Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik kan maar niet vinden welke diff olie het beste in de diffs kan.
Heb 2 opties gevonden maar misschien heeft iemand hier een goede tip.
F-C-R|10-20-7 staat in dit topic maar lijkt me veel.
F-C-R|5-10-3 scheelt wel veel met de eerste.
Wat zit er nu standaard in?
Ik zoek de setup voor de banen hier in Nederland, BOMB, Purmerend, RACO.
Kan iemand helpen?
Alvast bedankt, Jan.
Met wat rij je? De eerste is meer voor een truggy de tweede meer voor een buggy. Imo mag allebei wel iets dikker omdat het brushless is.
Denk dat je met je eerste optie optie dan goed zit. Heel misschien iets dikker voor/achter iets van 13-15/20/10. Onlangs heeft iemand (weet niet meer wie) een beker gewonnen met trophy truggy, misschien kan hij je advies geven voor een goede setup.
Edit: leo-rcc was 3de geworden, zie pagina 23.
Tnx, Leo :help: waar rij jij mee?
Ik heb laatst alle diffs vervangen voor de geharde versie tandwielen en de 10F/20C/7R setup in mijn truggy (xray silicone olie) en ben hier best wel heel tevreden mee eigenlijk. Moet er wel bijzeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.
Ik heb ook een poosje zitten zoeken wat ik moest gaan gebruiken en van wat ik heb gelezen schijnt dit een redelijk gemiddelde setup te zijn voor normaal off road te rijden.
In tegenstelling tot wat er standaard in zit, volgens mij is dat vet en geen olie, heeft de truggy met deze setup een stuk meer grip in de bochten en een snellere acceleratie vanuit de bochten.
Zelf rijd ik geen wedstrijden, misschien dat daar een andere setup beter is?
Blijft toch een een kwestie van proberen denk ik.
Ik reed toen nog helemaal stock, dus met de boter die er standaard in zit bij levering. Op de Hyper ST truggy heb ik 10-18-7 siliconen diff olie van Medial pro.
Is er misschien een set van versterkte of betere hex-(en?) voor truggy flux beschikbaar?
Kunnen jullie a.u.b opschrijven de namen of links geven voor onderdelen die jullie vinden dat handig is te vervangen om de auto beter te maken?
Alvast bedankt voor reacties![]()
Waarom zijn die dingen zo duur???! - Steering arms 7075 - TopRC.nl
Dit was al vermeld in dit topic: [137398] hpi-trophy-buggy-truggy-flux-topic-20
De onderdelen zijn ook gewoon te vinden in de optionele onderdelenlijst op de site van HPI, HPI RTR Trophy Truggy Flux Standard Parts | HPI Europe
Zelf heb ik de volgende onderdelen besteld:
Hot Bodies Universal Joint For Lightning Stadium 2 Pro
HOT66479
HPI Set Screw M5x4mm Black1
HPIZ740
HPI 5mm Hex Wheel Adapters Trophy Buggy (Orange/Black)1
HPI101785
HPI Rear Wheel Axle Shaft2
HPI101061
HPI 3x17mm Shaft1
HPI101082
1
Als ik alleen achter wil upgraden naar 17 mm hex dan heb ik die universal joint toch niet nodig?
Voor achter heb ik toch alleen die HPI101061 nodig (natuurlijk wel de rest).
Die HOT66479 is toch voor de voorkant?
Met de tijd doe ik de volledige upgrade maar tot die tijd alleen achter want die heeft het meeste te verduren denk ik, die voorkant vervang ik dan als het nodig is (cq ik het geld ervoor heb).
Klopt het wat ik zeg.
Gr Jan.