HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

cts en cps is hetzelfde volgens mij.

Met 700 kunde trouwens niets doen, kap er dan wat zand in ofzo.
Normaal heb je met 450-500-550 genoeg om zo te rijden, 700 is veel te dik. Vooraan altijd beetje dikker doen als achteraan.

Diffolie is naargelang ondergrond.
Zand: 7k-5k-3k oid en dan testen.
Astro: 10k-10k-7k en dan eens kijken wat hij doet

Even zoeken op google..
Ik weet alleen zo niet wat je auto meer laat veren, dikkere of dunnere olie.
Ik denk dat dit misschien zelfs beter is op te lossen met nieuwe veren ipv olie.
.

Olie veert niet, olie is er voor de demping. Vering moet je of andere veren of de preload veranderen, preload veranderen beïnvloed dan weer de rijhoogte.

Cts is volgens mij iets dunner dan cps. Ik heb wat flesjes van verschillende merken in cps en cts en als ik dat vergelijk met elkaar dan is cts zeker een stuk dunner als dezelfde waarde in cps.

Als ik zo kijk naar de flesjes zie ik idd verschil. Ik ga er vanuit dat, dat komt omdat de maatstaaf in cts is. Er is natuurlijk ook een mogelijkheid dat het verschil in dikte er is, omdat ik twee verschillende merken met elkaar vergelijk.

Denk dat je het beste gewoon olie in cps kunt kopen, dit is volgens mij de meestgebruikte maatstaaf in dikte van olie in NL.

Spur gear hoef je niet te smeren.
Diffs doe ik ongeveer 2 keer peer jaar denk ik, maar ik rijdt niet heel erg veel.
Lager olie hoef je ook niet te veranderen, gewoon wat nieuwe lagers plaatsen, of ze reviseren.
Dat doe je met speciale lager olie.

Denk je dat diff olie 7k wel goed voor mij zou zijn?
Of moet dat anders voor achter en midden, niet allemaal zelfde olie?

Wat wordt er bedoeld met astro (soort kunstgras toch)?
Ik net gelezen dat best veel mensen 7, 10, 1 front middle rear rijden maar,
ik heb geen idee of dat goed is.

Dus als ik toch meestal op zand rij dan moet ik 7-5-3 nemen? Wat zou er gebeuren/veranderen als ik achet 5 in zou doen?

Als je voor fun rijdt zou ik kijken om in het midden diff wat dikker olie te doen ~20k-30k. Bollen de voorwielen niet zo op, rijdt wat agressiever en het sturen wordt wat beter als je gas geeft in een bocht. Voor, zou zoals al eerder gezegd 10k voldoen en voor achter iets van 7k.

Ik rij vooral op gras en zand. Dus als 20k - 30k (wielen die minder bollen, agressiever rijden, beter bochten nemen) alleen voordelen heeft waarom zouden mensen dan op 10k rijden?

astro en gras kan je een beetje met elkaar vergelijken dus kijk maar naar stewie's antwoord. als je op beide rijd moet je een beetje kijken waar je het meest op rijd en dan daar je conclusie uit maken

Weten jullie misschien wat er standaard er in de diffs zit bij trophy truggy?

En bij me dempers voor 550 cps en achter 500cps is toch ook goed voor bashen en beetje racen? Want ik weet het niet meer met die verschillen tussen cps en cts.

Back