HPI Nitro MT

421599_3385805486532_1311371007_33364217_1905182648_n.jpg

voor dempers meer onder een hoek gezet, maar dan komt me neus toch wel flink eind omlaag.
kan hem alleen op de arm instellen en niet op de Tower.

rijdt wel goed, maar kan het autotje niet aan de pullstart optillen zoals iedereen aangeeft zodra een auto goede compressie zou hebben.

wat kan het zijn dat hij verzopen lijkt als je hem uitzet om te tanken?
als ik hem vervolgens wil starten geeft hij geen kick.
draai je de gloeiplug eruit, trek 2x aan het koort doe plug er weer in. dan start hij in 1x.

hij loopt verder naar mijn oordeel heel mooi, hij accelereert goed mooie top toeren.
mooie pluim uit de uitlaat bij alle snelheden, druppel spuug verdampt langzaam (heatgun heb ik niet)

Zit een standaart hpi 4Plug in.

zal het merkbaar zijn als ik de bestaande olie (volgens handleiding) 50wt vervang voor 40WT?
zal dit een wezelijk verschil maken of is het verwaarloosbaar.
Ben bij de vorige eigenaar navraag gaan doen, deze vertelde mij ook dat de originele olie er nog in zit.

duidelijk, ik ga gewoon de olie verversen. deze is al heel oud.
ik neem een algemene olie die alround goed is, ik weet dat ik dan op alle vlakken een beetje inlever kwa prestaties.

de vering nu is erg stroef, gaat totaal niet "soepel"

wauw, wat een verschil!! ik heb de olie vervangen door eentje dunner.
nu gaan de dempers teminste soepel en voelt het goed. zodra ik ze impulsief hard indruk merk ik hoeveel druk er opbouwt.
de oude olie was gewoon bijna vaselinel.

Laatst bewerkt:
herstel van de diffrentieel :) deze waren hard toe aan olie :)
de man van de winkel gaf mij als advies om deze erin te doen in beide omdat het een allround olie was, klopt dit? kan het kwaad als er voor en achter zelfde dikte zit?

medialpro silicon oil 75.000 cps
425260_3422416001772_393041561_n.jpg

Differentieel olie is ook vervangen, zit nu een 7500cst in voor en achter.
Wat een verschil. Hij rijdt veel beter en klinkt ook stuk soepeler, bij klonk altijd alsof hij aanliep.
Hij is nu ook weer echt 4wd. De koppeling naar de voorste dogbone slipte en de voorwielen deden daardoor niets.
Nu is alles weer vast en merk een wereld van verschil :-)

ik heb een klein probleempje, het is echt heel irritand aangezien ik het niet weg krijg.

de servo saver loopt steeds vast hij veert niet terug naar centraal hierdoor schiet hij ervandoor op moment dat ik keer geremt heb.
hoe kan ik dit oplossen, hieronder een filmpje van wat ik bedoel
draai ik het misschien te vast op me servo?

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
De schroef waarmee de servohevel vast zit een klein beetje losser draaien zou het moeten fixen.

Bij het systeem zoals gebruikt op de MT en RS4 is het belangrijk dat je hem niet te strak vast draait anders loopt de boel klem en veert ie niet netjes meer terug ;)

haha altijd handig dat iemand de kennis heeft en dit wilt delen.

ik wil ooit nog eens een nieuw motortje, zou niet weten welke er zou passen maar dat komt tegen die tijd wel

haha altijd handig dat iemand de kennis heeft en dit wilt delen.

ik wil ooit nog eens een nieuw motortje, zou niet weten welke er zou passen maar dat komt tegen die tijd wel

Back