HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

geen idee, ik heb de Hot Bodies Ve8 en dat is het race-broertje van de HPI Vorza Flux en dat is weer de grote broer van de HPI Trophy Flux

e-revo kan makkelijk 100 halen, maar een buggy/truggy haalt echt geen 80 geloof me het is echt maar rond de 60-70. Maar voor op een circuit hoef je niet harder dan 50-60...

Waarom niet?
Als je er een MMM/Tekin RX8 met 2650 motor op 6S in zet haalt hij wel 80 denk ik...
En aangezien die combo's voor die auto's bedoelt zijn zijn ze ook "doorsnee" lijkt mij.

e-revo kan makkelijk 100 halen, maar een buggy/truggy haalt echt geen 80 geloof me het is echt maar rond de 60-70. Maar voor op een circuit hoef je niet harder dan 50-60...
en wat nu als mijn buggy lichter is als een Erevo en dezelfde motor heeft, die van mij haalt echt de 80 wel, en als ik op 6s gaat rijden moet ie de 100 ook wel halen

Ja ik wou daar ook nog op reageren, als een e-revo makkelijk de 100 haalt dan halen buggys of truggys dat waarschijnlijk nog makkelijker dus dat is complete onzin
Je gaat al makkelijk rond de 130 zelfs en dan hoef je aleen maar een 6s er in te leggen en een tandwieltje aan te passen.

Wat ruud zegt een 2650kv (opzich nergens voor nodig) op 6s gaat natuurlijk ook wel snel, sneller dan die 80 die je daar noemt denkik, eerder 100

Ja truggy zit natuurlijk dichter bij de e-revo in de buurt
Maar een buggy is veel smaller, staat laag bij de grond, heeft vrij goede lijnen normaal, en dat maakt het opzich de meest geschikte offroad auto voor hoge snelheden. Zonder verdere ombouwverhalen
Met de 4wd kom je ook nog eens super snel op snelheid

ja een truggy moet ook wat meer meeslepen aan gewicht dus dan begrijp ik ook wel dat die niet zo heel snel gaat als een buggy

ja een truggy moet ook wat meer meeslepen aan gewicht dus dan begrijp ik ook wel dat die niet zo heel snel gaat als een buggy

Gewicht is alleen relevant voor de acceleratie en niet voor de eindsnelheid (extra rolweerstand banden is te verwaarlozen)...

Joost

Laatst bewerkt door een moderator:
Ongelukje met wat plantjes:$.
20110903111503.jpg

video komt eraan. is nu op 21% met uploaden

Voor een topsnelheid is gearing zeker zo belangrijk als voltage en motor. Met de juiste gearing en banden is 100km/u halen met deze truggy zeker mogelijk, alleen zie ik het nut er niet van als ik ga rijden op een circuit met veel bochten en hellingen. HPI ziet dat ook in en houd zijn stock gearing zodanig dat op 4S je een compromis hebt tussen beide, een goede snelheid gekoppeld met een goede acceleratie. Wil je meer snelheid dan kan dat, wil je meer trekkracht dan kan dat, je past gewoon de wagen aan aan je smaak en condities.

Laatst bewerkt:
Back