Hubsan Micro Quad

Discussie in 'Multicopters' gestart door Dylan sys150, 15 dec 2012.

  1. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.979
    Locatie:
    Lelystad
  2. ntotheo

    ntotheo

    Lid geworden:
    7 aug 2012
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Ninove, België
    Geraakt dat zomaar door de douane dan? Onlangs heb ik een canopy besteld in de vs, totaalprijs meer dan 21euro en 'k heb nog iets meer als 20euro douanekosten betaald. Voor die 40 dollar wil ik mij anders ook wel eentje aanschaffen.. Wel spijtig dat 't niet compatible is met spektrum.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.979
    Locatie:
    Lelystad
    Dit komt niet uit de VS maar uit China en met een beetje geluk zomaar langs de douane.
    Het is klein en licht dus geen probleem.
     
  4. igot

    igot

    Lid geworden:
    14 aug 2010
    Berichten:
    306
    Vandaag heb ik ook deze leuke quadcopter gekocht bij toprc in Uden (yellow rc versie). Ze hebben daar alle spare parts vollop in voorraad zover ik kon zien (accu's en propellers hingen er zeker meer dan 50 verpakkingen van ieders). Ook de receiver is daar gewoon op voorraad had ik gezien, is wel wat duurder als in de USA maar je hebt hem dan ook wel snel.

    Ik ga snel verder vliegen, want oh wat is het toch een leuk ding! :schrik:
     
  5. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Vandaag ook de canopy binnen gekregen. Was wel even wachten, maar voor $4,99 in plaats van €10 of meer heb ik dat er wel voor over...

    Nu nog zin verzamelen om alles over te zetten. Beetje klote dat de motortjes los van de print moeten.
     
  6. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Alles overgezet naar de nieuwe canopy. Inmiddels wel derder motortje vervangen. Vliegt weer als nieuw.
    Het valt me op dat het steeds de voorkant is die ik moet vervangen. Wat zijn jullie ervaringen met voor/achter?
     
  7. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Voorste motoren raken bij mij ook als eerste de muur :rolleyes:
     
  8. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik vlieg meestal achteruit...:cool:
     
  9. bzb

    bzb Guest

    na ik heb een nieuw blad erop gezet, vanmiddag gehaald bij toemen, maakt tie nu ineens een vies hoge frequentie geluid bij het vliegen, komt echt van de regelaar, als je minimaal gas geeft hoor je het gelijk,


    wat is dat en hoe kom ik er vanaf?
     
  10. Ries1

    Ries1

    Lid geworden:
    27 jun 2008
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Stampersgat
    Ik heb de Walkera bladen erop gezet, vliegt gelijk een stuk stabieler en reageert super in de expert modus.
     
  11. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Mijne heeft nooit anders gedaan. Een fijn hoog piepje. Mij boeit het niet zo omdat het dezelfde frequentie is als waarop mijn tinnitus zit.
     
  12. bzb

    bzb Guest

  13. bzb

    bzb Guest

    helaas/heerlijk/geweldig heb ik een jongere vrouw, welke oren nog beter horen dan die van mijn 35 lentes, tis echt haast geen doen :)
     
  14. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Heb ze binnen :)

    Maar wel een probleem waar ik (nog) geen oplossing voor heb.

    omdat ik heli en multi's met gas en tail/yaw op de rechter stick vlieg uiteraard mode1 besteld, so far so good zou je denken, nee dus!!
    In mode1 hebben ze gas stick rechts en yaw stick links gezet, klopt ook volgens de letter, maar hoe krijg ik hem nu op mode 3? manual geeft iig niks aan :(
     
  15. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Volgens mij wordt de X4 alleen met mode 1 of mode 2 geleverd.
     
  16. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Klopt, maar normaal gesproken wordt mode 1 gezien als tilt/roll op de linker stick en mode 2 tilt/roll op de rechter stick.

    Er zijn er maar weinig die roll en nick gescheiden vliegen zoals bij mode1, snap deze keus van Hubsan dan ook niet ?

    Ben er wel achter dat via een stick combinatie de zenders omgezet kunnen worden van mode 1 naar 2 en vise versa, je hebt hier enkel niks aan omdat je dan je gas op een stick hebt die naar het midden springt.

    Imo hadden ze beter een setup optie in kunnen bouwen (misschien is die er wel) die enkel roll en yaw omwisselt, dus koop je een mode1 zender heb je meteen ook mode3, en koop je een mode2 zender heb je ook mode4 ;)
     
  17. MarkoeZ

    MarkoeZ

    Lid geworden:
    29 mrt 2012
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Tilburg
    Nu ik teruglees zie ik dat sven het wel genoemd heeft, maar ik had er in ieder geval volledig overheen gelezen:

    De Antenne is nep! Is gewoon een stukje plastic, en zendertje is een stuk handzamer zonder dat ding eraan.
     
  18. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Van sven niks kunnen vinden, zag wel deze post van Emil maar hij is daar niet verder op terug gekomen.

    Heb ook een post op RCg gezien dat iemand hem hellemaal heeft omgesoldeerd, maar daar wacht ik nog mee eerst nog maar verder zoeken of er geen software oplossing is.

     
  19. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    MarkoeZ bedoelt dat Sven wat geroepen had over de antenne, niet mode 3 :)

    en ik DENK dat omsolderen toch echt de enige oplossing gaat zijn, maar dan moet je ook de trim knopjes om solderen natuurlijk ;)
     
  20. MarkoeZ

    MarkoeZ

    Lid geworden:
    29 mrt 2012
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Tilburg
    Ja ik las het mode probleem, werd nieuwsgierig, en heb de zender opengeschroefd. Toen zag ik dat de antenne los zat. Heb wel even gegoogled voor ik hem eraf sloopte en berichtje plaatste, en kwam alleen dat regeltje van sven tegen.

    En de contacten zijn vrij makkelijk te solderen wat ik zie, alleen dat traces doorsnijden is altijd tricky.
     

Deel Deze Pagina