HPI Nitro MT

op moment de kosten, en ik weet ook nog niet veel van afstellen.
dacht met een goedkoper blokje kun je meer leren afstellen, zodat je de nieuwe duurdere blokken niet verpest door een beginners fout

Ach... met zo'n blokje kom je al een eind en anders fiets je even door Sassenheim en zullen we met de dremel er nog iets beters van maken. Je hebt geen 3cc nodig voor betere prestaties, uiteindelijk zijn al die RTR motoren zwaar onder prestaties geconfigureerd.

bedankt voor het aanbod, ik zal het zeker in me hoofd houden.

ik ga eerst rijden met het blokje die er nu op zit, volgens haary (qaurtel ams) zit er nog weinig compressie in het blok.
volgens de man in pijnacker hoort dat bij dit type (en leefdtijd).

op het blok zelf staat geen type, ik vermoed dat het de MT-1 is met een T12.

maar zoals ik zei, eerst wil ik rijden en voelen hoe het is om echt te rijden met nitro. nieuw blokje zal waarschijnlijk wel komen maar niet deze week/maand

nogmaals, ik zal zeker in me achterhoofd houden dat ik langs kan komen.

Heb je tip uitgevoerd, hij komt toch niet helemaal omhoog.
Zou het kunnen zijn dat de olie in de shocks oud is?

Hij hoeft ook niet helemaal omhoog te komen, een auto moet in zijn veren hangen. De beste test is om de voorkant op te tillen en te laten vallen. Een goede combinatie van demper en veer laat na het neerkomen van de wielen het chassis doorveren en weer omhoog komen en door de demping dan ook direct stoppen. Vanuit die positie moet je het chassis nog op kunnen tillen xonder dat de wielen direct los komen.
(hetzelfde doe je aan de achterkant en met de hele auto)

Een te zware demping of een te zware veer zal de wielen laten stuiteren en een te lichte demping of veer laat het chassis tegen de grond stuiteren.

ah dan lijkt het toch goed te zijn.

als ik voor laat vallen dan hangt hij nog een klein beetje en als ik hem vervolgens optil dan komen niet direct de wielen van de grond.
achter zelfde verhaal, alleen zitten daar 2 spacers tussen ipv 1.

zijn er nog directe voordelen om de ophanging voor anders in te stellen als achter?

door op de brug de veren 1 stand meer naar buiten te doen als achter?

Je moet een auto "aanvoelen" en van daaruit veranderen wat je niet lekker vindt. Zomaar dingen gaan doen omdat je denkt dat het beter is kan averechts werken.

daar heb je een goed punt, wordt wachten tot het weer warmer is.

Is het mogelijk om onderdelen te smeren met Teflon spray? dit heeft op sommigen punten volgens mij wel voordelen.
kan je dit gebruiken bij de lagers en dogbone aanknopingen?

Bij het skaten doen wij dit ook om te zorgen dat er geen vuil gaat plakken in de lagers.

roelof, ik zie dat jij cilinders pinched, zou dit nut hebben bij mijn blokje om hem langer mee te laten gaan? als hij verder safe staat ingesteld?

zo ja wat zijn eventueel de kosten?

Pinchen moet je alleen doen als het noodzakelijk is, dus als de compressie weg is en daardoor de motor niet meer fatsoenlijk loopt.

Meet even de diameter van de cilinder (onder de rand) op dan kan ik kijken als ik er een verloopje voor heb of even moet maken.
Ik doe het wel even op een avondje.

dan moet de kop eraf en met de ti-raps erin buisje omhoog doen ?
zoals in het verhaal over het schoonmaken in diesel op truggy.nl?

Ik zit te kijken in de hudy offroad setup guide, nadat ik gereden heb met het autotje nu het warmer is.
ik vind dat hij in de bochten voor erg weinig grip heeft, nu las ik in de gids dat ik dan dunnere olie erin moet plaatsen.
hiermee heeft hij meer grip op low grip surface.

Heeft er iemand een handleiding of video hoe de vering uit elkaar te halen en te vullen.
welk merk olie bevelen jullie aan.

soorten motorlie monograde multigrade

Conclusie: De meest gebuikte classificatie komt van de Society of Automotive Engineers (SAE),
onthoud hoe hoger het cijfer hoe dikker de olie is! Iedereen heeft het wel eens gezien 5W-30 op een olie blik/fles of wat dan ook. Wat betekent het nou, het eerste cijfer is de viscositeit bij lage temperatuur vaak is dit 5, 10 of 15, hoe lager dit cijfer hoe dunner de olie bij koude temperatuur en hoe makkelijker de motor zal starten tijdens koude toestand.!Het tweede cijfer is de viscositeit tijdens warme toestand van de olie vaak is dit 30, 40 of 50, hoe hoger dit getal hoe dikker de olie is bij een warme motor en hoe beter de motor gesmeerd blijft! Onder een kleine richtlijn voor het kiezen van je motor olie.

Hoe lager het getal des te dunner de olie. De W-nummers en de CTS nummers zijn standaarden dus van ieder merk moet het ongeveer hetzelfde zijn.

Kan je de dempers ook in een schuinere positie zetten? Vaak heb je op de shocktower een reeks aan gaten zitten. Een schuinere positie zal ook iets meer grip geven.
En er is ook een simpele wet in het afstellen van je auto: als je aan 1 kant niet meer grip kunt vinden voor een betere balans zal je aan de andere kant grip weg kunnen nemen.

bedankt voor de info,

ik kan mijn dempers inderdaad veranderen van hoek.

in princiepe als ik ze in een scherpere hoe zet dan moeten hij meer grip krijgen in de bochten? en hoef ik niet met de olie aan de gang?

al is de olie die erin zit wel al heel erg oud..

Probeer het eerst eens. Ik geef wel toe dat een verse olie soms ook best veel kan betekenen maar als je dingen kunt doen zonder dat je spullen hoeft te kopen of drastisch te veranderen is dat toch de makkelijkste weg.

dit weekend maar weer testen :-) dan ben ik weer in de buurt van me autotje, toch een nadeel om met z'n 2e een auto te kopen. altijd compromis

Back