HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

@ Geertja: Dit topic neem ik aan:

hpi-trophy-buggy-upgrade

@ Zantvoord : Ik snap het niet helemaal.
Wat ik nu zeg is misschien het zelfde maar:
Ik zou gewoon een Deans Contra ( in dit geval een vrouwtje ) pakken en die op 1 ESC stekker doen en de aan de andere ESC stekker de accu.
Desnoods maak je een kabel aan de Contra en doe je er wat krimpkous om om de kans op kortsluiting te voorkomen.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Geertja: Dit topic neem ik aan:

hpi-trophy-buggy-upgrade

@ Zantvoord : Ik snap het niet helemaal.
Wat ik nu zeg is misschien het zelfde maar:
Ik zou gewoon een Deans Contra ( in dit geval een vrouwtje ) pakken en die op 1 ESC stekker doen en de aan de andere ESC stekker de accu.
Desnoods maak je een kabel aan de Contra en doe je er wat krimpkous om om de kans op kortsluiting te voorkomen.

Volgens mij bedoel je inderdaad het zelfde.
Alleen moet je wel de contrastekker ZELF kortsluiten.
Anders krijg je geen spanning op je ESC.
Maar dit is ALLEEN voor het eerste voorbeeld wat ik schreef.
Bij het tweede voorbeeld sluit je hem eigenlijk rechtstreeks aan....

Snap je?

Toch gaat solderen: deans eraf en ec5 erop , kunnen wat meer amperage hebben dan de crappy deans, moet je wel willen en kunnen solderen ......

:rolleyes:

Ik denk dat we zoiets bedoelen.
Let op de bovenste stekker, alleen dan dus een Deans stekker.

https://lh4.googleusercontent.com/-...4I/AAAAAAAAFuI/tyTgskt5wR0/s1113/P1100526.png

Ruud

:thumbsup: yep, dit bedoel ik.
Alleen levert dit wel wat weerstand op in de stekkers.
Ze worden warm tijdens het rijden...
Voordeel is wel, dat je alles origineel kunt laten, en je dan dus wel gemakkelijk weer naar twee keer twee cellen kunt.....

Maar ik zou de boel omsolderen. (kun je ook gewoon weer terug, alleen kost het iets meer moeite.)
Ik rij zelf ook met vier cellen.....

Bullets/EC5 stekkers vindt ik het makkelijkst solderen.
De Deans smolten bij mij, maar dat zal aan mij hebben gelegen.

Bullets/EC5 stekkers vindt ik het makkelijkst solderen.
De Deans smolten bij mij, maar dat zal aan mij hebben gelegen.

EC5 is een waanzinnig makkelijke stekker om te gebruiken en te solderen. Deans is voor deze wagen wel goed te doen hoor, maar dan nog prefereer ik EC5.

Hallo,

Even een vraagje. Op de site van hpieurope staat in de option parts van de truggy de ED010121 - HB Lightning Alloy Centre Diff Mounts.

Ik wilde de kunststof (101011 - Diff Fixing Plate) vervangen door die van edit.
Het middendiff zit aan 1 kant al vast in de motormount.
Nou heb ik zo'n setje gekocht en loop ik met monteren tegen een probleempje aan.
Onder de motor mount zit de 101801 - Centre Gearbox Mounting Plate .
Op die mounting plate zit ook de standaard fixing plate van hpi.

Als ik nu de ED010121 wil monteren op de mounting plate zit hij te hoog.
Eigenlijk moet hij direct op het chassis zitten maar dan zit dus die mounting plate in de weg.

Nou kan ik daar natuurlijk een stukje vanaf slijpen (wat ik liever niet zou doen) maar misschien is een andere motor mount een optie?
Dan bedoel ik zoiets als die van de Vorza flux. Ik weet alleen niet of die ook op de
truggy zou passen? Of zij er nog andere opties?

Groeten Joost

Vandaag 2 nieuwe zippy 2s 5000mah 30C lipo's binnen gekregen! Terug dus van 1x 4s naar 2x2s. Veel meer keus met hardcase en wat mij betreft net zo gemakkelijk. Ik laad ze ook in serie.

Mijn eerste 4s lipo (bij de truggy gekocht op aanraden van de winkel) was een 4s 4600mah multiplex lipo. Geen hardcase en dat was na een paar ritten goed te zien, ondanks dat ie stevig in de tray zat. Na enig zoeken op internet kwam ik er thuis na een paar keer rijden achter dat het een 8C lipo betrof. Dat stond nergens vermeld en ik vond het al vreemd dat ie zo snel warm werd. En dus na een keer of 12 rijden flink bol stond. Einde lipo...:(

Na ongeveer 2 weken stilgestaan te hebben (intussen wel wat upgrades aangebracht) zojuist dus even met de nieuwe lipo's gereden :schrik:
Wat een verschil is dat zeg!! Ik had er al een 17t pinion op gezet en vlieg nu aardig laag :mrgreen:

't wordt steeds leuker!

Achterste diff versleten

Vandaag ineens een stuk minder vermogen op de achterwielen en een hoop raar geluid. Het achterste differentieel is aardig versleten.
Misschien toch te veel vermogen met 17t pinion i.p.v. 15t?

Nu wil ik meteen de 101142 - HARD DIFFERENTIAL GEAR SET monteren, ook meteen maar aan de voorkant.

Is er ook een aluminium of stalen behuizing voor de diffs die ik op de truggy kan gebruiken?

edit: welke diff olie wordt aanbevolen?

Laatst bewerkt:
Vandaag ineens een stuk minder vermogen op de achterwielen en een hoop raar geluid. Het achterste differentieel is aardig versleten.

Nu wil ik meteen de 101142 - HARD DIFFERENTIAL GEAR SET monteren, ook meteen maar aan de voorkant.

Is er ook een aluminium of stalen behuizing voor de diffs die ik op de truggy kan gebruiken?

Het is belangrijk dat hier de boel goed vet wordt gehouden.
Molykote heeft glijlager vet, voor zwaar belastbare onderdelen.
Zoiets zou ik gaan gebruiken, zeker geen olie!
Wat er precies voor olie/vet wordt aanbevolen, weet ik niet....
Succes.
:bye:

Wat moet je het vaakts invetten en hoe vaak?

als ik het zo zie, moet je de tandwielen zelf in het differentieel, invetten.
Hoe vaak, hangt af, van hoe veel je rijd.
Maar zou het eens los halen, als je bv een keer of 10 gereden hebt....
De dingen die bloot liggen, zou ik niet invetten. (Daar kan van alles aan blijven plakken.)
:bye:

10 keer gereden en dan uit elkaar halen is echt bullshit... Als je bijvoorbeeld eens in de zomervakantie je diffs checkt is het al voldoende... Voor een wedstrijd rijder is het misschien belangrijk om steeds de lagers van nieuw olie te voorzien en diffs van nieuw vet te voorzien. Maar zolang je niet echt een wedstrijd rijder bent hoef je het echt niet zovaak na te kijken.... Wat je daarintegen wel kan doen is aan wat onderdelen voelen of er veel speling in komt, bijv je diff als er horizontale speling in zit is het vroeg genoeg om te gaan shimmen. Heb je nog geen speling of hoor je geen rare dingen , lekker laten zitten...

Als je 1 diff doet, doe ze dan allemaal (vullen).
Welke olie in het diff hangt van de ondergrond af. Veel grip (astro) 10k-10k-5k. Is het eerder zand, dan 7k-5k-3k ofzo. Al de rest zit er voor een buggy zowat tussenin. Truggy kan je nog net iets zwaarder gaan als je wil.

Tussen ringgear en bevel doe ik altijd black grease van asso, maakt niet uit of het 1/10 elektro danwel 1/8 nitro of elektro is. Dat werkt eigenlijk gewoon perfect.

Back