Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De afstelling is een beetje spelen met je stationair schroef, zet em wat rijker. Maar dat heeft weer invloed op je lage toeren naald, dus die zal je ook wat moeten verstellen, bij was dat wat armer.
een kleiner tandwiel (dus minder tanden) aan de motor/koppeling en een groter tandwiel aan de differentieel kant zou je moeten hebben als eerste versnelling om sneller op te trekken.![]()
Ik dacht dat de algemene regel was dat het verschil op de clutchbell even groot moet zijn als op je bak weet alleen niet meer zeker maar misschien dus iets om rekening mee te houden eventueel.
Hij bedoelt aantal tanden spur 1e versnelling min aantal tanden spur 2e versnelling moet gelijk zijn aan aantal tanden pinion 2e versnelling min aantal tanden pinion 1e versnelling. Dat is dus makkelijk te berekenen maar je hoeft je er niet per se aan te houden. Alleen als je heel erg gaat afwijken kan het lastiger worden om de mesh van de tandwielen goed te krijgen.
Dat kan al uitmaken hoor 1 tandje..
1 tandje kan zeker op je pinion uitmaken, op je spur scheelt het veel minder. Je gaat nu je 1e versnelling lichter maken en je 2e versnelling zwaarder, het zou kunnen dat je dan teveel terugzakt in toeren als hij schakelt. Hangt van je motor af. Gewoon proberen zou ik zeggen, pinions slijten toch dus als het niet bevalt zet je er weer een ander op.
Maar zoals het er nu staat, zal hij sneller optrekken en een iets hogere top hebben lijkt me.![]()
Klopt helemaal. Het enige is dat als je het gat tussen de 1e en 2e versnelling heel groot maakt, dat hij dan moeite kan hebben als je naar 2 schakelt omdat je bij weinig toeren weinig kracht hebt. In je 1:1 auto gaat het ook niet fijn als je van zijn 1 ineens naar zijn 4 schakelt. Maar goed, het zal wel meevallen hoor. Gewoon proberen, je kan er alleen maar van leren.
heb zelf ook zo'n wagen gehad, is het niet leuker om met al je spullen een keer een circuit op te gaan en lekker te rijden? Dan rijd je zo een paar tankjes achter elkaar leeg, leuker dan steeds stoppen en onderdelen vervangen denk ik?
en de hpi vond ik nog eens heel lekker en relaxed rijden op de baan, achja, is maar een suggestie....
Ja, mischien in de toekomst, lijkt me wel leuk om er een keer te rijden. Maar heb nu een parkeerplaats gevonden, afgelegen, staat 9 van de 10x leeg.
Vanavond rijden.
Mzzl.
Ik denk dat hij de opmerking maakte ivm kosten van onderdelen![]()
Heb ook meteen maar een paars rubber genomen wat tussen je uitlaat en uitlaatbocht zit.