HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Nog tips om een truggy wat wendbaarder te maken voor een RC track met scherpe bochten? Hij stuurt nogal wijd en kan niet echt scherp de bocht door.

Logisch dat truggy wat minder scherp stuurt, maar zijn er updates of afstellingen die dat misschien wat beter maken?

Gr.

Volgens mij als je de ackermann gaat verstellen naar voor ga je een agressievere sturing krijgen. Meer stuur ben ik niet zeker van...

Voor meer stuur kan je wat beginnen spelen met swaybars, veren voor/achter, olie, banden. Op de Mugen vervang ik bvb de standaard meenemers door de +2mm van de buggy. Hierdoor krijg je een enorme hoeveelheid stuur extra :)

Ackerman naar voor wordt hij alleen maar nerveuzer. Geeft een vals gevoel van meer stuur...

Beetje met de afstelling spelen zoals Kurt zegt werkt veruit het best

Zooooooo, ik ben vandaag even gaan rijden en opeens stuurt me auto niet voor de rest werkt alles goed. Mijn servo is doorgebrand. Wat moet ik doen? Is er een kans dat ik eentje van hpi krijg?

Als je niet door de regen en plassen hebt gereden kun je proberen garantie te krijgen, als je de auto nieuw en nog geen jaar terug hebt gekocht.
Je kan inderdaad ook, als je het geld hebt, overswitchen naar een andere betere servo, maar als deze gewoon beviel zou ik eerst naar garantie kijken.

Dan inderdaad eerst garantie, en kijken of je misschien via marktplaats of het forum een mooie deal kan maken.
Je weet wel dat de Mugen zonder elektronica komt?
Iig alvast veel plezier met bouwen en succes met de garantie van de Trophy!

Zooooooo, ik ben vandaag even gaan rijden en opeens stuurt me auto niet voor de rest werkt alles goed. Mijn servo is doorgebrand. Wat moet ik doen? Is er een kans dat ik eentje van hpi krijg?

Succes met je servo. Mijn servo van mijn Vorza, was ook snel kapot (ook doorgebrand) en heb toen een nieuwe gekregen ;-)

Mijn Trophy staat rijklaar op de plank, maar heb nog geen goede accu's, ik weet al wat ik wil kopen (de gens ace die mij in dit topic zijn aangeraden). Alleen mijn geldboom wil nog niet zo snel groeien.. :rolleyes:

20130619_220803.jpg

Denk wel meer. Ik reed 20 minuten met mijn accu's 5000mah. Nu zal dat denk ik iets minder zijn doordat ze ook minder worden. Maar ga maar uit van minimaal 15 minuten.

Back