HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Ik heb een tijd de ST4 G3, Arrma Kraton en Vorza naast elkaar gehad. De vorza is echt een snelheidsmonster. Dat ding schiet als de malle vooruit. De kraton is echt een basher maar redelijk stabiel en de ST4 blijft de beste allround met de geweldigste wegligging. Tevens ook kwa prijs kwaliteit de beste auto. Enige nadeel... Zoek maar eens onderdelen van de st4.... Of kraton.

Alle autos zijn trouwens zeer robuust. Ik rij met de kraton en vorza 6s en na 3 jaar pas de voorste shocktower van de Vorza verbogen. Op de ST4 reed ik alleen 4s maar is op straat veel te zacht voor mij. Voor offroad meer dan zat.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Bedankt voort advies, denk dat ik dan een hpi trophy truggy neem. Ik wil hem gaan rune op 2x 2s 6000mah, gok dat dat wel snel genoef zal zijn

De Trophy is wel vrij licht uit gevoerd vind ik, qua assen, motor/ESC etc.
Ik zou toch eens kijken of je niet een ST4 kan vinden ergens.

De Trophy truggy heeft standaard inderdaad erg dunne assen. Als je een beetje hard neer komt kunnen ze al over breken, met als gevolg dat er een wiel naast ligt. Het is te upgraden, maar dat is best duur dacht ik. Volgens mij moest je daar Vorza assen voor gebruiken. Iemand die dit kan bevestigen?

Op de vorige pagina nog:

.

Gisteren was het dan eindelijk droog, dus tijd om hem eens offroad uit te laten.
Een niet al te vlak grasveld met een paar stukken los zand uitgezocht.
Wat een kracht en snelheid heeft dat ding...
Helaas na nog geen 5 minuten stak het linker achterwiel de truggy voorbij... :sad:. Toch wel jammer voor een "basher" die nog niet gesprongen heeft...

Maar de perfecte excuus dus om de 17mm Hex mod toe te passen.
Hobbyshops hier in de buurt afgelopen, helaas niets op voorraad...

Heb nu dus volgende onderdelen in bestelling:

1x HPI-101061 - Rear Wheel Axle Shaft
1x HPI-101082 - Shaft 3x17mm
2x HPI-101785 - 5mm Hex Wheel Adapters Trophy Buggy (Orange/Black) (2Pcs)
1x HPI-Z740 - Set Screw M5x4mm Black (6Pcs)
1x HPI-86504 - Axle 8x1x36mm (2Pcs)

Alles zou midden volgende week toekomen, dus nu maar wat bezig houden met DIY mudgards te maken...

Maar als tunder tiger al bijna niet meer te verkrijgen is hoe zal het dan gaan met de onderdelen voor de komende jaren??

Is hij in het algemeen bijna niet meer verkrijgbaar of alleen bij je lokale winkel?
Je zou hem nog altijd kunnen bestellen als de parts support goed is.

Bij me lokale winkel zeggen ze dat zij hem niet meer kunnen bestellen en op de site van thunder tiger europa staat hij ook niet meer

Volgens mij zijn heel veel onderdelen van de ST4 ook te gebruiken op de MT4 en misschien ook wel de nieuwe monstertruck van ze ( ben de naam even kwijt )
En vooral de MT4 is veel verkocht, dus qua onderdelen zal het nog wel te doen zijn.
Misschien dat je Thunder Tiger een mailtje kan sturen?

Ik heb TT net ff een mail gestuurd ben benieuwd naar het antwoord en ik ga morgen nog ff langs de shop

Als hij niet meer gemaakt wordt kan ik mss ook ff wachten op de opvolger maarja hoelang duurt dat. En de hpi truggy is ook al dik 3 jaar onderons dus wanneer wordt die vervangen?

Laatst bewerkt:
En voor de mt4 g3 is er volgens mij al een vervanger dus hoe zal het daarmee gaan kwa onderdelen leverantie als ik de mt4 koop

Volgens mij zijn heel veel onderdelen van de ST4 ook te gebruiken op de MT4 en misschien ook wel de nieuwe monstertruck van ze ( ben de naam even kwijt )
En vooral de MT4 is veel verkocht, dus qua onderdelen zal het nog wel te doen zijn.
Misschien dat je Thunder Tiger een mailtje kan sturen?
Ik heb net een mailtje terug gekregen van TT en ze zeggen dat de st4 g3 idd niet meer leverbaar maar dat de onderdelen nog minstens 5 jaar leverbaar blijven en dat veel onderdelen uitwisselbaar zijn van de andere modelen

Dat vertelde mijn lokale rc shop vorige week. De importeur heeft er geen zin meer in en stopt daarom, HPI europa is nu hard opzoek naar een vervanger anders moeten alle onerdelen vanuit de importeur uit engeland komen en dat duurt natuurlijk een stuk langer. De nederlandse importeur maakt alleen nog zun voorraden op en dat stopt hij

Back