HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Vandaag voor het eerst even mijn truggy offroad uitgelaten, helaas wel wat schade met een verkeerd landing (of 2) De voorste shock tower is een beetje krom, aan de voorkant is de plastic pivot plate door midden gebroken. en mijn servo aan gort (deze wist ik wel was een HPI FS-1 dus daar vroeg ik om)

Nu ben ik op zoek naar goede shock towers, iemand bekend met deze : http://www.kingheads.com/product_info.php?cPath=17_29&products_id=266
of een betere oplossing?

Voor de pivot plate wil ik de complete set van de vorza kopen, dus 4 pivot plate's in 7075 Alu, met hinge pins. Ik geloof dat je voor de pivot plate's dan gaatjes in het chasis moet boren om deze zo aan het chasis vast te zetten. Lijkt me iig een stevige oplossing. Iemand dit al gedaan?

Dit weekend druk geweest, Van de Vorza flux (Hot bodies D8T gebruikt deze ook) heb ik de pivot plates en suspension block holders gemonteerd, omdat deze van mij was gebroken. Aan de voorkant zitten er gaten in het suspension block om deze aan het chassis vast te zetten.
Dus 2 gaatjes geboord door het chassis heen en netjes verzonken. Ook moest het chassis aan de voorkant iets verder gebogen worden, omdat het suspension blok van de Vorza schuiner loopt als van de trophy. Hierdoor liep de servo saver tegen de diff behuizing aan, dus even hier 1mm van af geveild (word er niet zwakker van de diff behuizing is dik genoeg daar. Ook het oranje plaatje wat de stuurkolom verstevigd moest iets bij gebogen worden en een beetje af geveild.

Nu nog de achterkant, Waarbij het direct opvalt dat de suspension holder en pivot plate een stuk breder zijn als de orgineel van de trophy. Hier denk ik er aan om de draag armen van de D8T te plaatsen, ik neem voor het gemak aan dat deze iets korter zijn als van de trophy.

Al en al ben ik over de voorkant erg tevreden, het geheel ziet er veel steviger uit als orgineel. Alleen past mijn orginele body niet meer door het buigen van de voorkant zijn de bodyposts verder naar achter gekomen.. Dus dat maakt direct een goed excuus om een Bulldog body te kopen.

Volgende upgrades:

D8T armen rondom
D8T shock tower
Big bore Shocks Rondom
Bulldog body
Alu D8T uprights en steering knuckles.

Iemand nog ideeën waar ik op moet letten?

full

De suspension holder, de schroeven die door het chassis heen gaan zijn hier goed te zien, moet nog kortere halen.

full

De Pivot plate, Duidelijk te zien dat ie een stukje dikker is, en ook van beter kwalitiet (7075 alu) Ook ben ik nu van de e-clips af. moet alleen nog de schroefjes en ringetjes halen om de hinge pins op hun plek te houden

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag voor het eerst m'n buggy flux kennis laten maken met het natuur. Alleen oppassen voor uitstekende boomstammen, hij hangt nog aardig laag aan de grond, maar wat een geweldige wagentje!!

Niks kapot gereden aan de boomstammen?

Ik heb net een futaba bls352 servo gescoord via MP. Dat moet toch een leuke aanwinst zijn voor mijn truggy. D8T achter armen zijn onderweg en ook D8T skid plates. Tevens een 16T en een 17T Pinion in de post richting mijn huis. Langzaam word de truggy hoe ik hem wil hebben.

In het nieuwe jaar D8T shock towers en de bulldog body bestellen, want helaas mag ik van de vrouw niet al ons geld uitgeven... ze wil nog eten zei ze :confused:

Nou ik ben tot nu toe heel goedkoop uit geweest, had een roller voor 100 euro gekocht de elektronica heb ik eigenlijk voor niks.

En ik vind het gewoon leuk om hem te upgraden. Persoonlijk vind ik het upgraden en onderhouden minstens net zo leuk als het rijden (zo niet leuker)

Zo op me gemakt weer wat verder gegaan met de trophy Trugy. Nu heb ik aan de achterkant D8T draagarmen en shock tower. Ook de pivot plates en suspension holder van de D8T zijn gemonteerd. Ik ben voor blij dat hij niet meer zo doorhangt aan de achterkant. Hierbij een paar foto's van hoe hij er nu bij staat. Ook D8T skidplates maar die zie je niet op de foto,s
full
full

full

De topic hier terug wat leven inblazen :grin:

Twee weken geleden de Trophy Truggy Flux aangeschaft, van bashen is er helaas nog niets in huis gekomen...

Tot gisteren, omwille van het weer en stukken, enkel de kans gehad om in een ondergrondse parkeergarage te rijden. Stock bandjes vallen mee op gladde beton, maar met een setje Absima LP Truggy Street is het dikke (drift) fun. :grin:

Afgelopen weekend toch even geprobeerd op een vlak grasveld dat er redelijk droog bijlag, na de tweede bocht ging het al mis, geen controle meer, servo doorgebrand :sad:. Shop heeft hem kosteloos vervangen door een PowerHD 1501 MG analoge servo (17kg-0.14sec). Wat een verschil met de stock HPI :eek:. Heb de HPI nooit offroad kunnen testen, maar onroad is deze PowerHD alvast stukken beter voor een pak minder geld.

Gisteren was het dan eindelijk droog, dus tijd om hem eens offroad uit te laten.
Een niet al te vlak grasveld met een paar stukken los zand uitgezocht.
Wat een kracht en snelheid heeft dat ding...
Helaas na nog geen 5 minuten stak het linker achterwiel de truggy voorbij... :sad:. Toch wel jammer voor een "basher" die nog niet gesprongen heeft...

Maar de perfecte excuus dus om de 17mm Hex mod toe te passen.
Hobbyshops hier in de buurt afgelopen, helaas niets op voorraad...

Heb nu dus volgende onderdelen in bestelling:

1x HPI-101061 - Rear Wheel Axle Shaft
1x HPI-101082 - Shaft 3x17mm
2x HPI-101785 - 5mm Hex Wheel Adapters Trophy Buggy (Orange/Black) (2Pcs)
1x HPI-Z740 - Set Screw M5x4mm Black (6Pcs)
1x HPI-86504 - Axle 8x1x36mm (2Pcs)

Alles zou midden volgende week toekomen, dus nu maar wat bezig houden met DIY mudgards te maken...

Als er hier nog Truggy/Buggy rijders in de buurt van Genk (Belgie) rondhangen die eens samen willen gaan rijden, let me know...

Dat klinkt goed, nette oplossing ook van de hobbywinkel over de servo!
Ook al is het een RTR, het is altijd een goed idee om alle boutjes met moertjes even na te kijken of ze goed vast zitten.
En eventueel op de wielmoeren wat loctite.

Voor de eerste meter gereden te hebben (en na 145 forum pagina's doorspit te hebben) de wijze raad van hier gevolgd en meteen alle schroefjes, boutjes en moertjes goed gecontroleerd en fail safe aangezet (stond uit).

Het was helaas geen losgekomen wielmoer, maar een gebroken as :(

Wielmoer met het afgebroken stukje as heb ik teruggevonden, de hex en de borgpen niet meer...

full

TTF_WheelAxle.jpg

Afgelopen week geamuseerd met de Truggy te voozien van enkel updates...

• Mud Guards
    DIY, hiervoor speciaal een bereide Asiatische maaltijd in den Aldi gaan halen, huidige zijn een beetje kort in de lengte, maar heb al een andere "smaak" gevonden waarvan de rand langer is :D
    full

full

full

• Servo Saver Ball Bearings
    2x BDR Ball Bearings Rubber Sealed 6x10x3mm (2pcs)
    Moeilijkste upgrade, linkse steun geen probleem, voor de rechtse uiteindelijk zelf een spacer moeten maken omdat het asje met de servo saver net 0.5mm te kort is als je de plastieken bushings vervangt door kogellagers
    full

full

• 17mm Hex Conversion
    1x HPI-101061 - Rear Wheel Axle Shaft, 1x HPI-101082 - Shaft 3x17mm, 2x HPI-101785 - 5mm Hex Wheel Adapters Trophy Buggy (Orange/Black) (2Pcs), 1x HPI-Z740 - Set Screw M5x4mm Black (4Pcs), 1x HPI-86504 - Axle 8x1x36mm (2Pcs)
    full

full

• Front Universal Joint Boots
    DIY, stukjes van 10mm en 5mm krimpkous + invetten van de joints
    full

Wielen vervangen (on-/offroad) is nu een stuk makkelijker en dankzij de servo saver beter stuurgedrag.
Nu maar hopen op beter weer zodat we eindelijk eens kunnen offroad bashen...

Ziet erg goed uit!
Hou alleen in de gaten of het krimpkous niet gaat scheuren en/of voor te veel weerstand gaat zorgen voor bewegen van de CVD.

Net wat offroad gaan rijden op een droger stuk zand/gras. Mudguards doen hun werk goed en Truggy rijdt super. Zelfs een paar keer meer dan een meter hoog gesprongen en zonder voorbijstekende wielen :D

De krimpkous "boots" ga ik er terug afhalen, of tenminste wat er van over blijft. Zoals ruudxd al opmerkte, beide zijn volledig uitgescheurd... en zijn vuilmagneten met het vet...

Ik wil binnenkort een nieuwe 1/8 truggy aanschaffen maar ben nog wel ant twijfelen tussen hpi trophy truggy, tunder tiger st4 g3 en een arrma kraton (of anders). Welke zou het beste, sterkste en robuuste zijn (ik wil ze op 4s rijden) ik hoor graag jullie ervaringen

Geen idee wat je budget is, maar ga dan voor de HPI Vorza.. Op één of andere manier hebben de Vorza rijders bij ons altijd minder schade dan mij. En nee, het is niet dat ik niet kan rijden ;-)

Back