HPI Savage 4.6 big block, help

als je accu leeg zou zijn zal de auto ook niet goed meer sturen en zou je failsafe moeten ingrijpen.

wat staat er op je rem servo ?
hoeveel remschijven en wat voor kleur ?

een rood paarse kleur en het zijn 2 remschijven, met 3 metale latjes ernaast, maar als ik er een beetje kracht op zou zetten haal ik denk ik zo de remschijfjes af een groote mer waar hij opzit ... en het is gewoon de standaard servo. dus de hpi sf1.

maar denk toch dat het de servo was stond nog maar iets van een 50 amp op... nu 1500 dus ga nu zaterdag andere remmetjes, dogbone, wielmoeren vervangen en alle rolementen smeeren... zodat ik hoopelijk volgende week op het strand kan gaan rijden met mijn savage...

De rode schijven zijn de goede haal wel dezelfde al denk ik dat het aan een lege accu ligt.
Je kan beter een goede servo kopen voor reserve,mocht je gas of remservo ermee ophouden heb je die in elk geval liggen (of in je gereedschap koffer)
Remmen doet hij zoiezo slecht op alleen de voorwiel aandrijving en is zeker niet goed mee te rijden.

danku,

ik heb al rondgezocht op dit gigantische forum en zag dan een topic over servo's op savages , daar spraken ze van een hele goed met iets van 13 kg (???!!!) die wel goed zou moeten zijn, ook een link naar ebay maar die was al vervallen dus iemand mss een goed idee dan daarvoor? en is het ook normaal dat ik de remmen er bijna zonder gereedschap zou kunne afhalen (mits wat ruwe kracht)

Thundertiger/ACE DS1015 en de Savox 1256 zijn populair onder de stuurservo's, voor gas/rem kan je een 1258 nemen.

13 kilo voor je remmen is overbodig.
een kilo of 8 is ruim voldoende.
hitec hs 645 mg icm een 6 volt humppack.

je remmen moeten trouwens gewoon goed vast zitten en die zijn zonder gereedschap niet los te maken.
wel moeten ze iets speling hebben. ze moeten dus niet strak zitten. ongeveer een mm of 5 mogen ze wel bewegen.
. je remmen.

wat je nu hebt zijn de fiber remmen. die ken ik persoonlijk niet maar de dubbele stalen wel. en die zijn ook goed.

iedereen bedankt...

Ik ga denk ik de servo nemen die nitrotripertje voorstelt en neem mijn auto zaterdag mee naar de winkel om die kerel eens naar mijn remmen te late zien (jullie diagnose zal zoizo juist zijn) maar ik weet nog niet hoe ik het zelf moet doen...

MVG, Tom_666_

full

dit is mijn nitro auto :D

en dit mijn remmetjes... LOL!
full

full

Dit zijn mijn remmen, kan nog een paar mm denk ik verder is dit goed? en hoe kan ik dit makkelijk aanpassen tot de mm die jullie zeggen?

Laatst bewerkt door een moderator:
dit is het niet helemaal maar dat was wat ik zo snel kon vinden

http://www.hpieurope.com/exploded_views/862.pdf

je hebt inderdaad de fiber remmen en die zouden goed moeten zijn.
het KAN !!!!! echter zijn dat ze te vuil zijn. nogmaals ik heb er zelf nooit mee gereden maar ik heb ze wel eens vast gehad en mijn indruk was dat ze te snel vettig werden.

maar voordat je iets doet wacht even wat een ander er van zegt want ik heb zelf GEEN rijervaring met fiber remmen.

en die 5 mm speling die ik zei was een richtlijn. dus geen vast gegeven.

even een tip.

duw de auto eens met de hand een stukje voor (of achter) uit en rem dan eens met je andere hand door aan het stangetje wat uit je versnellingbak komt te duwen. dus gewoon met je hand doen wat anders de servo zou doen en laat dan maar eens weten hoe de auto voor jouw gevoel remt.

ik kijk trouwens nog eens naar je foto van je remmen maar volgens mij mis je een aandrijfas.
dat zal echt niet fijn rijden en ik denk dat daar ook wel een deel van je remprobleem in zit.
die as zou ik zsm er in zetten en dan eens kijken hoe de rem dan werkt

het was een tweedehands auto met enkel de dogbone en de voor arm kapot, dogbone was niet binnen en arm heb ik al vervangen. Dan zal ik dat stukje ook moeten bijbestelen...(als hij nieuw was van mij had hij nog steeds geblonke maar ga hem dit weeken helemaal uit elkaar halen ,smeren en poetsen)

en als ik hem vooruit duw dan remt hij soms, niet altijd ook als ik mss 1 km/h ga dan wel als ik er nu 25 mee doe weer niet, al zou ik liever anderzom hebben...

je hebt artikel nummer 86056 nodig.

hoe dicht woon je trouwens van de nederlandse grens af ?
ik heb die as MISSCHIEN wel liggen en kan die er evt, wel voor je inzetten.

als je nu met je savage rijdt zullen de voorwielen ook wel helemaal opzwellen. dit noemen ze ballonneren (als ik het goed spel ) en dan is het net een dragster. leuk om een x te zien maar je hebt totaal geen grip en geen snelheid.

sorry henk nu ik erover nadenk, ik heb dit onderdeeltje al bestel (komt morge aan) maar zit nu nog enkel met het probleem dat ik nu alles na 86272 (zie link ergens hierboven) niet heb, is een vijsje en 2 stukjes... maar heb een winkel gevonde die bijna alles heeft en heel goedkoop is, ga het vrijdag halen

Laatst bewerkt:
De servo die ik aan gaf zou je voor het stuur moeten gebruiken en de stuurservo die er nu inzit op je gas gebruiken al denk ik dat het niet nodig is.
Je moet de dogbone erin zetten en ik weet zeker dat je dan weer goed kan remmen ook.
Ook kan je dan het draaiknopje aan het einde van de remstang in kunnen draaien om de remmen beter te laten werken of de remplaatjes te shimmen.
Verder kan je even op Savage-central kunnen kijken voor savage vragen.
Savage-Central.com -- The #1 (And Largest) HPI Savage Site on the Net » Forums

dit is een stukje uit mijn reusachtig lijst die ik naar een winkel gestuurd heb

-1stuur, 1gas (min 12 kg-cm (moeten sterk genoeg zijn))
Servo stuur 56.90 servo gasrem 29.70

(hij heef tde prijs eronder gezet)

als ik nu zoals hier boven staat die van mijn gas nu in mijn stuur steek en enkel een nieuw gas neem (of omgekeerd....) goed idee of niet?

Back