wat had besteld ging ik er vanuit dat het niet voor mij was. Ik draai de doos om en..... "Hongkong Post"! Yes de onderdelen zijn binnen!!!

Het pakketje:

Altijd fijn, geen inklaringskosten:

De inhoud, tsjonge toch best veel:

Nog even een overzichtje van de onderdelen:

Gisteren ook het materiaal, 3m RVS AISI 316, binnen gekregen voor het maken van de roolkooi. Deze kan ik dan mooi pas maken op de nieuwe bodemplaat. Aangezien ik deze week vrij ben moet ik wel een aardig eindje komen met het opnieuw opbouwen van de auto. Eerst nog maar even een lijstje maken van de toebehoren die ik nog nodig heb (loctite, nieuw vet voor de differentiëlen, lagers enz...). Binnenkort meer!

En mikebike ook al je onderdelen binnen?

Vandaag even bezig geweest met het passen van de onderdelen. Je weet immers maar nooit of alles past. Van de week maar weer verder met het opbouwen.

Zo ziet die er nu uit,ben nog niet helemaal tevreden over de radioplaat..helemaal open en bloot alles,en de humppack zit ook vast,dus niet verwisselbaar,ik denk dat de orginele radioplaat er weer in gaat.En de bodypost passen ook niet,veels te lang.
imgp4190mx4.jpg

hoe heb jij je accu vastgemaakt? (kan hij nog los?)

ene... wat een prachtig chassis heb je nu ;) alleen niet echt Bash (amateur) proof

Akku zit met tyrep`s vast,ik weet ook niet hoe dat anders moet,bij een gladde plaat aluminium met wat gaten erin..,niet echt een toppertje vind ik,weinig meerwaarde,zit geen goede bevestiging bij,waar het frame stijver van wordt,orgineel lijkt mij beter..
Niet echt bashbestendig??wat is bashen eigenlijk??ben 32,een ouwe lul misschien,maar je kunt wel crossen,of roppen,zoals wij dat zeggen,met dit ding,hij is niet zwaarder geworden,alleen steviger!,als je in het zand/gras rijd,kan hij denk ik heel veel hebben,maar op straat tegen een trottoirband aanjoekelen,kan scheve onderdelen opleveren.
De beadlockvelgenset verkoop ik trouwens,als er nog iemand belang hebt,ik heb velgen zat,en al die boutjes aandraaien zit ik niet op te wachten,dan lijm ik ze toch liever..30 euro incl. opsturen.
imgp4183xt5.jpg

jah gewoon je auto net niet slopen :p
backflip's, Big jumps enzo

maar waarom hen je voor die spacer zitten? bij mij had ik die aleen achter nodig.

jah gewoon je auto net niet slopen :p
backflip's, Big jumps enzo

maar waarom hen je voor die spacer zitten? bij mij had ik die aleen achter nodig.

Euhhh spacer??? waar/wat..gewoon nederlands graag??,bij de veren ofzo?
Ik zit serieus nu te zoeken naar een ombouwset om hem naar brushless om te bouwen,maar ik zit met de tandwielverhouding en met lipo connectors waar ik niet uit kom..

bij je voorste damper heb je bij de shocktower een zilver busje gedaan, die had ik helemaal niet nodig.
het was voor een perfect fit ;)

en ik zoek ook een Brushless setje voor me MT2, of heb jij een idee?

Ik had in mijn Firestorm een MambaMax 6900 gehad,ging best wel goed,met een 6 cels accu,als ik hier een brushless inhang,wordt het weer een Mamba,nu een 5900,die kan meer cells lipo`s verdragen,maar ik zit nog met de tandwielverhouding,of dat met orgineel kan,de nitro draait 32000 toeren,en de brushless 50000 plus...dus of de tandwielverhouding anders moet??,ik zit er niet op te wachten,dat die straks niet snel optrekt,en 100+ loopt,hij mag lekker snel optrekken,bij max 70kmpu,lijkt me hard genoeg!
RC Monster | Brushless Motors | Brushless Controllers | Gorillamaxx | Fastlane Machine | Traxxas | EMAXX | REVO hier kan je een standaart motorhouder bestellen voor je elektromotor,scheelt alweer..

Net ff de radioplaat??,weer vervangen door de orginele doos,vind toch een fijner idee,dat mijn ontvanger in een doosje ligt..
imgp4194zp9.jpg

@MikeBike: ziet er goed uit!

Zie nu goed dat je de servo's van Spektrum gebruikt in de MT2?
Ik moet mijn MT2 nog gaan bouwen,maar twijfelde over de servo's...ik heb hier de Z270(stuur?) en de Z590 (gas/rem?) Is dat aan te raden?

Back