HPI Trophy 3.5 - vs - HPI Trophy 4.6 OPGELOST

Ik heb momenteel een onroad carson maar zou er graag een offroad bij willen hebben. Nu zat ik te denken aan de Trophy 3.5 of de Trophy 4.6. Qua prijs schelen ze niet zo veel dus dat is het probleem niet. Welke denken jullie dat een betere keus is? En waarom?

Laatst bewerkt:
Trophy 4.6.

POWERRR

^^

Klinkt heel leuk maar je praat bij een 4.6 ook over een truggy en dus een stuk zwaarder. TS moet zelf beslissen als hij een buggy of een truggy leuk vindt wany dat zijn de grootste verschillen

^^

Maar dan nog een vraag over die trophy 4.6 truggy.

Weet iemand of hier 2 versnellingen op zitten?
Want heb hier ook wel belangstelling voor ^^

En waar zijn makkelijk onderdelen er voor verkrijgbaar? via internet (woon in drenthe en geen modelbouwwinkels vlakbij =/ )

Maar, kijk ook is naar de hong nor mutilator of X1 ;)

Klinkt heel leuk maar je praat bij een 4.6 ook over een truggy en dus een stuk zwaarder. TS moet zelf beslissen als hij een buggy of een truggy leuk vindt wany dat zijn de grootste verschillen

Die keuze vind ik dus nogal moeilijk en daarom mijn topic. ;). Dus, waarom een truggy en waarom een buggy?

Die keuze vind ik dus nogal moeilijk en daarom mijn topic. ;). Dus, waarom een truggy en waarom een buggy?

Wat ga je ermee doen?

Als je op een track wilt rijden/racen zou ik een buggy nemen. Deze zijn lichter en rijden vinniger.

Als je met vrienden rijdt/bashed zou ik een truggy nemen, zeker als het op wat ruwer terrein is. Een truggy kan meer hebben en staat hoger van de grond waardoor een veld met wat hoger gras nog zonder problemen bereden kan worden.

De wegligging van een truggy is nog goed te noemen, griprol komt niet voor met mijn truggy.

Naar de motor zou ik niet kijken om een keuze temaken tss buggy en truggy. Die buggy met 3,5cc kan gerust sneller zijn dan de truggy met 4,6cc. Zeker op een track met veel bochten.

Voor de powerrrr hoef je niet de keuze te maken, een truggy is zwaarder en heeft daarom een grotere motorinhoud. Maar ook een hoger gewicht... Een buggy een kleinere motor, maar ook een lager gewicht en hij is wendbaarder.

Een truggy is makkelijker te besturen en minder nerveus. Aan de andere kant, als je een beetje kan sturen (zoals Roelof al beschrijft...en dat kan hij zeker) dan is een buggy wellicht leuker.

Met een truggy krijg je eerder oe, aa van publiek of kijkers en met een buggy heb je dat niet zo snel. Terwijl ik persoonlijk voor het sturen een buggy leuker vind rijden.

Bedankt Stewie en Mario, daar heb ik wat aan.

Buggy:
Lichter
Wendbaarder

Truggy:
Zwaarder
Kan meer hebben (hoog gras ed)
Betere wegligging
Minder Nerveus

Zo heb ik het een beetje goed toch? Als ik het zo allemaal lees dan krijg ik wel een beetje een indruk van het verschil, Buggy is dus sneller en feller, terwijl een truggy wat rustiger is maar beter is voor zwaar terrein.

Scheelt het trouwens in gebruik heel veel? Die 3.5 of 4.6?

^^

Maar dan nog een vraag over die trophy 4.6 truggy.

Weet iemand of hier 2 versnellingen op zitten?
Want heb hier ook wel belangstelling voor ^^

En waar zijn makkelijk onderdelen er voor verkrijgbaar? via internet (woon in drenthe en geen modelbouwwinkels vlakbij =/ )

Maar, kijk ook is naar de hong nor mutilator of X1 ;)

nee geen 2 versnellingen...... (weet ik uit ervaring)
ik heb hem destijds bij rcracingtwente besteld

voor rc winkels kan ik je de volgende site aanbevelen:

Modelbouwwinkels.nl - Altijd wel een winkel in de buurt!

Verbruik scheelt 1/3 een buggy tankje is 125 ml en een truggy tankje is 150 ml, toch rij je met de buggy een minuut of 8/9 en met een truggy een minuut of 6/7.

Uiteraard ligt het ook wel aan de soort en type motor, maar bovenstaande tijden zijn gemiddeld en bij gebruik van de meeste RTR motoren.

Een truggy is algemeen gezien ook altijd duurder dan een buggy.

Ik heb tot nu toe alleen nog maar (eventjes) met een buggy gereden, kan mss binnenkort eens een truggy vastkrijgen .Ik wil het verschil ook wel eens voelen eigenlijk :p.

Verbruik scheelt 1/3 een buggy tankje is 125 ml en een truggy tankje is 150 ml, toch rij je met de buggy een minuut of 8/9 en met een truggy een minuut of 6/7.

Uiteraard ligt het ook wel aan de soort en type motor, maar bovenstaande tijden zijn gemiddeld en bij gebruik van de meeste RTR motoren.

En een buggy ten opzichte van mijn carson? Dat scheelt niets toch? In dat geval scheeld tussen wat ik nu verbruik en een truggy ongeveer €4,50 per uur.

Koop gewoon een set buggy velgen met banden, een buggy body en een set langere veren en bouw daarmee jouw Carson om naar een Buggy.
Als je dan een Truggy erbij koopt heb je alles wat je hartje begeert: een Buggy, een Truggy en een Onroad.

Als Truggy is de HotBodies D8T ook aan te bevelen; goedkoop in aanschaf (ca. US$ 330.- = ~300 euro), een setje servo's (~100 euro), een motor (~150 euro) en set velgen en banden (~50 euro) en je hebt een wedstrijd waardige, snelle en sterke truggy

HB D8T: RC Cars & Trucks: Hot Bodies D8T 1/8 Off Road Competition Truggy Kit [HBS67800] - A Main Hobbies
Servo's bijv: Savöx SC-0254MG op gas rem, Savöx SC-1256TG op het stuur
Motor bijv.: Alpha Plus Z852, Werks B3 of B5, Go
Wielen en Banden bijv.: AKA of andere pre-mounts

En als je dan één startbox (~70 euro) koopt die je zodanig instelt dat alle drie de auto's erop passen, dan heb je nooit meer start problemen...

Bij die zaak in je woonplaats kost ie € 400, maar wel zo makkelijk met garantie en problemen. Garantie en problemen (vaak ook reparaties) zijn veel meer waard dan die €30 verschil.

En met een beetje onderhandelen kan je er ook nog wel een litertje brandstof bij los peuteren voor die 400 euro....

Overigens heeft zender die standaard bij mijn carson zat echt maar 50 meter bereik ofzo. Is dat ook zo bij deze auto? Ik ga er wel van uit aangezien iedereen een losse zender koopt. En waar moet ik dan op letten en wat zijn (max 200€) leuke zenders?

Hier wat (misschien domme?) opties die me wel iets leken:
Spektrum dx3.0
Spektrum dx3s
Futaba 3PM

En hoe werkt dat nu eigelijk als er geen kristallen in zitten en hoe zit het met al die opties enzo? (Ja ik weet dat ik er niks van af weet, waarom denk je dat ik jullie nodig heb? ;))

Laatst bewerkt:
Back