HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Hallo mede truggy/buggy rijders.
Ik heb sinds een kleine 2 weken een 2de handse truggy Gekocht. Pff wat een geweld!
Helemaal te gek die bak.
Nu heb ik een probleem met mijn zender/ontvanger.
Ik raak regelmatig het signaal kwijt. Vaak na veel sturen, dat duurt 1á2 seconden
Nu denk ik (na google en dit forum) dat mijn esc de benodigde stroom van mijn ontvanger wegtrekt, waardoor ik geen "bereik" heb.

Nu legde ik dit probleem uit bij mijn modelbouwzaak, hier zeiden ze dat ik een bec kan gebruiken om continu stroom op mijn ontvanger te houden.
(Hoe instaleer je zo'n bec eigenlijk i.v.m. de dubbele aansluitingen voor de 2 lipo's

Ik heb vandaag de bec gekocht maar vroeg me eigelijk af voordat ik deze instaleer of er meerdere truggy bezitters dit probleem hebben ( gehad)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen

Grtn bas

Heel mooi basv k aleen jmmr van je probleempjes.
Je kan een glitch capacitor proberen LRP en Spektrum verkopen die zowieso..
Het is meer een algemene vraag hangt van de servo af en de ene zender/ontvanger is er gevoeliger voor dan de andere. Evenals dat niet alle ESCs een even goede interne bec hebben
Sommige servos trekken meer stroom dan andere savox staat er bekend om veel stroom te trekken ik weet niet of het de standaard servo betreft.
Normaal zou een glitch cap wel voldoende moeten zijn
Grts

@auto-G

Het betreft hier de standaard servo.
De hele setup is (nog) geheel stock.
Ik ga s zoeken naar zo'n glitch cap.

Ik houdt jullie op de hoogte.

Ik hoop dat mijn modelbouwzaak ook zo'n glitch cap heeft liggen, ander bestel ik m bij pkracing.
Nu heb ik gisteren mijn shockcap gesloopt, ik had al gelezen dat deze standaard niet fantastisch sterk waren.

Toen ik deze auto kocht had de vekoper al vervangings caps gekocht dze zijn van aluminium en vervangen de cap en de oranje "moer".

Nu heb ik gisteren deze geprobeert te vervangen maar in de alu shockcap zit een een gaatje waardoor de shockoil eruit blijft komen.

Kennen jullie deze vervangingscaps, en hebben jullie dit probleem ook gehad.

Grtn

Je kan ook gewoon een condensator kopen van +-4500uF/10V (of 16V). Kost nog niet eens een euro. Alleen moet je wat draadjes kunnen solderen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop dat mijn modelbouwzaak ook zo'n glitch cap heeft liggen, ander bestel ik m bij pkracing.
Nu heb ik gisteren mijn shockcap gesloopt, ik had al gelezen dat deze standaard niet fantastisch sterk waren.

Toen ik deze auto kocht had de vekoper al vervangings caps gekocht dze zijn van aluminium en vervangen de cap en de oranje "moer".

Nu heb ik gisteren deze geprobeert te vervangen maar in de alu shockcap zit een een gaatje waardoor de shockoil eruit blijft komen.

Kennen jullie deze vervangingscaps, en hebben jullie dit probleem ook gehad.

Grtn

je vergeet het rubbere kapje denk ik.

pagina 26.
http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/101707.pdf

gr Sander.

Dat solderen zou wel moeten lukken, maar waar haal ik zo'n ding, en hoe/wat/waar wordt deze in mijn truggy bevestigd.

Even bij een elektronica zaak binnenlopen, die hebben vast wel wat liggen. Je bevestigt de condensator in één van de niet gebruikte ontvanger poorten (aan de + en de - natuurlijk ;)).

@sander, ik heb inmiddels de standaard caps weer binnen. Dus rijden gaat weer. Ik zal vanavond toch nog s de aluminium caps proberen, misschien dat de blatter niet goed zat de eerste x.
Nu hopen dat de glitch cap snel binnenkomt en op droog weer.

Vandaag pakketje van pkracing binnengekregen.
Keurige service maar nou juist de glitch cap waarom ik een bestelling plaatste hebben ze niet op voorraad.

To be continued

Bas

Wat moet ik doen met lipo's op storage verder te kunnen rijden? Gewoon aansluiten en leeg rijden, of iets anders?

Bij storage laden word de accu op zo'n 60~75% geladen. als die voller is als dat, word die dus ontladen inderdaad.
Om een storage geladen accu weer te gebruiken, moet je hem gewoon ind e auto drukken en gaan rijden. ;) tuurlijk, je kunt hem eers vol laden, maar het aantal laadcyclussen wat de accu hebben kan telt wel gewoon vrolijk door. (ofwel, een accu word er iig niet beter op, je 'slijt' hem net alsof je er een keer mee zou hebben gereden. )
Het enige nadeel van de accu meteen gebruiken is dat de eerste keer rijden iets korter zal zijn als met een volle accu. verder maakt het niks uit.

Persoonlijk heb ik nog nooit een accu op storage geladen. worden toch altijd wel gebruikt. :mrgreen:

...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Bas dat is even balen maar normaal zullen ze het daar zeker netjes communiceren en hopelijk snel naleveren.
Ben benieuwd of je straks helemaal weer gefixed bent want dat mag eigenlijk niet zo zijn bij de stock setup
Grts

Maxxamps is rommel, kijk maar eens op Youtube wat The Jang erover zegt.
De waarden die erop staan kloppen niet, je betaald veel te veel voor deze lipos.
Je kunt beter voor Gensace of Turnigy gaan.

Idd, ik heb turnigy's en zijn boven verwachting zeg!!! Ik heb een 5000mah 20-30c. Ik rij met een 150A esc dus zou eigenlijk niet goed moeten zijn. Maar gaat super. Er rijden meer mensen met deze lipo's met 150A esc's. Zelfs truggy's en nog niets gehoord over kapotte lipo's/esc's

Heb ook turnigy werkt prima
De motor vraagt, de accu levert
De ESC moet de stromen die er gaan lopen aleen kunnen verwerken/doorgeven
Hoe minder amperes de setup trekt hoe minder warm de ESC zal worden
Dat je esc 150A is zegt verder weinig zonder de specs van de motor erbij te nemen.
Heel veel mensen halen lipos met veel hogere C ratings dan nodig better safe than sorry natuurlijk, en het zal een beetje helpen voor levensduur, maar je hebt wel een zwaardere accu dan meestal (in gewicht).

Als je dubbel wilt liggen voor lipos moet je kijken naar Thunderpower en Hyperion denk ik.
Maar denk dat er echt geen nut in zit tenzij je een serieuze vlieger of racer bent waar iedere gram gewicht etc telt
Voor de normale hobbygebruiker is het weg gegooid geld
Grts

Back