HPI Savage XS Flux Topic

Zou wel zo'n kitje willen kopen en daar mijn Neu en MM inzetten... Iemand een goed adresje? Zie ze op eBay vanaff $250 + $80 ...
 
Laatst bewerkt:
Zeer vervelende typfout ;-). Ik ben al een beetje op Ebay aan het speuren :-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand die al exact weet wat de verschillen zijn tussen de RTR en de kit? Ben aan het overwegen dit ding te gaan kopen.

Ik zie alu shocks, adjustable turnbuckles, de velgen lijken offset te hebben maar weet niet of de truck daardoor breder is geworden, voor en achter universal driveshafts.

EDIT: breder is die niet.

Alu schokbrekers zijn leuk , maar niet echt een must , waarom? , de standaard xs heeft plastic , deze hebben nog niet gelekt en dempen prima,ook zijn ze verstebaar .
Universele driveshafts?, hmm als dat de aandrijfassen worden bedoelt vanaf het diff . naar de wielen,qwa maat, zijn die nu ook al dezelfde ,misschien de uitvoering ? .

Adjustable turnbuckles, ja miscchien een punt, maar nog niet gemist.Kan zo gemaakt worden......

Kortom voor mij geen must , tot nu toe, als ik zou moeten kiezen , zo ik de kit nemen, mede omdat de stock zender/ontvanger, motor en servo minder zijn, de esc is prima ........


Wat wel sneller slijt zijn de aandrijfassen vanaf de gearbox naar de diff's , ook de friction plate's van de clutch is onder de maat ,daar is zeker nog verbetering in te halen.

Nu ligt de auto uit elkaar voor groot oh , de diff's shimmen en afvullen met goede diffolie is ook een must , weer pluspunt voor de kit .
Daarom ben ik ook aan het kijken voor een kit versie , al dan niet voor de spare' s aandrijflijn, en diff's ,qwa chassis is hij oersterk, netzoals de bulkhead's en schokbrekers.....
 
De SS heeft cvd als ik het zo bekijk, de standaard heeft dogbones net als de grote broer.

De zender en ontvanger hoef ik niet. Wil mijn Neu motor gebruiken. Servo moet ik nog even kijken, de standaard servo is erg zwak heb ik gelezen, kan deze 1/8 servos pakken? Esc moet ik nog even kijken, eventueel een mmpro erin.

Wel jammer van de blanco body, had liever die prepaint gehad van de SS. We zien wel wat we tegenkomen. Als iemand wat leuks tegenkomt dan laat het me maar weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nard, op ebay zag ik al bodies van de xs langskomen voor $15.99
komt er $7.99 shipping bij.
Kan je van de originele kap een bashkap maken de deze voor de shelf gebruiken :D

Ik ben mijn wagenpark ook aan het uitdunnen.
De twee grote revo's en een van de twee rally's eruit.
MIschien ook wel de rustler, wie weet.
Maar omdat het ook wel weer kriebelt denk ik er ook over om een xs ss kitje te pakken en daar een 8,5T 80A ezrun setje op te gooien dat ik hier heb liggen.
Gewoon omdat het anders niks doet hier, en ik altijd nog wat beters kan kopen als ik het kapot krijg :D
 
Iemand een idee over wanneer hij uitkomt? Hij is zo te zien nog maar beperkt te koop in Amerika op Ebay, maar in Nederland ben ik hem nog niet tegengekomen.
 
Dat is niet duur. Weet iemand of de body van de XS SS ook zo uitkomt, die vind ik wel echt bad-ass. De normale XS ook en dan naast zijn grote broer :P.

Anyway, morgen ga ik de Savage weer even uitlaten, had ik maar een XS om mee te nemen naar "BMX America".
 
Nard : wil wel wat doen met een evt ruil tzt , ik heb nog de orginle xs kap , paar keer gebruikt , wil wel evt de blanco kap overnemen, btw het verslagje van de slijtage komt nog , heb even deze week geen tIjd ervoor ;)

Laterrr
 
Ik heb die auto hier ook nog morgen staan, heb nog alle tijd natuurlijk.

Tijd .. ik ken het. De grootste onzin dat een dag maar 24uur heeft!
 
klein verslagje plus en min punten

Hierbij mijn bevindingen na aanschaf circa 5 maanden terug.Circa 45 tal lipo's gereden op zand, klei , asfalt, en gras.

Ik heb deze auto met 2S en 3S gereden en met zowel de flux en castle motor , allebei 4 -pole .
De stock zender heeft plaats gemaakt voor een spektrum ontvanger en de stock servo is vervangen door eentje met twee keer zo veel torque ,mede omdat de servo het niet aankon op los zanderig terrein en op kort gemaakt gras , ook heeft de stock servo maar 4,5KG torque , de gene die ik gebruik 9KG.!

Op 3s rijden is dit echt een beest , maar de aandrijflijn krijgt enorm voor zijn kiezen en dat is nu net het zwakke punt van deze auto , daarom ben ik al snel overgestapt naar 2S , omdat dit genoeg power geeft en de aandrijflijn wat ontziet.

Wat zijn de zwakke punten van de aandrijflijn? :
-cup joint 106439
-cup joint 106437
-centere shaft 106406
-slipper clutch pad 105805
-tc nut 104144
-diff shaft 101230
-drive shaft 66655

aandrijflijnxs-1.jpg


aandrijflijnxs2.jpg


savagexs3.jpg


aandrijflijn6.png


aandrijflijn5.png


aandrijflijn7.jpg



Deze krijgen al na een lipo of 10 slijtage in de cup joint's en diff shaft's , ook de aandrijfassen aan het einde , wordt al gauw van rond naar plat , ik vermoed dat het komt dat de aandrijfassen van de slipper clutch naar de voor en achter diff's niet horizontaal loopt maar onder een hoek,wat een snellere slijtage geeft dan als deze wel horizontaal staan. De afstelling van de slipper is goed te doen , zonder demontage van onderdelen , echter als je éénmaal aan gaat draaien zal hij, bij veel wheelies trekken en snel van achter naar voor rijden los lopen , echter gebeurd de afstelling dmv een moer die op de cup joint zit en welke tegen de veer drukt van de slipper clutch . Volgens de handleiding moet deze geborgd worden met locktide, dat is op zich prima , maar wil je in het veld de slipper clutch afstellen , en deze borgen zal je deze moeten uitbouwen .

De Diff's zijn van fabriek uit haast niet gevuld, dus shimmen en vullen, bij gelijk uit de doos , de schokbrekers voldoen prima en vertonen geen lekkage.

De flux 4000Kv is een goede motor en de ESC idem, genoeg instellingen in de esc, en gewoon via een castle link of fieldcard .

vaport.jpg


vektor_4000t.jpg


Het chassis is oersterk en heeft zich met warm en koud weer prima gehouden , geen scheuren en stukken die afbreken .

Echter wil je de pinion veranderen , moet je wel wat sleutelen , ook goed afstellen en de pinion borgen met locktide op de as is een must , en goed de mesh controleren , ik vond deze te krap en heb daarom alle motor bevestiging gaten iets ruimer gemaakt zodat er toch nog valt af te stellen .

kortom:

keuze tussen een kit en RTR , zou ik de kit nemen , waarom?

-zelf de diff's vullen en shimmen.
-beter stuur servo
-zelf de schokbreker's vullen

echter heeft de RTR wel een goede ESC/Motor combo die voor deze auto prima voldoet .

ik heb deze gereden op zand, klei , asfalt en gras ondergrond en diverse sprongen mee gemaakt op een skate baan, meest gebruikte lipo is de 2S , en heb na circa 30 Lipo's de komplete aandrijflijn tussen de voor en achter diff vervangen ivm de slijtage .

greetz
 
Laatst bewerkt:
Nu moeten we alleen nog beslissen waar we 2 kitjes gaan bestellen ;-) .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry man! ;)
Afgelopen weekend teveel plezier gemaakt met de XL dat ik er toch een paar lange nachten over moet slapen voordat de XL plaats gaat maken voor een XS SS....
 
Hij heeft dezelfde als mij: FLM Forward Tranny Conversion.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top