HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

stuurinrichting

Sinds een paar weken in bezit van een truggy bevalt super.
Maar ik vind dat er veel ruimte in de servosaver zit, nu is mijn vraag hebben jullie dat ook of hoe kan ik dit minder maken. evt met lagers??

Ik bedoel in de servo saver hier zit op een as waar de saver over draaid wel ruimte als ik deze vast klem is er minimale speling in de stuurinrichting.

Bedankt. Ik heb mijn Truggy net twee weken en ben nu op vakantie op Terschelling. 2x per dag een accupack leegrijden op het strand. Je hebt hier een heel breed strand met grote harde stukken met daarop brede halvemaan-vormige zandduinen van een meter hoog. Dat is echt te gek om te (leren) rijden. Vooral het zachte droge zand is gaaf! Vette jumps en doughnuts draaien om vervolgens weg te spuiten :-)

Een paar dingen die me opvallen.
-Het hoesje om de dempers zit niet mooi dicht aan de onderzijde waardoor er zand in komt. Oplossing?
-Bovenste montagering van de achterste schokdemper is vandaag afgebroken waardoor het over is met de pret. Ik hen namelijk nog geen reserve onderdelen.
Is daar een stevigere vervanging voor of moet je dan een andere/betere demper monteren.
Verder vind ik de auto super rijden! Grappig dat je veel reacties krijgt, ik zie een hoop jaloerse papa's :-))

HPI RTR Trophy Truggy Flux Standard Parts | HPI Europe
Hier kun je alle onderdelen vinden voor de truggy, waaronder ook hpi101106. Daar zit het onderdeeltje bij wat stuk is.
De zwarte sok moet je klemmen in de onderste ring waar de veer op steunt.

Succes!

Hey luitjes,
vandaag verder gegaan met mijn HB Lighting Stadium PRO/ HPI Trophy conversie.

De stuurinrichting was binnengekomen en 1 van de 2 center aandrijfassen.

Bij de Trophy zit er in de stuurinrichting plastic busjes, bij mijn HB zaten daar kogellagers dus uiteraard de kogellagers gebruikt ipv de plastic busjes.

Helaas was de voorste center aandrijfas nog niet binnen dus die is nog onderweg.

Ik moet ook nog een schroevensetje kopen zodat ik de juiste schroeven voor de motormount en de accutray heb, maar dat komt volgende maand wel, voorlopig even tijdelijk met andere schroeven vast gemaakt (die van de accutray zijn te lang en steken door het chassis).

Daarnaast zijn de stuurstangen wellicht net iets te kort, heb ze nu aardig uitgedraaid en ze zijn nu op de juiste lengte alleen ze zitten dan maar half in de rod ends.. dus wellicht ook nog eens de originele trophy stuurstangen kopen.

%255BUNSET%255D

%255BUNSET%255D

%255BUNSET%255D

edit.. net van een mede mbf-er een ACE ds1015 servo overgenomen, dus een (electra) begin is er..

Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb me speciaal voor dit topic even geregistreerd want ik kon nergens anders een Nederlands forum vinden waar ze over deze wagens praten.

Ik ben zo enorm aan het twijfelen namelijk, samen met mijn broer gaan we onze eerste electro offroad kopen. Hij wilt sowieso de truggy. En ik weet het nog niet.

Ik neig naar de buggy omdat ik die gewoon mooier vind. Die truggy zal wel door grovere landschappen heen kunnen ploegen, maar kan de buggy dit ook een beetje?

Wat zijn nou de echte verschillen? Kan de truggy meer aan? Ik wil gewoon wat snelheid (wat ze beide ongetwijfeld hebben) en het snellere bochtenwerk lijkt me ook wel leuk. Maar het is ook belangrijk dat ik ook echt offroad kan doen met die buggy... Maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Wil gewoon voorkomen dat hij straks lekker aan het bashen is en dat ik alleen maar op de stukjes verharde wegen kan rijden :P

Zeg het me, wat moet ik doen? :p

@ Wesley:

Ziet er al erg mooi uit! Had je m'n PB'tje nog gelezen? Was namelijk iemand die e.e.a. aan onderdelen verkocht van dit type.

Groeten,

Dennis.

Hey RcNOOB,
hmm geloof dat ik oud begin te worden, ik had in gedachten al een mailtje naar je gestuurd, maar had dat dus nog niet gedaan :rolleyes:

Bedankt voor de tip, tja ik heb nu genoeg aan HB Lightning spul en mijn auto begint eigenlijk ook meer op een Trophy te lijken.

Het viel mij wel een beetje tegen hoeveel de Trophy toch nog afwijjkt van de Lightning terwijl ze op het eerste gezicht zoveel op elkaar lijken (afgezien dat de een nitro is).

Er komt een ACE ds1015 servo in, die heb ik gisteren via het te koop gedeelte gekocht, daar ben ik wel blij mee, de 10kg servo die ik nog had liggen leek mij toch iets te ligt voor zo'n grote truggy.

Hey Runalf,
Ik heb zelf niet de Trophy buggy maar wel een Vorza 1/8 buggy en qua maat/bodemspeling komt dat wel met elkaar overeen. Ik kan er nog best grof terrein mee aan hoor. Het is echt niet zo dat je met een buggy enkel op gravelpaadjes terecht kan.

Kijk maar eens op mijn youtube profiel, daar staan wel wat (Vorza) filmpjes.
http://www.youtube.com/wesleyroy

bijv . deze..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, ik heb me speciaal voor dit topic even geregistreerd want ik kon nergens anders een Nederlands forum vinden waar ze over deze wagens praten.

Ik ben zo enorm aan het twijfelen namelijk, samen met mijn broer gaan we onze eerste electro offroad kopen. Hij wilt sowieso de truggy. En ik weet het nog niet.

Ik neig naar de buggy omdat ik die gewoon mooier vind. Die truggy zal wel door grovere landschappen heen kunnen ploegen, maar kan de buggy dit ook een beetje?

Wat zijn nou de echte verschillen? Kan de truggy meer aan? Ik wil gewoon wat snelheid (wat ze beide ongetwijfeld hebben) en het snellere bochtenwerk lijkt me ook wel leuk. Maar het is ook belangrijk dat ik ook echt offroad kan doen met die buggy... Maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Wil gewoon voorkomen dat hij straks lekker aan het bashen is en dat ik alleen maar op de stukjes verharde wegen kan rijden :P

Zeg het me, wat moet ik doen? :p

Welkom op het forum!

Hieronder een paar foto's waar je het uiterlijke verschil en verschil van grootte kunt zien.
Wat snelheid betreft doen ze niet veel onder voor elkaar. De buggy is misschien wat sneller omdat deze wat kleiner en iets lichter is. Ze hebben beide dezelfde brushless combo.
De truggy is zoals je ziet een stuk groter en breder waardoor deze minder snel omslaat en iets gemakkelijker te besturen is.
Om te bashen met de buggy zou ik sowieso banden met wat grover profiel nemen en wat meer bodemspeling creëren. Dat kun je meteen doen d.m.v. de bijgeleverde spacers om de shocks te klemmen. Nadat je gewend bent kun je wellicht de shocks upgraden naar big bore formaat met wat hardere veren.
Voor beide zijn genoeg onderdelen en upgrades te krijgen. (voor de buggy zelfs meer dan de truggy) Als je de buggy mooier vindt zou ik die gewoon nemen. Bashen is echt geen probleem met beide trophy's ;)
En natuurlijk dit topic goed doorlezen. Er staat genoeg info en tips in!

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reacties :)

Dan ga ik denk ik toch voor de buggy, morgen willen we ze gaan bestellen bij PKRacing.

Nog even een aantal filmpjes op Youtube bekijken van die buggy en dan ben ik wel overstag denk ik :p

de indoorbaan wel maar de buiten offroad baan niet.. maar de vraag was al in het mach offroad topic beantwoord.. met een simpele " nee"

En qua batterijen? 4cel schijnt nogal overpowered te zijn. Is 3cel dan een logische keuze of kan je er wel makkelijk 4cel in plaatsen?

Oke, dan gaan we gewoon voor 4s. Welke accu zouden jullie me aanraden (4s)?

En zou ik dan 2x 2s doen of 1x 4s? En wat is daar het verschil tussen?

Kan je de 2x 2s dan in serie schakelen? Dan moet je zeker gaan solderen ofzo? Ik ben gekke henkie niet natuurlijk.

Er zijn zoveel 4s lipos te koop, maar ik kan nergens vinden welke er nou probleemloos in de truggy en de buggy gaan.

Zeg maar wat ik moet wat ik moet kopen, dan koop ik het. :banana:

De standaard aansluiting op de buggy is 2x2s. Als je op 4s wilt rijden kun het beste omsolderen naar 1 aansluiting.
Ik heb dat ook gedaan toen ik hem net kocht maar daar ben ik al snel op teruggekomen. Simpelweg omdat je voor 2s lipo's veel meer keuze hebt, met name de hardcase lipo's. De 4s lipo die ik had was dat niet en was na 3x rijden uit zijn voegen gescheurd, ondanks dat deze goed vast zat in de tray.
Ik ben dus blij weer terug bij 2x2s hardcase :thumbsup:

Zelf heb ik deze. Daar moet je wel even een dean connector op (laten) solderen. Let wel op dat je de lipo's in serie oplaadt aangezien ze ook in serie aangesloten zitten op de esc.

Je kunt ook even hier kijken. Een set van twee lipo's met dean connector. Dan hoef je helemaal niet te solderen ;)

Back