HPI Savage XS Flux Topic

Yep :cool: Maar bij de mini E-Revo zijn slippende diffs dus zeer zeker wél aan de orde! Vandaar dat ik het zelf toch ook eerst daar in zocht bij de XS. Tandwielen zijn echter van heel ander kaliber dan in de mini's van Traxxas.
Uhm ... je bedoeld dan dus foutieve mesh? De tandwielen die over elkaar heen stuiteren? Dat is geen slippend diff en als je zoiets heb (heb het zelf ook 2x gehad met de MERV) dan hoor je ook een duidelijk getik. De MERV is wat dat betreft echt waardeloos, diffs zijn echt mini en de bulkheads flexen veel te veel (ja ook de nieuwe).

Die pinion is daar gewoon een stuk van afgebroken? Welke MOD gebruikt zo'n XS eigenlijk? Tip: RCM of Robinson Xtra Hard (oid) pinions, heb met beide goede ervaring.

Uhm ... je bedoeld dan dus foutieve mesh? De tandwielen die over elkaar heen stuiteren? Dat is geen slippend diff en als je zoiets heb (heb het zelf ook 2x gehad met de MERV) dan hoor je ook een duidelijk getik. De MERV is wat dat betreft echt waardeloos, diffs zijn echt mini en de bulkheads flexen veel te veel (ja ook de nieuwe).

Die pinion is daar gewoon een stuk van afgebroken? Welke MOD gebruikt zo'n XS eigenlijk? Tip: RCM of Robinson Xtra Hard (oid) pinions, heb met beide goede ervaring.

Ahaah...:p Ja, daar doel ik inderdaad op! Excuus voor de verkeerde benaming en dank voor de educatie. Bij de mini Revo-tjes slipt de Pinion op de Aandrijfas over het Kroonwiel op het Diff heen. Komt bij Revo-tjes inderdaad ook doordat de Bulkheads te veel kunnen 'werken', kunststof niet vormvast genoeg en te weinig schroeven ter versteviging. Shimmen helpt behoorlijk goed maar bleef op 3S een verbruiks-artikel; kroonwieltjes...

Wat moet ik me dan WEL bij een zogenoemd "Slippend Diff" voorstellen?

Vriendelijke groeten,

^Rook

EDIT: Pinion inderdaad gebroken bij het busje voor de Inbus!

154ugsi.jpg

Laatst bewerkt:
Met de "mesh" zit het wel goed , net getest met de papier methode en heeft een mooie afdruk.
Tippie:de bevestingsgaten in de motorplaat voor de motor , zijn wat ruim ,je kan dus ook daarin iets schuiven , tis eerder het probleem dat de pinion steeds van de as afschuift , dit nu weer gehad. Ondanks de locktide , dus waag nog 1 poging en dan ga ik dat aanpassen

Laatst bewerkt:
Stuur-stangetjes zijn inderdaad goed te vervangen, de kogeltjes waar ze nu op vastklikken kun je er gewoon uit draaien.

Als het de Mesh ook niet is dan gooi ik de handdoek toch echt definitief in de ring 8) Ben ook weer gepakt door een nieuw virus (Kyosho Mini's) en heb voor off-roaden nog de Slash over (blijvertje).

Heb de XS een beste kans gegeven maar voor de doorsnee consument is de auto niet RTR, lijkt meer op een experiment...

Voor de mensen die er wel wat dieper in willen duiken: Kom alsjeblieft ophalen die auto...!!! Kan ik weer verder met nieuwe plannen :D

Een vriendelijke groet,

^Rook

Tsja , heb nu circa 10 lipo 's leeggereden , enig min puntje is de telkens losrakende pinion, nu 2 keer, experiment ? , neuh. Traxxas slash rtr zo uit de doos ? : vijfje , Hpi xs rtr uit de doos ? : achtenhalf .

:p, 8)

Suc6 met verkoop ^rook

Tsja , heb nu circa 10 lipo 's leeggereden , enig min puntje is de telkens losrakende pinion, nu 2 keer, experiment ? , neuh. Traxxas slash rtr zo uit de doos ? : vijfje , Hpi xs rtr uit de doos ? : achtenhalf .

:p, 8)

Suc6 met verkoop ^rook

Hahahahaha... Uit respect voor de forum-senioriteit zal ik mij bij dit cijfer-oordeel neerleggen :cool:

Zelf heb ik een onafscheidelijke band met de Ultimate sinds ik het ding, na 10 minuten tot aan mijn oksels in een bagger-sloot te hebben staan graaien, GELUKKIG weer terugvond! Auto was met hoge snelheid in de sloot verdwenen, completely submerged in water en weggezakt in de modder.

De jeugdige omstanders: "Gaat u echt met kleren en al die vieze koude sloot in...?!?" Ik: "Weten jullie wat dat ding kost...!?!"

Toen ik de auto eindelijk gevonden had, na aanwijzingen van de jonge stuurlui aan wal... Heb ik de auto uitgeschud, op de grond gegooid...en ben zo weggereden :D De optionele Fan was gestopt en auto zat vol met kroos (of hoe je dat ook schrijven moogt), maar nog steeds gewoon RTR...! Fan deed het na schoonblazen en 24 uur binnen liggen ook weer.

Hoop dat mijn PB-geweten content is met de 2e en 3e kans die ik de XS heb gegeven...? "Geprobeerd er wat van te maken..." ;)

Een vriendelijke groet,

^Rook

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Heb eventueel één minuutje aan bewegende beelden van de XS. Veel is het niet want de opnames moesten zoals gezegd vroegtijdig onderbroken worden. Maar geeft misschien toch een idee...

Bestand is .wmv-tje van 55 MB. Hoe kan ik deze op het forum beschikbaar maken? Doe niet aan YouTube...

Een vriendelijke groet,

^Rook

Ik heb ook nog fimpje net gemaakt , weer ff 4 lipootjes leeggereden á circa 18 min/lipo , heb nog wat veranderingen toegepast die goed bevallen .De ondergrond was nat gras en stoeptegels .

565da3f9-3846-c89d.jpg

565da3f9-385b-c89b.jpg

565da3f9-386d-8a77.jpg

565da3f9-387e-bbef.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
heb je achter de grasmaaier gereden ofwa?
enne laat de filmpjes maar komen...
grtz

565da3f9-38dd-540b.jpg

De achterkant voorzien van mud guards , de volgende is van de voorkant.

565da3f9-3914-4157.jpg

Helaas heb ik geen foto van de achterkant met en zonder de guards maar het heeft zeker nut , de foto van de voorkant heeft zeker meer gras om de shaft zitten als de achterkant en na bijna een uur non-stop op de deze ondergrond vindt ik het acceptabel, de servohevel, van de servo naar de stuurstangen heb ik nog 5 mm langer gemaakt om zo iets meer stuur te generen,de schokbrekers zijn gevuld met corally 30 achterzijde en 40 voorzijde. De servo had ik al vervangen door een snellere en met meer torque.
Ondanks het vele gras bleven de temp's goed circa 43 graden esc en 60 graden voor de motor ,op 2s en een boel extra gewicht en weerstand.
:mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back