hpi trophy 3.5 of pulse 4.6

beste medehobbyist,

Ik twijfel heel erg.. Zal ik nou de trophy of de pulse nemen ?
De trophy heeft een gat in de kap, wat handiger is met tanken en is volgens mij ook geschikt om eventueel mee te doen aan wedstrijden..
De pulse ziet er mooier uit en heeft meer vermogen, maar verbruikt ook meer dan de trophy, en om te tanken moet ik de kap er steeds vanaf halen..
Ik wil natuurlijk de auto met de beste offroad eigenschappen, en de trophy heeft een langere wielbasis en grotere banden dan de pulse..
Eigenlijk wil ik gewoon de beste buggy die er is, maar met de kyosho inferno is het maar de vraag of volgend jaar de onderdelen nog verkrijgbaar zijn..
Ik heb ook wat over losi en mugen gelezen, maar dat zijn voor mij helemaal onbekende merken, en mugen verkopen ze niet eens bij pk, wat bij mij in de buurt is, en losi schijnt weer een afwijkende maat schroeven te hebben..

Wie helpt mij bij het maken van mijn keuze ?

Voor een buggy zou ik zeker een 3,5 cc motor nemen, 4,6 cc is nogal overpowered. Gaten in de kap zijn ook makkelijk zelf te maken en in 99% van de gevallen zelfs nodig.

Als je de beste buggy wilt, moet je zeker eens kijken naar Mugen Seiki / Losi.

Echter kan je niet zeggen wat de beste is, maar deze 2 zijn in iedergeval erg succesvol.

Ik vraag mezelf af in hoeverre je zelf onderzoek hebt gedaan naar "de beste" optie. Je maakt ff een account aan en vraagt wat je het bste kan kopen zodat je wedstrijden kunt gaan rijden?
De HPI Pulse is geen optie want de motor is een 4.6cc en veelal niet toegelaten bij wedstrijden. Voor de inferno geen onderdelen? Een clublid van onze vereniging heeft er meerdere en en ook oudere modellen waar hij gewoon elke zondag mee kan rijden.
Losi en Mugen onbekende merken? Daar maak je zeker geen vrienden mee bij de wedstijdrijders.
Als PK het niet verkoopt wil dit nog niet zeggen dat het slechtere auto's zijn hoor.

Een goede wedstrijdauto is zelden een RTR auto maar wordt zelf samengesteld uit een bouwpakket, losse motor en uitlaat en elektronica en kost vaak meer dan het dubbele van een RTR auto.

Ik zou mezelf eerst maar eens inlezen hier op het forum, wedstrijden bezoeken en andere websites bezoeken van verenigingen. Daarna kun je zelf conclusies trekken. Het laatste wat je moet doen is jezelf door een leverancier voor laten lichten want alleen wat ze zelf verkopen is goed. Vraag het aan mensen uit de praktijk, en niet aan 1 of 2 mensen maar aan velen, zo krijg je een objectief beeld van wat er "het beste" is

:rolling: zet die HPI maar eens naast een Mugen of Losi...dan zie je meteen het verschil, een HPI is een speelgoedauto vergeleken met Mugen of Losi.

De trophy heeft een gat in de kap, wat handiger is met tanken en is volgens mij ook geschikt om eventueel mee te doen aan wedstrijden..
De pulse ziet er mooier uit en heeft meer vermogen, maar verbruikt ook meer dan de trophy, en om te tanken moet ik de kap er steeds vanaf halen..

Ook bij de Puls zal je een gat in de body moeten maken; dat gat is niet alleen voor het tanken, maar ook voor de koeling van de motor.

Ik wil natuurlijk de auto met de beste offroad eigenschappen, en de trophy heeft een langere wielbasis en grotere banden dan de pulse..

Hoe groter de wielen, hoe groter de inzetbaarheid. Met grotere wielen kan je grotere obstakels overwinnen.

Eigenlijk wil ik gewoon de beste buggy die er is, maar met de kyosho inferno is het maar de vraag of volgend jaar de onderdelen nog verkrijgbaar zijn..
Ik heb ook wat over losi en mugen gelezen, maar dat zijn voor mij helemaal onbekende merken, en mugen verkopen ze niet eens bij pk, wat bij mij in de buurt is, en losi schijnt weer een afwijkende maat schroeven te hebben..

De beste die er is? Dat wordt duur; Kyosho MP9 TKI WC edition heeft afgelopen maand de WK gewonnen; dat autootje kost zonder motor en elektronica ongeveer 900 euro. Maar of het de beste is? Dit jaar wel...

Wie helpt mij bij het maken van mijn keuze ?

Dat kan alleen jijzelf bepalen; dat ligt aan je budget, je verwachting, je smaak, etc...
De beste tip is om eens bij PK Racing binnen te stappen en je daar goed te laten adviseren (vraag naar Bas of Erik). Die jongens kunnen je een goed en betrouwbaar advies geven!

Hoi allemaal hier is mijn tip moet zeggen Aleq heeft gelijk mugen en losi zijn top merken ma pas op losi is moeilijk in stukken de krijgen .
Ik zelf heb gekozen voor een ishima rave t1.0 truggy nieuw prijs 499 euro en moet zeggen zalige auto en ishima heeft ook zijn naam gemaakt .
hier een kijk op de auto.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, bedankt voor jullie reacties zover.. ik heb gekeken naar de kyosho mp9, maar vind 850 euro momenteel iets teveel geld om recreatief mee te rijden..
Van de mugen kan ik niet veel vinden online en de losi wil ik niet aan beginnen ivm die amerikaanse maten.. ik denk dat ik toch maar voor de trophy ga, en volgend jaar maar eens verder kijk naar een betere auto.. voorlopig wil ik toch (nog) niet mee doen aan wedstrijden, en is het voornamelijk om gewoon wat te spelen in het zand enzo..
Voor die hpi zijn makkelijk onderdelen te vinden, en ik zou niet eens weten waar ik een mugen zou kunnen scoren..
Moet je voor een wedstrijd auto altijd een startbox hebben, of zijn er ook goede motoren met trekstarter ? Ik zie het namelijk helemaal niet zo zitten om met de tijd met een startbox te gaan lopen slepen.. het liefst gooi ik alles in een weekendtas, en ga zonder teveel mee te slepen van huis..

Inderdaad een MBX6 kan je niet vgl met een Trophy of dergelijke, niet dat er iets mis mee is eh ...

Er zijn shops genoeg die Mugen verkopen hoor ;) beetje beter zoeken en je komt er zelf op uit :)

Vindt alleen de keuze raar tussen een autotje van 350euro rijklaar tov een auto die rijklaar wel rond de 1000euro draait...

misschien is een Hongnor wat voor je?
Onderdelen volop verkrijgbaar.
En een ander alternatief zou ook Hotbodies kunnen zijn

En ik denk als je even met een trekstarter werkt je binnen no time een startbox aanschaft...........................

Laatst bewerkt:
Zie zo heb meteen jullie raat op gevolg en een mugen kunne bemachtige.
Echt mugen zijn gewoon de autos ,ik zelf ben niet voor kyosho mijn eerste die autos waren kyoshos.
zijn super autos ma rap stukken vind ik zelf he ma moet wel zeggen ik kon wel toen niet rijden wat nu een betere ervaring is .

Zie zo heb meteen jullie raat op gevolg en een mugen kunne bemachtige.
Echt mugen zijn gewoon de autos ,ik zelf ben niet voor kyosho mijn eerste die autos waren kyoshos.
zijn super autos ma rap stukken vind ik zelf he ma moet wel zeggen ik kon wel toen niet rijden wat nu een betere ervaring is .

Ik weet niet welk type je hebt gehad, maar je moet niet appels met peren gaan vergelijken he ;) Er zit heel wat verschil in bijvoorbeeld een MP7.5 en een MP9.

@Woelwater, er zijn ook tassen om uw RC spul in op te bergen hoor.
Veel plaats EN wielekes!.

Startbox is idd heel handig, ben redelijk snel overgegaan op een startbox (en daarna elektro :-)).

Oh, met een HPI trophy is niks mis. Denk dat het een goede beginnersauto is.
HPI is idd goed verkrijgbaar al niet standaard onderdelen soms wat langer...

Laatst bewerkt:
beste medehobbyist,

Ik twijfel heel erg.. Zal ik nou de trophy of de pulse nemen ?

De Pulse heeft inderdaad meer vermogen dan de Trophy 3.5, maar de Trophy 4.6 heeft evenveel vermogen als de Pulse. Ik vind dat de Trophy 4.6 mooier is dan de Pulse, maar ook dan de Trophy 3.5, maar dat is persoonlijk. Als je naar de Trophy 4.6 kijkt, zit je weer met het verbruik dat bij de Trophy 3.5 weer wat minder is. Uiteindelijk is de keuze natuurlijk aan jouw, maar ik zeg de HPI Trophy 4.6

HPI Trophy 3,5 of Pulse 4.6

beste medehobbyist,

Ik weet niet wat voor brandstof je wilt of gaat gebruiken: met afterrun-olie zou ik de HPI Trophy 3.5 nemen omdat die een handigere filter heeft om te demonteren en weer te menteren, de Pulse zou ik nemen sal ik geen afterrun-olie zou gebruiken.

Gr. JeremyReiding

Mag ik ook een andere aanraden? (uit eigen ervaring)

Ik rijd al enige tijd met een Robitronic Mantis 4.6CC, zover ik het kan zien is deze een stuk beter in elkaar gezet dan de HPI.
Levering van onderdelen is goed, alleen hij is wel iets duurder dan de HPI.

(Dit was niet bedoeld als flamen, maar de Mantis heeft hoge ogen gegooid bij MVW.)

Ik weet niet wat voor brandstof je wilt of gaat gebruiken: met afterrun-olie zou ik de HPI Trophy 3.5 nemen omdat die een handigere filter heeft om te demonteren en weer te menteren, de Pulse zou ik nemen als ik geen afterrun-olie zou gebruiken.

Gr. JeremyReiding

Wat is dit nu voor een onzin, afterrun is een middel om roest te voorkomen en is het altijd goed te gebruiken.

Back