HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

nou
me pa had eerst de buggy maar die wilt graag dus een nieuwe body maken
en had het over voor mij een body temaken voor de truggy

en omdat ze alle 2 zo goed als nieuw zijn 2 a 3 ritjes mee gedaan hebben we geruild ik de buggy hij de truggy

dus ik met de buggy de crossbaan op eff spelen ging super goed en soepel niet 1 keer op de kop:D

naast de crossbaan zit er dus een gewoon gras veldje waar me pa met de truggy aan het rijden was en de stuur servo kapot ging terwijl hij eigenlijk gewoon rondjes aan het rijden was.

is alweer gemaakt bij toprc

de afstandsbediening deed ook raar toen ze er een andere servo in zetten
en kregen dus een nieuwe afstandsbediening die het helemaal goed werkt:worship:

en binnen kort toch een keer naar oss de baan op:)

en mooi dat de banden bevallen:proost:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Laat maar weten als je gaat naar oss, dan kijk ik of ik ook kan. Ik ben toch zachtjes aan het kijken voor de 4x4 stampede.... Maar eerst wat banden testen en kaal rijden! Ben benieuwd naar de kappen.

Heeft iemand nog een listje van alle delen die je nodig hebt om truggy naar 17mm converteren? Alle lijsten die ik op internet heb gevonden waren anders.

- 2x HPI 5mm Hex Wheel Adapters Item# HPI101045
- HPI Rear Wheel Axle Shaft Item# HPI101061
- HPI Universal Joint Item# HPI101067
- HPI 3mm x 17mm Shaft Item # HPI101082
- HPI Set Screw M5x4mm Black Item# HPIZ740

Dat is wat ik heb gebruikt om alles naar 17mm te brengen (voor en achter). Sommigen opteren om alleen de achterkant te doen.

Nee ik denk dat als ik een niuwe setup ga kopen (begin zomer) dan neem ik een mamba moter want ik bash best vaak maar ik rij race ook. Ik heb nog genoeg tijd om wat meer over te lezen.
Waarom is volgens jou xerun beter dan mamba motor?

Wij geven jou goedbedoelde adviezen, maar jij gaat precies voor de andere?
Maargoed, gewoon voor de Xerun gaan, dat je er beter mee kan racen dan met een MMM betekend niet gelijk dat je de MMM moet hebben als je gaat bashen..

Voor racen is xerun (sensored) beter omdat het heel soepel loopt. Daarbij heeft de mamba erg veel power. Die power ga je nooit kwijt kunnen op het circuit(heb zelf met mamba gereden).

Odp: HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Ik dacht dat er misschien verschil zit in kwaliteit. Maar dat is dus niet zo.

Kan dit slecht voor je auto (A-arms) zijn?
a8yvu6en.jpg

De krachten tijdens rijden zullen vele malen groter zijn, al is dit wel een langdurige belasting in 1 richting. In theorie kan dan "creep" optreden:

Creep Vervorming onder stress. Deze vervorming resulteert eventueel in een permanente deformatie.

Is het dan beter om hem aan ze banden ophangen of juist zo dichtbij mogelijk bij achter diff? Ik denk bij de diff maar weet niet zeker.

Back