HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Als je bijv een imax b6ac heb dan maakt het niks uit, duurt even lang. Dus moet je al een sterkere lader hebben, zo'n sterke lader gebruikt een voeding. Dus alleen laders (ook imax b6ac bijvoorbeeld) die op een voeding worden aangesloten kunnen dus sneller laden via een serieele kabel.

Met mijn hyperion 615i dou3+ lader kan ik 2 keer 6S laden aan 20A per channel... Het KAN dus wel uitmaken...

Wat betreft deans vs EC5, EC5 is gewoon de (veel) betere stekken.

Deans hebben een hoge weerstand dan bv EC5 of 5.5mm bullets.
Door de hogere weerstand van Deans connectoren laten deze de stroom (I = U/R) minder makkelijk door en krijg je een voltageverlies (U = I*R) en warmteverlies (P=U*I)
Dit zie je perfect terug in de tabel, Deans heeft 0.85 milliohm weerstand, 5.5mm gold (ligt in de buurt van EC5) maar 0.11 milliohm.
Daardoor kan deans maar 45A continue leveren en heeft bij deze amperage een voltage drop van reeds 0.08V en een warmteontwikkeling van 3.44W.
Dan ziet 5.5mm gold er stukken beter uit, warmteontwikkeling is 4.31W en voltagedrop slechts 0.03V bij 140A continue (3 keer zoveel als stroom deans!). Dat zijn toch de betere prestaties.
Door het grotere oppervlak van de 5.5mm connectoren kan deze de warmte ook beter afvoeren dan deans connectoren.
Daarom smelten soms deans connectoren aan elkaar en 5.5mm (EC5) niet...
Bij 1/8 elektro heb ik altijd EC5 gebruikt, de deans connectoren in mijn HPI vorza werden veel te warm naar mijn goesting (en ze zijn nog eens kut om te solderen :p)..

ok maar wat is het verschil tussen imax b6 en imax b6ac??
en wat is de vershil tussen gewoon deans en deans ultra plugs???

Hai ,doe eens een poging via google ,al je vragen vindt je zo ,beetje moeite mag wel doen ......

Suc6

V1.13.3

Laatst bewerkt door een moderator:
ok nu ff een ander soort vraag. wat vinden jullie van rc winkel rcracingtwente.nl?? heeft iemand daar ooit iets gekocht, werkt de service goed enzo ??

en ik zat te zoeken over die verschillen tussen deans, en als ik het goed snap passen ze gewoon in elkaar zo zag het eruit op de foto.

Tsja kijk uit voor winkelbesprekingen ,dat is 1 van de forum regels !,daar vaak het bijna altijd éénzijdig is ......

V1.13.3

ja dat weet ik ,maar ik krijg van dit soort vragen de antwoorden in prive berichten daar is toch niks mis mee.

je heb deans ultra plugs en deans style plugs. De deans ultra plugs zijn de echte, de deans style plug zijn nep en zullen dus slechter zijn.

als het goed is staat het in dit topic een paar keer en ook wat de minpunten aan de auto zijn

Voordat ik deze vraag stelde heb ik het hele topic gelezen en ben ik alleen iets tegengekomen over de assen, servo en de zender. Deze auto heeft vast meer onderdelen ;)

Weet niet of het noodzakelijk is om gelijk de servo te vervangen?

Servo gelijk vervangen ,voor de rest nog geen echte problemen tegengekomen,de schokbrekers hebben wat aandacht nodig , maar voor de rest prima auto (buggy naar rally uitvoering). Ook de esc en motor doen het goed op 3s en 4s ,zand verhard terrein en gras is geen probleem ,voor de rest gewoon kopen ,voor bash prima!!!!!

Beetje de praktijk ervaringen tov meelopers eruit picken .;-)

V1.13.3

als het je niet uit maakt of je een langzame servo heb zou ik eerst de standaard gewoon kapot rijden ;) en dan vervangen voor een betere(zou je het nog eventueel op garantie kunnen gooien. Dan kost je nieuwe servo dan minder, zo heb ik het gedaan met m'n 1:8 buggy)

hoe heeft iedereen eigenlijk zijn kabels liggen in de buggy uitvoering?

ik heb 2x 2s turnigy softcases, daar komen de kabels op een hoek eruit, dit past niet want dan wordt het geheel te hoog en past de kap niet meer.
nu ook 2s turnigy hardcases en geprobeerd de kabels aan beide zijden langs de accu's te laten lopen, echter aan de binnenzijde lopen deze dan nogal eng dicht langs de center diff, hooguit paar mm speling..
Deze kabels ook aan de buitenzijde laten lopen lukt ook niet want dan is de kabel te kort.
Bovenlangs gaat ook niet want dan is het geheel alweer te hoog.

Overigens hebben de turnigy hardcases wel belachelijk dikke draden t.o.v. de softcases, ook een stuk dikker dan de draden aan de regelaar van de trophy.
Speelt ook wel een stuk mee met de passing ervan, zijn 8AWG volgens mij en ook niet bepaald soepel.

als het je niet uit maakt of je een langzame servo heb zou ik eerst de standaard gewoon kapot rijden ;) en dan vervangen voor een betere(zou je het nog eventueel op garantie kunnen gooien. Dan kost je nieuwe servo dan minder, zo heb ik het gedaan met m'n 1:8 buggy)

Zegt meer over jouw dan de auto......;)

Tsja kan me niet denken dat je eerst gaat rijden met misschin frustraties mbt de servo , wacht tot hij kapot gaat of niet , dan moeite gaat doen bij de winkel , voor een servo die niet voldoet in die auto , en dan pas een nieuwe gaat kopen :hammer: :hammer:

De servo zal wet goed genoeg zijn voor een beginner.
Ik denk eerder dat meer ervaren mensen dit merken.

De B6 is een prima lader.
Ook zou je de lipo's in Serie kunnen laden.

Back