HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

als je zelf nou eens een beetje research doet dan kom je een stuk verder. nu vraag je alles aan ons terwijl je zelf niet zoekt

Ik zoek ook op andere forums. Maar die zijn meestal uit VS dus alle maten zij anders en ik vind het moeilijk om ze dan te vergelijken. Dit wordt ook mijn eerste keer dat ik zo iets ga doen, dus ik wil goede dingen kopen en dan ga ik het waarschijlijk bij de indoor mach of purmerend doen bij mensen die het al hebben gedaan en misschien mij een beetje kunnen helpen als iets mis gaat.

Vinden jullie dat voor 550cps en achter 500cps goed zou zijn voor bashen en beetje racen?

als je naar purmerend gaat had je eigenlijk het best vandaag kunnen gaan. vandaag was een rookie dag maar dat ter zijde. stewie rijd ook in purmerend met de truggy. ik zal eens vragen aan een kennis wat voor setup hij in zijn truggy heeft zitten

board_s.gif
Chubbysdad

Score: 100
Samen: 6/24/2005
Laatste Login: 12/22/2009
Van: Clermont, FL, USA
[COLOR=redoffline/FONT"]Status: off-line[/COLOR]
blank.gif
Ik vond dit en dacht dat het zou nuttig zijn voor sommige mensen over het wijzigen van de diff vloeistoffen en wat dik en dun doet.

Voorzijde
Dunner:

verhogingen stuurinrichting in hoeken (af-kracht)
Als olie is te dun inconsistent de stuurinrichting kan worden, met name het voorwaartse tractie (en stuurinrichting) kunt verliezen tijdens versnelling uit hoeken

Dikker:

stabiliteit in hoeken verhoogt tijdens het remmen
verhogingen op macht stuurinrichting bij hoek uitgang
............................................................ ........................
Center
Dunner:

voorwielen unload meer tijdens versnelling
vermindert op macht stuurinrichting (vermindert overstuur)
gemakkelijker om te rijden op ruwe tracks
Als een krachtige motor wordt gebruikt zou u verspillen te veel macht en ergens "koken" de olie in de center diff ERENTIËLE, omdat het "overbelasting"

Dikker:

meer all-wheel drive effect
betere acceleratie
verhoogt op macht stuurinrichting (vermindert onderstuur)
beter geschikt op hoge-bite, gladde tracks
auto kunnen meer nerveus te rijden vooral als een hoog vermogen motor wordt gebruikt - u wellicht glad op het gaspedaal

............................................................ .........................
Achterzijde
Dunner:

stijgingen, bochten tractie
verhogingen stuurinrichting in hoek
Dikker:

dalingen aan de achterkant tractie terwijl bochten
vermindert spinnen

Handig stukje, alleen zou het makkelijker lezen als u de gegevens van de vorige poster even zou verwijderen, zodat alleen het olie gedeelte er staat.

Bedankt voor zoveel informatie!

Wanneer denk je dat er veel mensen zouden zijn op purmerend op vrijdag beetje in de avond of zaterdag/ zondag?

Als we weer naar purmerend gaan (wanneer het weer wat mooier wordt) zal ik je wel een pbtje geven, wil je dan gerust daar even helpen en gelijk uitleggen hoe je diff/shock olie moet vervangen ;). En als je ons niet treft op de baan, zullen er vast wel andere mensen zijn die jou willen helpen. Zeker wanneer het zomer wordt.

Ja hoor rijden mensen zat, ik heb zelf samen met bryan ook al wat uurtjes gemaakt in purmerend afgelopen maanden. Er waren altijd wel een paar andere mensen op de baan, maar nooit echt druk. Wanneer het wat warmer wordt zullen er veel meer mensen naar de baan komen, wat natuurlijk een stuk gezelliger is :).

Formule: rc plek+veel mensen is veel fun. In de winter gaan wonder en ik best vaak naar purmerend. Zolang er geen sneeuw ligt en het niet al te koud is. Er rijden trouwens meerdere hpi trophy's

gisteren de truggy gekocht
en vandaag de eerst rit wat een geweld!

samen met een summit hier in het park een tijdje gereden
wat een wereld van verschil met de rustler die ik had

heb er geen spijt van dat ik de truggy gekocht heb

wat ik wel raar vind is dat op de onderkant je het tandwiel kan zien zitten?
is dit niet slecht kwa rotzooi die er tegen aan komt zand/stenen/gras?

Dat is normaal hoor. Heeft bijna iedere 1:8 auto. Er rijden ook auto's op circuits met zand ed dus dat zal geen effect hebben

mischien volgende week naar oss naar de rcbaan als hij open is.

maar dat is ook nieuw voor me
wat is slim omdan allemaal mee tenemen?

Sleutelspullen. Extra onderdelen als je die hebt. Draagarmen voor, shocktower voor etc. lader natuurlijk, extra batterij is ook altijd erg handig. En wat erg belangrijk is om rustig te beginnen. Rustig rijden en jumps niet in 1 keer nemen ookal zie je andere mensen dat makkelijk doen.

als je naar purmerend gaat had je eigenlijk het best vandaag kunnen gaan. vandaag was een rookie dag maar dat ter zijde. stewie rijd ook in purmerend met de truggy. ik zal eens vragen aan een kennis wat voor setup hij in zijn truggy heeft zitten

Ik was daar met mijn truggy en buggy.
Truggy heeft 10-10-7 en buggy 7-7-5 in de diffs. Ging zeer goed..
In de shocks zit 550-500 in de truggy en 500-450 in de buggy.

Met buggy heb ik nog niet kunnen doorrijden omdat ik een nieuw motortje aan het roderen ben.
De truggy vanaf tank 2 serieus op de gas geduwt en wat gaat hij lekker hard :worship:.

Lezen op buitenlandse fora doe ik ook, maar een amerikaans parcours is meestal lang en vloeiend. In Nederland is het korter en veel hoekiger. Je hebt die lange sweeps niet en dat maakt dat je setups op andere fora meestal niet kan gebruiken.

Ik rij met me buggy 7-10-3. Gaat ook super. Rij toch wel leuke rondetijden. Nu ik dit zo zeg zou ik nog eens een video maken maar vergeet het steeds XD. Met me shocks rij ik dacht ik 600-500. De stock setup. Ik vind het prima zo. Voorlopig niets aan doen. Behalve diffs voor de zomer natuurlijk;). Ik hoop snel eens met jou en kurt op MVW te rijden. Zou ook ooit nog eens gebeuren;)

Ik heb nog niks extra kwa onderdelen
En maar 1setje batterijen

Maar dat rustig aan beginnen is een goed idee:D

Sleutelspullen. Extra onderdelen als je die hebt. Draagarmen voor, shocktower voor etc. lader natuurlijk, extra batterij is ook altijd erg handig. En wat erg belangrijk is om rustig te beginnen. Rustig rijden en jumps niet in 1 keer nemen ookal zie je andere mensen dat makkelijk doen.

Onderdelen zal je niet snel nodig hebben als je rustig rijd. Ik ken de baan van oss niet maar als je jumps in 2e of heel rustig neemt komt het goed. Ook niet volgas trouwens. Ook omdat de servo niet erg snel is is het lastig om een goed bij te sturen.

Ok ik weet al 100% zeker dat ik in me dempers 550 en 500 neem.
Bij de diffs wordt het waarschijnlijk 10-10-7,
ik weet niet zeker over midden diff omdat WonderTiger zei dat 20k beter is.

Heeft iemand van jullie ergens een lijst van alle/paar off-road racebanen in noord-holland?
Of kent iemand van jullie een paar?

Back