HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Nee had er geen ervaring mee. Kijk als standaard uit de fabriek 15t komt vind ik het wel raar dat je zonder problemen tot 18t (volgens motorsport 19t) kan rijden. Moet je jezelf toch eens gaan afvragen waarom de auto dan niet uit de fabriek komt met19t. Maar goed wat ik je aanraad is dat je de koeling van je motor haalt, en dan gaan rijden met de 18 t pinion. Wordt de motor snel heet weet je dus dat je de symptomen gaat verbergen als je de koeling gaat gebruiken. Als de motor nou alleen de laatste 5 min tegen het randjezit van te heet (laten we zeggen 75 graden) dan kan je opzich je fan wel gebruiken. Waar ik van hou is dat me motor op een goede temperatuur blijft zonder een fan oid.

Hai

Je hebt meelopers en betweters hier in het auto forum.....
En deze reactie had je lekker voor jezelf moeten houden en niet posten.

Nee had er geen ervaring mee. Kijk als standaard uit de fabriek 15t komt vind ik het wel raar dat je zonder problemen tot 18t (volgens motorsport 19t) kan rijden. Moet je jezelf toch eens gaan afvragen waarom de auto dan niet uit de fabriek komt met19t. Maar goed wat ik je aanraad is dat je de koeling van je motor haalt, en dan gaan rijden met de 18 t pinion. Wordt de motor snel heet weet je dus dat je de symptomen gaat verbergen als je de koeling gaat gebruiken. Als de motor nou alleen de laatste 5 min tegen het randjezit van te heet (laten we zeggen 75 graden) dan kan je opzich je fan wel gebruiken. Waar ik van hou is dat me motor op een goede temperatuur blijft zonder een fan oid.
Dat is waar, ik zal dat eens gaan proberen, thanks. :thumbsup:
Wat ik ook al zei, dit is mijn eerste auto, en had wat gegevens gemeten. (weliswaar met koeling)
En ik dacht, die moet je dan toch wat zwaarder kunnen belasten....
:bye:

H
Hmmm, tot welke groep behoor jij dan??
Je hebt hier tenslotte maar twee keuzes......:hammer:
Maar even goed, ook bedankt voor je reactie...:wink:

Geen van beide , de rest van mijn info is ook ruck ,jammer van de gedane moeite
Ach en die 19t klopt ook niet op 3s,maar geloof wat je moet geloven .

Toedeloe

Laatst bewerkt:
Zou ik niet doen.
Lagers en schroeven gaan roesten of moeilijk lopen als je ze niet goed na behandelt.
En voor de electronica is water ook niet goed.

Maar je moet het natuurlijk zelf weten.

niet te vergeten; het strooizout wat vaak gebruikt wordt, vind je auto nou ook niet heel erg lief...

water is niet echt een probleem, maar daar hangen wel een aantal voorwaarden aan...
Vooral:
- direct erna! alles helemaal droog maken en alle draaiende delen opnieuw invetten, waar nodig je auto uit elkaar halen, plastic en metalen delen evt. afdoen met een doek met WD40, maar geen WD40 voor je lagers gebruiken.
- zorgen dat je electronica waterdicht is of deze waterdicht verpakken

dus niet in de sneeuw gaan rijden een paar dagen achter elkaar en ondertussen niets aan onderhoud doen...

Volgens het weerbericht gaat het deze zomer niet sneeuwen, dus je hoeft je nog geen zorgen te maken of je in sneeuw kan rijden geloof ik :mrgreen:

Nee, inderdaad maar ik wou gewon alvast vragen voor als ik het in de toekomst zou wilen doen (maar ik denk van niet).

En na de vakantie wil ik Thunder Tiger mt4 g3 kopen is ie echt zo stevig? Want ik hoor iedereen zeggen dat ie bijna niet kapot te krijgen is.

Die is zeker stevig maar wel compleet iets anders dan een Trophy Truggy of Buggy. Het is dan ook compleet anders rijden.

Ja dat verwacht ik maar gelukkig is het een stadium truck dus vliegt niet zo snel uit de bocht net als een gewoon monster truck. Kent iemand een winkel in Europe waar ik hem voor een goed prijs kan kopen? Ik heb hem bij een winkel in Nederland voor 500euro gevonden is dat een goed prijs voor dit auto?

Is Thunder Tiger mt4 g3 beter dan Traxxas E-Revo brushless edition? Ik weet dat het totaal andere auto's zijn.

Laatst bewerkt:
Dit gaat een beetje off-topic.
Maak daar anders even een nieuw topic voor aan. ( als er nog geen algemeen topic is )

Nog ffe offtopic maar ik heb een Tt mt4. Ben er zeer tevereden over. Is super stevig en de handeling is goed. Valt minder snel om als een e revo sterkere servo is wel aan te raden.

Je moet iig 112mm shocks hebben rear denkik.. weet niet hoe lang de trophy zijn
Er was hier pas iemand die een vorza front tower op zn buggy had gezet, en die moest wel wat aanpassen geloof ik maar was niet veel meer dan een gaatje boren dacht ik..
Meer heb ik niet voor je succes

Ik rij nu op 2x 2s. Hoe zou dat moeten als ik op 1x 4s zou willen rijden? Want er lopen 2 kabels van de esc moet ik dan gewoon aan een aansluiten en die andere gewoon laten hangen of moet ik iets anders doen?

Ik rij nu op 2x 2s. Hoe zou dat moeten als ik op 1x 4s zou willen rijden? Want er lopen 2 kabels van de esc moet ik dan gewoon aan een aansluiten en die andere gewoon laten hangen of moet ik iets anders doen?

Je kunt een aparte stekker pakken, en die kortsluiten. Dmv een kabeltje te solderen over de plus, en min...
Dan die zelfde stekker op één van de bestaande stekkers uit de regelaar drukken, dan kun je op de ander stekker uit de regelaar, je vier cellen pakket aansluiten.
Alleen levert deze construktie wel wat weerstand op, voordeel wel is, dat je altijd terug kunt.....

Andere oplossing is, dat je een nieuwe stekker op de regelaarkabel soldeert.
Of m.a.w, de zwarte kabel die uit je regelaar komt, kun je aan de stekker laten zitten, en de rode kabel uit de regelaar, moet je dan aan de andere kant van die zelfde stekker waar de zwarte kabel aan vast zit, solderen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel....
Succes.

Back