HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 9 jun 2011.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ah, dat helpt vaak niet nee :)
    Als het goed is gaat de fan automatisch aan als de ESC 40 graden oid is geloof ik.
    Heb je wel alles goed droog gemaakt en de lagers opnieuw ingeolied?
     
  2. stampede_4x4_vxl

    stampede_4x4_vxl

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    46
    Alles is weer kurkdroog heb de esc open gemaakt en laten drogen tot er geen spoortje van water meer te zien was.
    Een beetje olie is wel een goed idee inderdaad, ga ik vandeweek gelijk doen
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Let wel op dat je het in het lager doet, niet er op, want dat trekt vuil aan.
    Het beste is om ze er even uit te halen, en dan het schildje eraf te halen, en wat olie in het lager doen.
    Opzich zouden alleen de wiellagers genoeg moeten zijn als u hem snel uit het water gehaald heeft.
     
  4. stampede_4x4_vxl

    stampede_4x4_vxl

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    46
    Ik denk datue 20-30 seconden in het water gelegen heeft. Ik was al bezig om de a-arms en hubs te vervangen, aan de voorkant lieten de schroefjes voor de hubs nl steeds los. Zitten dus nu ook nieuwe lagers op ☺

    Voor toekomstig onderhoud: Hoe haal ik die schildjes eraf zonder ze stuk te maken? Met een dunne platte schroevendraaier ofzo?
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2015
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik haal ze eraf dmv een hobbymesje, die steek je met het puntje tussen de buitenste lager ring, en het schildje, dan een beetje kantelen, dan pop je het schild er zo uit.
     
  6. stampede_4x4_vxl

    stampede_4x4_vxl

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    46
    Dat ga ik de volgende keer doen

    Voor nu zoals hij er nu bijstaat:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ziet er goed uit!
    Is de Trophy kleiner dan de Vorza, of heeft u een 1717 als motor?
    De motor lijkt groter dan die in de Vorza?
     
  8. stampede_4x4_vxl

    stampede_4x4_vxl

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    46
    De Vorza is even groot. Ik heb de armen van de Vorza op mn Trophy gezet.
    De motor is inderdaad een 1650kv 1717, gaat als de brandweer
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Aha, de motor leek mij al groot. maar dat klopt dus wel.
    Ik heb er zelf ook 2, een Traxxas en een Castle, mooie motoren met zeer veel kracht inderdaad.
    De mijne laat banden knallen op 6S in een Muggy :)
     
  10. stampede_4x4_vxl

    stampede_4x4_vxl

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    46
    6S heb ik nog niet geprobeerd en durf ik trouwens ook nog niet aan. Op 4s gaatie al hard zat en is het al lastig genoeg om m onder controle te houden.
    Volgens de berekeningen zou hij 88 km/u moeten gaan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik rijd niet zo heel erg vaak, maar 6S gaat inderdaad goed hard :)
    Ik heb wel een Muggy, dus dat is een erg stevige auto met goede Losi HD diffs.
    En ik rijd veel in laag gras of mais veld, dus dan heb ik de ruimte wel.
     
  12. zeldzame

    zeldzame

    Lid geworden:
    11 jul 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Hoogeveen
    Weet iemand ook wat voor body's er nog meer passen op de truggy en buggy flux?
    ben al wat aan het googlen geweest maar vind alleen maar origineel en geen aftermarket body's
     
  13. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
    Mijn volgend project past hier beter dan in mijn Traxxas Summit draadje want het betreft mijn HPI Trophy Flux Truggy.
    De tandwielen id diffs werden vervangen door de hardstalen versie van HPI :

    [​IMG]

    En alle schroeven heb ik vervangen door een setje RcScrewz van bij To*m*n :

    [​IMG]

    De helft zit al terug in elkaar :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De onderkant :

    [​IMG]

    De shock opnieuw gevuld met 35wt vooraan en 45wt achteraan :

    [​IMG]

    Over de schroevenset van RcScrewz ben ik niet te spreken.
    Ofwel waren ze te lang maar meestal tekort !
    'k Heb een klacht ingediend bij To*m*n en enkele foto's doorgestuurd.
    Ze gaan mij GRATIS een nieuwe set opsturen ! Als dat geen service is !
    Hieronder enkele foto's van mijn vijs problemen :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gelukkig had ik nog RcScrewz van mijn Summit over en een dremel om ze in te korten want deze waren veel te lang natuurlijk.

    All done !

    [​IMG]

    De shoks hangen er weer aan:

    [​IMG]

    De nieuwe "WING" :

    [​IMG]

    Even de accu er in om alles eens te laten lopen ! WoW ! Smooth !

    [​IMG]

    De onderkant met de nieuwe "DIRT GUARDS" :

    [​IMG]

    De kap en de wielen er terug op :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat ik ook heb aangepast zijn de lower suspension pins, die werden vervangen door de carbon versie van HPI.

    Nu nog het beter weer afwachten om eens te kunnen test rijden ...

    (ook deze staat te koop mocht er iemand interesse hebben)
     
  14. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Ik heb een Trophy truggy en buggy, alletwee op nitro, maar ik plaats het toch maar even in het wat grotere elektro deel. Ik wilde bij de truggy de hex conversie doen, maar ik krijg de inbusjes uit de CVD's van de truggy absoluut niet los. Weet iemand of het mogelijk is om dat pinnetje kapot te boren waar het schroefje tegenaan zit? (heb ik nog reserve van) Ik was bang dat het materiaal te hard is.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Welk inbusje bedoel je?
    Als je die bedoelt die in de as gaat en de pen borgt, kruipolie en/of goed heet stoken.
    Boren zou ik niet doen, omdat het deel wat overblijft er niet goed uit krijgt.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  16. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Het inbusje uitboren lijkt me nog moeilijker, ik bedoelde eigenlijk vanuit het gat tegenover het inbusje de pen kapot boren. Alleen weet ik niet hoe hard die pen is.

    Goed heet stoken of WD40 kan ik inderdaad ook eens proberen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  17. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Imbus kapot gedraaid?? Heet maken, zijn er genoeg die er loktite aan doen. Torx al geprobeerd?? Helpt soms wel

    Tik met een doorslagje op het pennetje. Wil soms ook wel helpen ff lat en schrikken.

    Ben ook wel eens een avond bezig geweest met zo'n imbusje.
     
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ah, ik dacht dat je het inbusje wou uitboren, dat leek mij al gek inderdaad.
    Meestal zijn die pennen aardig hard, anders buigen ze omdat er zoveel kracht op komt.
    Heb je geen echte kruipolie, dat werkt beter dan WD40, of zelf iets maken, staat wel op youtube, ik dacht met transmissie olie en thinner oid.
    Maar ik weet niet of dat ook werkt als er loctite gebruikt is, dus ik zou hem heet stoken.
    Een tik geven met een pen kan inderdaad ook, het kan zijn dat hij wat geroest is oid.
     
  19. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Als je inbusje kapot is gedraaid idd een torxsetje aanschaffen. Deze grijpen de imbusjes in de hoekjes.
     
  20. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Pinnetje eruit boren zou ik niet proberen. Zal er heel de tijd naast schieten wss. Dan zou ik eerder (als de imbus echt niet meer wil pakken na bovenstaaande tips) het pinnetje eruit proberen kloppen, met een fijne doorslag, of priem of nagel. Met wat geluk is de pin nog intact, en de spanning van de imbus, zodat je die er dan toch uit krijgt. De imbus zowiezo vervangen dan.
     

Deel Deze Pagina