Zo vandaag weer verder gegaan met mijn wannabee trophy ;-).
Ik heb mijn voorste diff gevuld met 8000 en heb een half diffcase-deel vervangen (aangezien een schroef was afgebroken in de diffcase). Gelukkig had de vorige eigenaar een berg onderdelen bij gedaan dus dat had ik op voorraad.
Daarnaast heb ik de outdrives vervangen voor nieuwe aangezien de oude nogal versleten waren, ook deze had de vorige eigenaar nieuw meegegeven ;-)
Verder heb ik alle lagers die aan de voorkant erin zitten schoongemaakt en geolied.
Ik ontdekte dat 1 suspension mount een beetje krom was, deze heb ik weer wat recht "geslagen" en is nu redelijk recht. Echter dit was wel een beetje een tijdelijke oplossing, binnenkort maar even een nieuwe suspensionmount kopen.
Hot Bodies CNC Front Suspension Holder 7075 (Lightning Series) - HOT66211
Deze zit er bij mij op (dat is voor de Trophy een hop up part).
Kost wel even 22 euro, dat is wel schrikken.
Wellicht gooi ik gewoon de standaard oranje versie erop die is een stuk goedkoper.
Daarnaast heb ik het middendiff/gedeelte op een dieet gezet en de onderdelen bedoeld voor mechanische remmen eraf gehaald en het diff gevuld met 10000 cst.
De volgende stap is de achterkant, (diff vullen, schoonmaken, olien).
Heeft er nog iemand ervaring met andere body's voor de Trophy? Ik vind de oude lightning body wel mooi (tenminste niet van die rare bulten aan de voorkant, zoals bij de Trophy) echter die is natuurlijk nergens meer te verkrijgen.