HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Maakt het wat uit als ik 2x 2s1p koop voor de plek van 2x 2s?? Kan de temperatuur veranderen ofzo?
En op de site staat er alleen dat je accu en batterijen nodig hebt zit de lader dan bij?? ':-/

WHAT YOU NEED:
4 AA Batteries for Transmitter
2 2S LiPo batteries with Deans Ultra plugs
(we suggest #101940 #101941 or #101942 HPI Plazma battery packs!)

dit is wat op de site staat over de lipo's
misschien dat die lipo's alleen als advies zijn of gewoon echt wat moet maar zou lekker voor 2x2s gaan

ja idd , heb je de auto ? , heb je dan op 2S en of op 3S / 4S gereden ?

het is een advies wat de leverancier aangeeft om het maximale uit de auto te halen , advies , niet gezegd dat het moet

:showass:

Maakt het wat uit als ik 2x 2s1p koop voor de plek van 2x 2s?? Kan de temperatuur veranderen ofzo?
En op de site staat er alleen dat je accu en batterijen nodig hebt zit de lader dan bij?? ':-/

nee maakt niet zoveel uit , alleen zal de motor en esc warmer worden bij een hogere spanning ,zolang je maar let op de maximale afmeting van de lipo bak is er geen probleem, ja kan dus gaan voor 2x 2S lipo's als ze maar niet de maximale maten voorbij gaan van de accu bak .
Let wel als je 2x 2S lipo's gaat gebruiken , neem aan in serie , je ze ook in serie moet laden,je lader moet dan wel 4S lipo's aan kunnen.......
Het kan zou zijn als je 2x2S lipo's de ene keer in serie gebruikt en daarna parallel de levensduur verkort wordt ....

De lader . lipo's en de batterijen voor de zender moet je nog aanschaffen .......

Nee, ik heb de auto nog niet maar ga hem bestellen met de accu.
Hoe lang zou die ongeveer rijden met een 3s accu van 3700mah

ja idd , heb je de auto ? , heb je dan op 2S en of op 3S / 4S gereden ?

het is een advies wat de leverancier aangeeft om het maximale uit de auto te halen , advies , niet gezegd dat het moet

:showass:

ik heb de auto niet maar het is wel raar dat je dan iedereen (ook op youtube) met 4s of 3s ziet rijden en nooit met 2s in een 1/8.
en ja ik heb op 4s gereden en 2s maar die 1/8 en 2s loopt voor geen meter

OK dus wat zou sneller, beter en langer rijden en wat beter voor de ESC enzo. is 3s 3700mah of 2x 2s1p 4000mah?

Neem gewoon of 2x2s 5000mah 30c accu's (imo beste keuze met de standaard gearing etc etc). Als je toch de 3s wilt ook voor een 5000 30c(of hoger) gaan. 3700mah is te weinig. 4000mah is imo ook veels te weinig...

Ik zou even bij hobbyking kijken naaren 2s lipo met wat meer "c".
Bijvoorbeeld 35 of 40.

Misschien een rare vraag hoor aan iedereen, maar waarom word 2x2 2s aangeraden en niet 1x 4s?

Ruud

Ik zou even bij hobbyking kijken naaren 2s lipo met wat meer "c".
Bijvoorbeeld 35 of 40.

Misschien een rare vraag hoor aan iedereen, maar waarom word 2x2 2s aangeraden en niet 1x 4s?

Ruud

Denk dat de ts 1x2s ergens ook voor wilt gebruiken ?!

V1.13.3

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat de ts 1x2s ergens ook voor wilt gebruiken ?!

Lipo's die je als 2x2s gebruikt moet je eigenlijk zien als 1 set. Dan slijten ze gelijkmatig. Als de ene een veel hogere impedantie krijgt als de andere ga je ze niet gelijk leegtrekken wat nadelige gevolgen kan hebben op langere termijn.

Ruud

1x 4s kan ook gewoon alleen in sommige auto's heb je 2 batterijbakjes dus doen veel 2x2s. ik heb voor mijn xray een 1x4s batterijpack omdat die maar 1 batterijbak heeft. maar het maakt in principe helemaal niets uit

De fabrikant gaat zelf ook uit van 2x2S, daarom dat er ook 2 deans aansluitingen standaard op de ESC zitten. 1x4S is natuurlijk ook gewoon prima doenbaar, maar aangezien deze wagen RTR is ga je er niet vanuit dat een nieuwe gebruiker meteen deze gaat omsolderen.

Elke deans plug moet je omsolderen :-) ,geef mij maar bullets of ec5 , de meeste lipo's van een beetje c heeft geen deans :-)

V1.13.3

Laatst bewerkt door een moderator:
maar ik geef absoluut toe dat de ec5 wel ,voor mijn gevoel, beter zijn dan de deans. die andere die motorsports opnoemde ken ik niet dus daar ga ik geen oordeel over geven

Back