Hubsan H501s

Discussie in 'Multicopters' gestart door vleugel, 4 feb 2017.

  1. rcaluxenburg

    rcaluxenburg

    Lid geworden:
    30 jan 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    limburg
  2. Schampie

    Schampie

    Lid geworden:
    11 aug 2019
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Kortrijk W-V Belgie
    kan die link niet openen rcaluxenburg, zal straks nog eens proberen, bedankt hé,
     
  3. rcaluxenburg

    rcaluxenburg

    Lid geworden:
    30 jan 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    limburg
    Zag dat er een foutje in stond aangepast moet nu werken
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Deze drone heeft geen sensors, dus die vliegt nadat de home knop is ingedrukt naar 20 meter hoogte en komt dan terug. Als er dan een gebouw tussen staat heb je pech.
     
  5. rcaluxenburg

    rcaluxenburg

    Lid geworden:
    30 jan 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    limburg
    Klopt ook in follow en circle mode moet je zorgen dat in open gebied staat, zoals je zegt hij heeft geen sensor die obstakels waarnemen.
    Als je zorgt dat je vliegt zoals het moet vlos dan zou rth geen probleem moeten zijn.
    Maar let op het ligt aan je firmware versie of hij terug gaat naar je start punt of dat hij terug gaat naar de controller.
     
  6. Schampie

    Schampie

    Lid geworden:
    11 aug 2019
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Kortrijk W-V Belgie
  7. FirstDroneExperience

    FirstDroneExperience

    Lid geworden:
    8 feb 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    NO Nederland
    Goedemiddag!
    Hoe gaat het met jullie 501S-en?
    Poosje afwezig geweest. Net drone uit de winterslaap gehaald. Vroeg me 2 dingen af:
    - Batterijen zijn op, nog maar 1 tot 3 minuten vliegen. Is dat normaal? Heb ze altijd bewaard zoals moest. Misschien totaal 10x per batterij full gevlogen in 3 jaar
    - Had nwe batterij, dus even getest, zie dat ik niet hoger kom dan 250m. Ik dacht een extra sterke zender te hebben, maar wellicht heeft firmware hier voor gezorgd? Of is dit normaal? Hoe hoog komen jullie maximaal?
    Groet, vliegze, het is er mooi weer voor!
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hoe heb je de batterijen dan bewaard?
    Want als je ze goed bewaard zouden ze het nog gewoon moeten doen.
    En de hoogte, volgens mij stond er ergens een instelling in het menu, ik ben wel eens hoger geweest dan 250 meter, maar ik had een 501M
    Het kan ook zijn dat de lucht nu erg ijl is en de props dan gewoon geen grip meer hebben.

    GJ
     
  9. FirstDroneExperience

    FirstDroneExperience

    Lid geworden:
    8 feb 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    NO Nederland
    Dank GJ, voor je snelle reactie.

    Ik heb ze opgeladen bewaard, maar zat net even te lezen op internet, dat dat niet ok is. Maar ik heb alleen de standaard lader, en hetgeen in het boekje staat (! Please fully charge the batteries to avoid loss of control due to low voltage).
    Zou ik een andere lader moeten kopen om dat wel te kunnen doen, half / 60% laden zoals ik lees?

    250m ga ik even naar zoeken. Ben niet vaker zp hoog geweest volgens mij, maar meen me te herinneren dat tie ook 450m zou moeten halen (los van of dat mag of waarom je dat zou willen)
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    250 meter zie je hem niet meer. Dat je besturing blijft werken op 450 meter is wel normaal. Accu`s is een lastig iets, ze worden best zwaar belast in een drone, en na 3 of 4 jaar zijn de accu`s bejaard en doen het dan minder goed.
    Als ze nieuw zijn lopen ze al op hun tenen om de drone op hoogte te houden.
     
  11. FirstDroneExperience

    FirstDroneExperience

    Lid geworden:
    8 feb 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    NO Nederland
    Klopt Rhelie, met blote oog zag ik m bijna niet meer. Natuurlijk wel video verbinding, zodat je kunt zien of 't ok gaat.
    Qua accu ga ik nog maar n paar nwe aanschaffen dan denk ik! Meer dan 2700Mah is er niet volgens mij, of wel?
     
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Je moet de lipo's op 3.8 volt per cel bewaren.
    Dat is vol laden en dan de Hubsan een minuut of 2 vliegen, en dan wegleggen.

    Er zijn geen grotere accu's te koop dan 2700 mAh, tenminste, die passen niet.
    Ik vraag me ook af of het echt wel 2700 mAh is want met die afmetingen kwam ik niet verder dan 2300 mAh.

    En de hoogte, ik heb hem destijds eens volle knuppel omhoog gedaan en dan een paar minuten, ik zat ergens op >400 meter of zo, mooi uitzicht, stond naast de ouderkerkerplas en keek richting Johan Cruif arena.
    Maar het ding verdwijnt al als je op 100-150 meter zit, dus knopje return to home gedrukt en langzaam hoor je hem dan weer en rond de 100 meter hoogte zie je hem dan ook weer.
    Videoverbinding bleef goed.
    Je zou nog verder kunnen als je met een repeater gaat werken, dan haal je wel een kilometer, maar wat moet je er mee...


    GJ
     
  13. FirstDroneExperience

    FirstDroneExperience

    Lid geworden:
    8 feb 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    NO Nederland
    Dank, dat van die 2 minuten laten vliegen en bewaren is een goede voor de nwe :)
    250m is denk ik software, hij gaat best snel omhoog en dan ineens stoppen. Ben bang dat ik een firmware erop heb waar dat in staat.
    Hubsan website vind ik de oude ook niet terug, en heb de initiele ook niet bewaard ben ik bang...
     
  14. FirstDroneExperience

    FirstDroneExperience

    Lid geworden:
    8 feb 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    NO Nederland
    Heb Hubsan ook even gevraagd, en even gezocht op internet:
    - Vroege firmware versies limiteerden tot 120m.
    - Na 1.1.8 ging dat eraf, en zit er limiet tot 250m op.
    - Nog niet gevonden of er ook een versie is zonder limiet.
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Goh, reageert Hubsan?
    Toen ik om service vroeg werd er niet gereageerd.
    Maar mijn 501M (zal in 2018 geweest zijn) ging gegarandeerd hoger dan 250 meter, ik kon dat gewoon uitzetten.
    Hij kwam wel uit Hongkong, misschien dat er verschillende versies zijn?

    GJ
     
  16. FirstDroneExperience

    FirstDroneExperience

    Lid geworden:
    8 feb 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    NO Nederland
    Hubsan
    Hubsan contact gaat moeizaam hoor. Soms lange reactietijd. Soms half antwoord. Onduidelijkheden over versies etc.

    Hoogte
    Heb nu een mod tooltje, want via firmware bleef de 250 erin staan. Nu op 0 gezet, dan kan ie gewoon hoger

    Batterij
    Ga ze bewaren zoals hier aangegeven, dus volladen en dan 2 minuten vliegen

    Voltage
    Bij 6.8 staat tie standaard op piep, bij 6.4 gaat tie landen. Dat kun je ook aanpassen. Maar denk dat dat niet slim is, ofwel? En las ook dat t beter is om bij 6.8 te stoppen dan verder gaan tot 6.4, waarom is dat?
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2020
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    6.6 dat is 3,4 Volt per cel.
    Dat kan best lager, 2.9 Volt per cel is het minimum, dan moet ie landen, dus 5.8
    Dus als je 6 Volt instelt dan is er niks aan de hand.
    Je vliegtijd zal niet heel veel langer worden want als een lipo gaat instorten gaat dat vrij snel.

    GJ
     
  18. FirstDroneExperience

    FirstDroneExperience

    Lid geworden:
    8 feb 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    NO Nederland
    Dank GJ, waardevol. Las ook over een 4200mah batterij, Hubsan had die ook getest, raad m af. Is in praktijk 3200mah wat ik las en had na 10x hele vervelende dingen (volgens mij batterij dan al stuk).
     
  19. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Lipo is vol toch 4.2v? En leeg belast 3.6v? En storage 3.8v? En als je m vaak onder de 3.4-3.3v trekt gaat ie verrot toch??

    Wanneer je een 1300mah hebt dan maak je die normaal gesproken leeg tot ongeveer 900-1000mah, doe je dat niet dan gaan ze geen jaar intensief vliegen mee.

    Ik heb 1800mah 6s liggen van 3jaar oud en intensief gebruik van 4-5keer leegvliegen per week met bursts van 150-200amp en die zijn prima.

    Zoek eens naar gebruiksvoorschriften voor Lipo accu’s, er is zat te vinden

    wat je hebt gelezen over die 4200mah accu zou kunnen kloppen, wat ik daarover denk is dat het wel degelijk een 4200mah lipo is maar met een hele lage c-rating, die kan hoge ontladingspieken niet aan en daar gaan ze ook van kapot, een 4200mah Lipo kan geen 4200mah geven, dan is hij al veel te ver leeg, als je m dan toch weer oplaadt juist dan kan hij minder mah leveren en nog minder goed die hoge ontladingspieken aan, voltag sag heet dat
     
  20. FirstDroneExperience

    FirstDroneExperience

    Lid geworden:
    8 feb 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    NO Nederland
    Dank Kevin,
    Ga van t weekend s een beetje Lipo studie doen :)
    Die 3.3-3.4 komt redelijk overeen met wat Hubsan standaard insteld. Alarm bij 6.8 en landen bij 6.4
    Misschien 6.0 instellen ipv 6.4, en dan wel altijd landen bij 6.4 a 6.6, en die 6.0 dan alleen voor geval van nood instellen (met risico dat je toch iets verder gaat omdat t zo ingestel is...)
     

Deel Deze Pagina