HPI RS4 EVO 3+, always under construction

Over die veren je zegt in je voorbeeld van het een (stiff) naar het andere te gaan (soft) maar meestal heb je ook een verenset met verschillende hardheden met kleinere gradaties/verschillen ertussen..

Over die veren je zegt in je voorbeeld van het een (stiff) naar het andere te gaan (soft) maar meestal heb je ook een verenset met verschillende hardheden met kleinere gradaties/verschillen ertussen..

De originele vering zit er tussenin, rijd echt stukken beter nu.:D

Heb ff wat rondjes gereden, kan nu ook een beetje driften ermee.:p Resultaat is wel kale bandjes, maar zeer goeie grip op asfalt. Ben wel tevreden over de carson banden/velgen.

Maar na een tijdje sloeg m'n motor constant af bij het remmen/driften/schuiven van de auto. Proberen bij te stellen, is niet gelukt, het werd ook al donker,zag niks, dus had er geen zin meer in. Dus naar huis. Auto nagelopen op losse schroeven etc, etc, 1e bandensetje weer bijelkaar gelijmd, ze lieten los van de velg, maar is weer in orde.

Heb nu de stationair schroef zo staan dat ie 1 a 1,5 mm spleet heeft, en met remmen trekt ie em ook niet verder dicht. De andere schroeven weer op fabrieksinstelling. Morgenmiddag ff afstellen, moet me wel lukken.:)

Ow en heb m'n neefje zover dat ie een Savage XL 5.9 gaat kopen binnenkort of een FG Monstertruck. Heb em de
Savage aangeraden vanwege de 4x4 en de verkrijgbaarheid van onderdelen/hop-ups.

Dat was m'n verhaaltje weer.:)

Mzzl.

Mooi dat het gelukt is met de vering. Dat je motor uitvalt kan misschien aan liggen dat ie te heet wordt. Het was gisteren ook weer lekker heet in Nederland. Je moet blijven controleren of ie niet te heet word, zou jammer zijn motor vind dit niet fijn;)
succes

Dat van de motor kan ook aan de koppeling liggen, een gebroken veertje is meestal het probleem.

Dat van de motor kan ook aan de koppeling liggen, een gebroken veertje is meestal het probleem.

Ben bang dat het dat is ja. Met de wielen van grond getest, loop mooi in in zijn toeren, en valt ook mooi terug naar stationair maar de wielen blijven draaien. Zodra die op de grond staat slaat ie af, zo ook met remmen. Dat word dinsdag of woensdag weer naar de shop,maja ik moest toch brandstof hebben.:)

Maja zo'n veertje breekt natuurlijk niet voor niets.:confused:

Mzzl.

Nou dat ligt eraan, als je heel veel rijdt, kan gewoon slijtage zijn. Word zo'n veertje dun en dan breekt ie weleens.

Heb bijna 3 liter erop zitten, dat is niet veel in mijn ogen.

Maja compleet setje schoentjes en veren kost net geen 10 euro. Wel alleen balen dat als ik iets heb met de auto dat het meestal op zaterdag is. De winkel is pas dinsdag weer open.

Mzzl.

Nou het is weer gemaakt, zit nu een HPI racekoppeling op. Je kunt 3 standen kiezen, heb de middelste genomen. Rijd wel lekker. Heb ook maar een setje schokdempers en veren gehaald. Schoks moeten nog wel met olie worden gevuld.

Dus na de regenbui m'n afgelegen parkeerplek opgezocht en gassen maar.:D

Trek ik net op, opeens hoor ik " klats"..zie de kap helemaal naar binnen gevouwen zitten.:confused: Zit er op die parkeerplaats 1 of andere gekke schijf in/op het asvalt die net m'n kap aan de onderkant meepakt en zo tussen de kunstof en foam bumper schiet. Resultaat, 1 kapotte body post aan de onderkant, dus het stuk wat in je foam bumper zit. Maar deze was nog wel te gebruiken, dus verder gassen.:D

Motor loopt niet lekker opeens, slaat af met remmen, blijkt m'n stationair schroef er niet meer in te zitten.:confused: Dus ik--->:mad: Naar huis, auto grondig schoongemaakt, was wel nodig.

Met schoonmaken zag ik ook dat de batterijhouder een scheur heeft, dus die moet ook worden vervangen. Zit net naast het veertje dus maakt maar net contact.

Dus dat word donderdag weer naar de winkel:
-1 batterijhouder
-1 stationair schroef/naald.
-1 setje bodypost.
-1 fles schokdemperolie.

:(

Mzzl.

re

Hahaha jij gaat door voor de nominatie: "het snelst aan het aankoop bedrag van een echte circuitauto komen door eigen reparatie en schade's".

Ga je nog een keer op een circuit proberen, of zoveel schade rijden dat je gewoon een Xray of Serpent oid kan kopen voor dat geld?

Greets!

Met schoonmaken zag ik ook dat de batterijhouder een scheur heeft, dus die moet ook worden vervangen. Zit net naast het veertje dus maakt maar net contact.

Dus dat word donderdag weer naar de winkel:
-1 batterijhouder

Koop dan meteen een gesoldeerd accupak beter dan zo'n batt.bakkie.

Nou alles is weer gemaakt. En de racekoppeling heeft het maar liefst 2 tankjes volgehouden:mad: totdat ook de veer daarvan brak.:mad: Dus ik ga weeeer naar de zaak, zal wel een nieuwe krijgen, maar is toch zuur.

Mzzl.

joh, ruil die boel in voor een electrobuggy, ga naar bergschenhoek op het offroadcircuit rijden. scheelt je een vreselijke partij kosten en onderhoud/sleuteltijd... zo te lezen is het iedere keer raak bij je na het rijden. Kan twee dingen betekenen: prut auto of verkeerde rijstijl of een combi daarvan. Ik kan me voorstellen dat de lol er zo snel af is, en dat is zonde van de hobby en het geld..

Ach ja, vind het juist leuk om eraan te sleutelen.:D Maar voor 5 euro was ie vandaag gemaakt. Koppeling en vliegwiel reparatie was gratis, 5 euro was voor de uitlaat pakking. Eerst alles checken op losse schroeven en dan vanavond rijden maar weer.:)

Mzzl.

re

opgetoverd tot dramaqueen! Is het een idee om een blog bij te houden voor mensen die dit leuk vinden om te volgen?

Zijn niet echt vragen oid, gewoon oorzaak en gevolg tot oplossing....

Back