HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Ok Henk, bedankt, dus kort gezegd, hoe lager de auto ligt, uiteraard hoe stabieler. Gezien dat de E-Maxx hoog ligt zal ie eerder omrollen? Uiteraad heeft dit ook te maken met de breedte, dat begrijp ik. Geldt dit ook voor een E-Revo?
Heb wel gelezen dat er bij de Trophy meerdere onderdelen al standaard van alu zijn, en bij een traxxas meestal van RPM? Zou de Trophy ook geschikt zijn om er mee op cross terrein te rijden? Tevens is er nergens uit te halen of de trophy een waterdichte ontvanger heeft. Is dat bij een van jullie bekend? Ook heb bij Leo gelezen dat de zender van Trophy 'minder' zou zijn? is daar iets van bekend? Mss weet iemand of de zender die er standaard bij de trophy zit ook in te stellen is op oefenstand? JaJa jongens ik weet een heleboel vragen. Maar heb altijd het gevoel als je zulke vragen in een winkel stelt dat ze je niet voor 100% nemen en ze je direkt een van de duurste aan willen smeren.

De zender die er standaard bij zit is goedkoop plastic troep, ik heb die er dan ook van af gekoppeld en een Spektrum ontvanger in de Trophy gezet. Je hebt bij diverse winkels ook in Nederland de goedkope GT2 zenders, die voelen beter en degelijker aan dan dit ding.

trophy_flux_003_t.jpg

Wat je er aan af kan stellen is stuuruitslag, vooruit/achteruit omkeren, en gas/rem omkeren, en de trims.

Ow ja, E-Revo is ook beschikbaar met dezelfde 2 borstelmotoren of brushless versie, maar tov de E-maxx ligt die al een stuk lager en breder waardoor deze ook beter door de bocht komt. Maar deze Trophy doet dat nog eens een keer een stuk beter dan de E-Revo. De E-revo kan alleen standaard dan weer wel op 6S lipo, waardoor die met standaard tandwieln een pak sneller kan dan de trophy, maar dat maakt hem ook een pak moeilijker te controleren.

Overigens vind ik de E-revo ook een lekkere ragbak, ik heb er meer dan een jaar met veel plezier mee gereden. Ik hoop dat met deze ook te gaan doen.

De trophies hebben idd een lager zwaartepunt en zullen dus minder snel omrollen. De E-Maxx rolt sneller om, maar kan doordat hij een stuk hoger is door veel ruiger terrein rijden. De E-Revo neigt meer richting een truggy en kan wel harder door de bochten, maar hij zal het nog steeds niet halen bij een Trophy.

Beide auto's zijn sterk en kijk niet teveel naar alu onderdelen, plastic onderdelen zijn nuttig en goedkoop en het voordeel van plastic is dat wanneer je een crash maakt plastic breekt, alu daarentegen buigt en andere onderdelen buigen mee. Dus wat dat betreft zou ik daar de keuze niet van laten af hangen.

Tja waterdicht, Traxxas staat er bekend om en ik heb filmpjes gezien dat ze een zwembad in rijden en het blijft gewoon werken. Toch zou ik met beiden het risico niet zo snel nemen want 100% waterdicht krijg je het nooit. Bij de HPI kan je de ontvanger in een ballon doen met een tie wrap er omheen en dan is het ook zo goed als waterdicht. Maar qua ESC en motor weet ik niet hoe waterdicht je dit kunt noemen.

Zenders van beiden zijn gewoon goed, maar het is RTR kwaliteit en je kan er niet veel op instellen. Ga je verder met de hobby dan zal je al snel naar een goede zender gaan die je bovendien voor meerdere modellen kan gebruiken.

Oefenstand; ik kan me niet voorstellen dat je gebruikt (tenzij je kinderen hebt die er mee gaan rijden).

Als je naar een goede modelbouwwinkel gaat is geen vraag te gek en dit soort zaken zijn ook voor hun normale zaken. Sterker nog, je bent nieuw in de wereld dus ze zullen je goed helpen, immers zien ze je dan ook terug voor onderdelen of updates e.d. Of misschien wel voor je volgende auto. Als je bij een winkel binnenkomt en je geeft aan wat je budget is zullen ze echt wel proberen daarbinnen zoveel mogelijk met je mee te denken. Hou er wel rekening mee, het is een leuke, verslavende maar ook best een prijzige hobby.

Hoi Leo, dank je voor je reactie. Heb gelezen dat de Trophy met 2 x 2s Lipo kan. Denk dat dat voorlopig wel snel genoeg zal zijn. Zou het mogelijk zijn de Trophy bijv. met 2 x 3s te doen. Of is dat niet best voor de motor? heb de Trophy al bij je thuis gezien. Zag er buitengewoon uit. Is de regelaar ook waterproof? Zou is ook met een Traxxas zender ontvanger te doen zijn? Die heb ik nog over.

Hoi Leo, dank je voor je reactie. Heb gelezen dat de Trophy met 2 x 2s Lipo kan. Denk dat dat voorlopig wel snel genoeg zal zijn.

Hij is bangelijk snel op 4S, maak je daar geen zorgen over.

Zou het mogelijk zijn de Trophy bijv. met 2 x 3s te doen. Of is dat niet best voor de motor?

Nou de regelaar is maar voor 4S bedoeld, dus daar nog eens 8V bovenop gooien is niet een goed plan, ik denk niet dat hij daar tegen kan. Ik ga het niet proberen iig.

Is de regelaar ook waterproof? Zou is ook met een Traxxas zender ontvanger te doen zijn? Die heb ik nog over.

Regelaar is niet waterproof, maar een spettertje regen is geen probleem hoor. Traxxas zender en ontvanger kunnen er zeker op, maar als die niet 2,4GHz zijn is misschien het toch wijzer om dan met de zender en ontvanger te rijden die erbij zit.

heb voor de zender evt. ook nog de mogelijkheid in een Futaba 2pl, 2.4 ghz. De hamvraag blijft alleen Wat is een juiste keus als je zowel op zand als gras wil rijden.

heb voor de zender evt. ook nog de mogelijkheid in een Futaba 2pl, 2.4 ghz. De hamvraag blijft alleen Wat is een juiste keus als je zowel op zand als gras wil rijden.

Zowel de E-maxx, E-Revo, en Trophy Truggy Flux komen prima door gras en zand, dus het is meer een kwestie van smaak.

alleen waarschijnlijk heb je de e-revo en emaxx van 400-500 in je hood, oftewel brushed.
de brushless uitvoeringen(zijn aan te raden) zijn 600-700.
de trophy's zijn dan veel goedkoper alleen zijn wat simpeler dan de e-revo en e-maxx brushless.

de hpi savage flux is vergelijkbaar met de e-revo en e-maxx brushless.

dus als ik het geod begrijp zou het voor een beginneling als mij zeker niet verkeerd zijn om met de trophy te beginnen? dat evt. in combi met een aan te schaffen DX3 zender/ontvanger moet ie zeker goed zijn. Is een DX3 ook in trainingsmode te zetten?
of moet je hier gewoon een beetje handig met je trekker over kunnen gaan?
Trouwens gaat Leo-rcc nog naar Schiedam zondag a.s.??

Ik denk dat een truggy een betere start is voor een beginner dan een monster truck, gewoon omdat die minder snel om kan slaan en veel vergevender is voor slecht rijgedrag.

Je kan de eindpunten van je throttle kanaal aanpassen op een DX3s, dan gaat die nooit verder dan zoveel procent, dan rijd de wagen vanzelf minder hard. Maar ik zou zelf het gewoon 100% laten en leren zelf met de trekker te doseren.

Ik kijk morgen eerst hoe ik het er vanaf breng op de Short Course Shootout in Bergschenhoek, als ik niet teveel moet repareren dan kan ik Zondag nog aantreden in Schiedam. Ik heb me niet ingeschreven voor Schiedam maar wellicht dat ik alsnog op kom dagen.

misschien is een buggy een leuke optie?
Ik weet natuurlijk niet of je dat leuk vind maar zo ben ik wel begonnen en rij nogsteeds buggy maar volgens mij is een buggy wat moeilijker dan een truggy maar dat is ook maar wat ik heb gehoord

ja ik vind de buggy nogsteeds heel erg gaaf om mee te rijden en niet om truggy's af te kraken maar het is ook wat sneller in de bochten en wat ik ook heb gehoord maar dat is denk ik niet helemaal waar is dat een buggy ook sneller is
verbeter me even als het niet zo is

misschien is een buggy een leuke optie?
Ik weet natuurlijk niet of je dat leuk vind maar zo ben ik wel begonnen en rij nogsteeds buggy maar volgens mij is een buggy wat moeilijker dan een truggy maar dat is ook maar wat ik heb gehoord

Maar is een buggy ook niet lager zodat hij gevoeliger is voor het terrein?
Ik heb het idee dat ik met een truggy op meer terreinen kan rijden dan met een buggy, maar nu vraag ik mij af of dat wel zo is?

Ben ook aan het twijfelen tussen een buggy of truggy.

nou een buggy heeft het wel wat moeilijker dan een truggy omdat die breed is en dus ook meer stabiliteit heeft maar in pricipe is het zo dat een buggy ook op dezelfde terreinen kan rijden als een truggy

ik heb gehoord dat een truggy slomer is dan een buggy als ze dezelfde motor combo etc. hebben maar dat weet ik dus niet zeker.
als iemand dat weet graag info

een truggy heeft wel veel meer bodem spelling dan de buggy en is dus beter in het bashen
door het gewicht, lengte, grote van de banden, enz. van de truggy, is heeft hij dus wel meer weerstand, dus lagere vertanding dus ook wat langzamer.

een truggy heeft wel veel meer bodem spelling dan de buggy en is dus beter in het bashen
door het gewicht, lengte, grote van de banden, enz. van de truggy, is heeft hij dus wel meer weerstand, dus lagere vertanding dus ook wat langzamer.

Vergeet het maar dat een truggy langzamer is dan een buggy ;)

Back